Accu laptop vervangen

19-05-2012 18:05 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb problemen met de accu van mijn laptop. Zodra ik mijn laptop niet aan de oplader heb, valt hij na een paar minuten uit (ook al staat er dat de accu vol is). Aan de oplader gaat het overigens prima.

Rechtsonderin staat icoontje dat ie opgeladen wordt, maar met een kruis er doorheen. Waarbij ook staat: er is een probleem met uw accu.

Deze laptop heb ik nu 2 jaar, is het gebruikelijk dat een accu het dan begeeft? Vrees dat ik hem moet vervangen of heeft iemand een gouden tip?

En bij vervanging.... Heeft iemand goede tips waar ik eventueel een nieuwe kan kopen voor een redelijke prijs? (Zie al snel bedragen van 100 euro, oei!).

Dank! :-)
Bij mij was de accu al na anderhalf jaar op...

Ik heb n nieuwe besteld bij: http://www.onderdelenvoorhp.nl/shop/basket/view.php

Daar hebben ze ook andere merken. Het scheelde de helft met het originele merk.

Ik had al gekeken op de officiele site, een jaar bij gemiddeld gebruik schijnt normaal te zijn...
Ik heb mijn laptop nu bijna 3 jaar. Sinds een paar maanden nieuwe accu omdat mijne het zelfde probleem had. (accu uit china gehaald voor 20 euro incl verzenden. ) (kan bijv, via ebay e.d.)

Nu doet ie het prima. Kan weer een film uitkijken zonder netstroom.

Laptop is trouwens een Compaq presario cq61.
Heb je de accu er al eens helemaal uit gehaald?

Ik had laatst een probleem met m'n laptop en kreeg toen die tip...en dat hielp!

Je laptop gewoon aan laten staan, accu er een minuutje uit en dan weer terugstoppen en je laptop opnieuw opstarten.

Baat het niet....
Geen optie gewoon met snoer te werken?

Die accu's zijn nl schrikbarend duur.
Dank voor de reacties! Ik zal 's kijken op genoemde sites en ook 's eruit halen en opnieuw opstarten.

En ja, met snoer gaat op zich wel, maar sommige situaties nogal onpraktisch. Nog even kosten tegenover praktisch gemak afwegen
Hey,

ik heb onlangs na 2 jaar ook een nieuwe accu gekocht voor m'n laptop, een Dell, prijzig, maar als de laptop het verder nog goed doet, waarom niet? het is altijd nog goedkoper als een nieuwe laptop. Ik gebruik m,n laptop ook op school dus een goede accu is voor mij geen overbodige luxe.

Succes met afwegen
Je originele laptop batterij kan worden gebruikt voor twee jaar dat het zou worden veroudering. Ik stel voor dat je kost wat geld om er een te veranderen.

http://www.pcaccu.com

http://www.surbatteries.com

De prijzen zijn hier relatief goedkoop en de kwaliteit worden gewaarborgd.
Heb je niets aan maar het is goed om af en toe je batterij helemnaal leeg te maken!

9of is dat weer achterhaald?)
Je bent zelf een theepot
.
.
quote:nobrains schreef op 28 juli 2012 @ 23:19:

Waar reageerde je eigenlijk op? Dat bericht voor 't jouwe is spam.

Puur op het feit dat een accu zo snel dood gaat, dat ken ik niet maar hoor het wel geregeld

Ik weet dat vroeguh de tip werd gegeven om af en toe de accu leeg te laten lopen om de levensduur te verlengen. Maar vind dit typisch iets om achterhaald te zijn., Dat schreef ik ook

Dat spamtopic zie ik nu pas, was er nog niet toen ik postte, wellicht niet gerefreshed?
Je bent zelf een theepot
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven