Dat verrekte pillengebruik

21-05-2012 18:09 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aargh, wordt er gek van. Vriend slikte tot half jaar geleden zelden een pilletje op feesten. Echt een keer per jaar ofzo. Nu heeft hij sinds een jaar een nieuwe vriendengroep en opeens slikt hij bijna wekelijks. Het staat me zo tegen. Ik weet niet precies waarom. Ik houd niet zo van uitgaan en het is vervelend dat je nooit tegen het geluksgevoel op kan dat die dingen hem geven. Maar het is zijn leven en ik kan het hem ook niet verbieden. Dit weekend had hij weer een feest en dan laat hij op mijn erzoek soms weten hoe het gaat, en dan voel ik me zo buitengesloten eigenlijk. Terwijl hij wel wilt dat ik mee ga, maar ik haat die pillen echt. Heb het ook wel eens geprobeerd en ja het is goddelijk, maar daarom juist...
Ik haat drugs. In wat voor vorm dan ook. Voor mij zou het geen relatie materiaal zijn.
Voor mij een dealbreaker.
Keihard voor de keus zetten. Pillen of jij. Als hij voor de pillen kiest, aangeven dat je gaat en dat hij hulp moet zoeken. Aangezien hij middelen boven liefde kiest, en dus verslaafd is.
Is het probleem nou dat hij teveel pillen slikt of dat jij je buitengesloten voelt? Zou je je anders voelen als nog steeds ieder weekend uit zou gaan, maar dan niks zou gebruiken?

Het kan best een fase zijn, die weer over gaat. Iedere week aan de pillen heeft eigenlijk ook weinig zin, want voor het optimale effect moet je het juist niet te vaak gebruiken.
Het is inderdaad zijn leven en jij moet kijken of je daar nog langer tegenaan.

Persoonlijk ben ik een behoorlijke tegenstander van drugs en al zou hij nog zo geweldig zijn voor mij is zo iemand exit.
Damn, dat is een lastige. Een avondje feest met een pil is heerlijk. Je weet zelf hoe het is. Maar wekelijks gaat erg ver. Is niet gezond voor de gesteldheid en dat maakt het op een gegeven moment ook niet leuk meer. De werking wordt steeds minder en je heb kans op depressie en je vergeet steeds meer... Verbieden is moeilijk. Maar minderen lijkt me een must...
Schop hem de deur uit.
Dat zou voor mij ook een probleem zijn. Heb je het er al met hem over gehad?
Ja hallo...

Een pilletje is vaak minder schadelijk als een hele avond zuipen is mijn mening. Alleen teveel is niet goed. Maar dat geld ook voor alcohol. En wekelijks is niet goed omdat je steeds meer nodig hebt voor het geluksgevoel. Mensen oordelen al snel over drugs terwijl ze het zelf nooit geprobeerd hebben. Alcohol is in mijn ogen een stuk slechter, maar wordt zo algemeen geaccepteerd.
quote:tim10 schreef op 21 mei 2012 @ 18:33:

Ja hallo...

Een pilletje is vaak minder schadelijk als een hele avond zuipen is mijn mening. Alleen teveel is niet goed. Maar dat geld ook voor alcohol. En wekelijks is niet goed omdat je steeds meer nodig hebt voor het geluksgevoel. Mensen oordelen al snel over drugs terwijl ze het zelf nooit geprobeerd hebben. Alcohol is in mijn ogen een stuk slechter, maar wordt zo algemeen geaccepteerd.Als je zeker weet dat er verder geen rotzooi in zit is dat misschien ook wel zo. Alleen, dat is vaak lastig te controleren...
als het goddelijk is voor je denk ik dat jullie bij elkaar passen en zie het punt niet.
Waarom heb je nou precies een probleem met zijn gebruik? Omdat jij, zoals jij zegt, niet kan opbotsen tegen dat geluksgevoel dat het geeft, of omdat jij niet van uitgaan houdt en dat niet met hem kan delen? Iemand voor het blok zetten is nooit een goed idee en zeker niet als je zelf niet goed kan uitleggen waarom je er zo'n probleem mee hebt.

Het is een volwassen man, een relatie hoort gelijkwaardig te zijn en zolang het geen invloed heeft op zijn functioneren of jullie relatie - anders dan dat je er moeite mee hebt, maar niet kan uitleggen waarom - dan vind ik eigenlijk niet dat je hem dat kan verbieden.

Ik moet wel zeggen dat ik persoonlijk wekelijks gebruik erg veel vind.
Ik zou der ook een eind aanmaken... meestal als je er wat van zegt gaan ze het stiekem doen...
-
Drugs zijn voor mij echt een afknapper, niet alleen voor een relatie trouwens, ook voor vriendschap. En iemand vergelijk het hier met alcohol? Nou dat vind ik ook een afknapper en bier al helemaal. Roken hoeft van mij ook niet.
quote:swf1976 schreef op 21 mei 2012 @ 18:40:

Waarom heb je nou precies een probleem met zijn gebruik? Omdat jij, zoals jij zegt, niet kan opbotsen tegen dat geluksgevoel dat het geeft, of omdat jij niet van uitgaan houdt en dat niet met hem kan delen? Iemand voor het blok zetten is nooit een goed idee en zeker niet als je zelf niet goed kan uitleggen waarom je er zo'n probleem mee hebt.

Het is een volwassen man, een relatie hoort gelijkwaardig te zijn en zolang het geen invloed heeft op zijn functioneren of jullie relatie - anders dan dat je er moeite mee hebt, maar niet kan uitleggen waarom - dan vind ik eigenlijk niet dat je hem dat kan verbieden.

Ik moet wel zeggen dat ik persoonlijk wekelijks gebruik erg veel vind.Als hij zo volwassen was, gebruikte hij geen pillen
Madille is een arm meisje met onrealistische gedachten en geen relatie en geen vrienden denk ik...
quote:madille schreef op 21 mei 2012 @ 18:42:

Drugs zijn voor mij echt een afknapper, niet alleen voor een relatie trouwens, ook voor vriendschap. En iemand vergelijk het hier met alcohol? Nou dat vind ik ook een afknapper en bier al helemaal. Roken hoeft van mij ook niet.heb je vrienden?
Ik zie het verband tusen volwassen-zijn en het gebruik van geestverruimende middelen niet.
Zo, dat is best veel, wekelijks....

Is hij dan niet paar dagen depri en gaar na het weekend? Doen jullie samen nog leuke dingen; samen naar de kroeg ofzo, of vindt hij dat nu saai vergeleken met z'n pil-avondjes?
Aii.. Ik weet ook hoe goddelijk een pilletje kan zijn maar ben er al lang geleden mee opgehouden omdat je inderdaad steeds meer nodig hebt. Hoewel ik weet dat je alles nog meekrijgt als je hebt geslikt vind ik het toch geen pretje om met mensen die high zijn te praten, het voelt ongemakkelijk en ik vind drugs maar eng sinds ik ermee ben gestopt. Heb gezien wat het met mensen kan doen.. Ik snap goed dat je hiermee niet akkoord gaat en zou hem voor de keuze stellen. Flink minderen of jij bent weg. Maar dat ben ik.. En hoe ga je dat controleren......?
quote:swf1976 schreef op 21 mei 2012 @ 18:50:

Ik zie het verband tusen volwassen-zijn en het gebruik van geestverruimende middelen niet.Ik dacht al dat je een gebruiker was. Dan is je brein niet zo helder en zie je de verbanden ook niet zo goed meer.
Lol Madille.... Lekker volwassen reactie!
quote:tim10 schreef op 21 mei 2012 @ 18:44:

Madille is een arm meisje met onrealistische gedachten en geen relatie en geen vrienden denk ik...

Nou dan heb ik liever onrealistische gedachten zonder pil dan dat ik een pil neem, onrealistische gedachten heb en dan nog denk dat ik realistisch denk.

Het ligt er maar net aan in welke kringen je jezelf begeeft. Ik ben anti.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven