wie is verantwoordelijk voor het vreemdgaan?
woensdag 23 mei 2012 om 21:25
Ik lees vaak hier op het forum dat vrouwen worden afgemaakt omdat ze met een gebonden man 'vreemd gaan' ( zelf geen partner). Maar waarom vinden zoveel mensen dat de vrouw in dit geval ook fout is? De vrouw is toch niet gebonden? En de man is toch eigenlijk een l*l? Als mijn man ooit vreemd zou gaan, zal ik nooit boos worden op de vrouw. Ik vind namelijk niet dat de vrouw schuld heeft, maar mijn man wel, en ik spreek uit ervaring. ( niet met huidige partner trouwens)
Wat vinden jullie?
Wat vinden jullie?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
woensdag 23 mei 2012 om 22:13
Maar ontopic:
als ik erachter zou komen dat een date/potentieel serieus iemand een relatie heeft zou ik dat erg jammer vinden maar het contact dus wel verbreken. Ook bij een open relatie, eerlijk gezegd. Maar als dat voor mensen werkt is dat natuurlijk mooi. Het ligt misschien ook wel aan hoe lang je een relatie hebt.
als ik erachter zou komen dat een date/potentieel serieus iemand een relatie heeft zou ik dat erg jammer vinden maar het contact dus wel verbreken. Ook bij een open relatie, eerlijk gezegd. Maar als dat voor mensen werkt is dat natuurlijk mooi. Het ligt misschien ook wel aan hoe lang je een relatie hebt.
woensdag 23 mei 2012 om 22:14
Overigens vind ik het heel erg voor iemand, man of vrouw, als ze bedrogen worden terwijl ze denken in een goede relatie te zitten. En je kan het niet altijd weten.
Maar zat vrouwen die het ergens toch wel onbewust weten, maar eerst liever de kop in het zand steken en als ze er achter komen alsnog blijven, ook bij de tweede, derde of honderdste keer.
Dan is het weliswaar nog steeds de fout van de vreemdgaander maar inmiddels toch ook je eigen keuze in zo'n relatie te blijven zitten.
De meeste huwelijken zijn toch echt niet zo rozegeur en maneschijn als een partner vreemdgaat. De relatie zit in ieder geval op een bepaald vlak al niet goed, namelijk dat de vreemdgaander geen aanleiding ziet om niet te vreemd te gaan terwijl we toch echt allemaal weten dat vreemdgaan kwetsend is, ook als de partner het (nog) niet weet. En je verloren momenten uit je relatie smokkelt, terwijl je dacht dat je partner hard aan het werken was voor het gezin en je speciaal voor hem zijn maaltijdje in de magnetron opwarmt en hem nog eens een fijne massage geeft...
Maar zat vrouwen die het ergens toch wel onbewust weten, maar eerst liever de kop in het zand steken en als ze er achter komen alsnog blijven, ook bij de tweede, derde of honderdste keer.
Dan is het weliswaar nog steeds de fout van de vreemdgaander maar inmiddels toch ook je eigen keuze in zo'n relatie te blijven zitten.
De meeste huwelijken zijn toch echt niet zo rozegeur en maneschijn als een partner vreemdgaat. De relatie zit in ieder geval op een bepaald vlak al niet goed, namelijk dat de vreemdgaander geen aanleiding ziet om niet te vreemd te gaan terwijl we toch echt allemaal weten dat vreemdgaan kwetsend is, ook als de partner het (nog) niet weet. En je verloren momenten uit je relatie smokkelt, terwijl je dacht dat je partner hard aan het werken was voor het gezin en je speciaal voor hem zijn maaltijdje in de magnetron opwarmt en hem nog eens een fijne massage geeft...
woensdag 23 mei 2012 om 22:16
woensdag 23 mei 2012 om 22:22
Mee eens!
Bovendien hoef je als vrouw niet eens te stoken/flirten. De gebonden man in kwestie maakt zoveel werk van je ondanks dat je in eerste instantie de boot afhoudt vanwege zijn relatie.
En als ik dan toevallig eigenlijk toch wel veel zin had in (seks met) die man, dan ging ik er uiteindelijk op in omdat ik mijzelf dat niet wilde ontzeggen. Een man die zo vasthoudend probeert iemand te versieren, zal daar niet mee stoppen als jij de moraalridder uithangt.
woensdag 23 mei 2012 om 22:23
@ missy... Maar is er dan een 'onderzoeksplicht' als vrouw? Ik vind dus van niet.. Zolang je er vrijblijvend inzit en daar eerlijk over bent hoef je, wat mij betreft, niet naar de details van het priveleven van de SV te vragen. De man of vreemdganger heeft de plicht jou niet met de ellende te gaan opzadelen. Hij moet zijn eigen boontjes doppen.
woensdag 23 mei 2012 om 22:25
woensdag 23 mei 2012 om 22:26
Dit klopt ook wel weer. Al zou ik er zelf dan niet op ingaan. Ik verbaas me wel eens over die tussendoor filmpjes bij zo'n programma als Loverboys, mannen/vrouwen die overtuigd en dronken in de camera zeggen dat ze lekker hun vrouw of vriend gaan bedriegen die nacht. Dan weet ik weer waarom ik nooit meer dan aangeschoten word :P
woensdag 23 mei 2012 om 22:26
woensdag 23 mei 2012 om 22:32
Dan nog.. Lastig hoor. Als je er na verloop van tijd achter komt moet je het dan stoppen omdat je hem anders 'helpt'? Nee, duidelijk maken dat je discretie verlangt. Moet je als vrouw de normen en waarden bewaken van de vreemdganger? De situatie is niet handig. Maar het is een volwassen man, moeten wij hem veroordelen/beoordelen of hij wel of niet mag liegen binnen zijn relatie? Vertel jij nooit een leugentje om bestwil? Omdat je de ander niet wil kwetsen?
woensdag 23 mei 2012 om 22:38
In zo'n relatie zít geen respect bedoel je. Een relatie ís niet goed als er een persoon in zit die wil vreemdgaan of vreemdgaat. Dat ís zo. Dat heeft niets te maken met bepalen of niet. Ik kan je op een briefje schrijven dat het geruzie niet van lucht is als het uitkomt en dat daarna bijna nooit meer het vertrouwen terug komt. Een goede relatie? Nou dacht het niet. In een goede relatie wil je de ander geen pijn doen en doe je dat ook niet en probeer je bij problemen te zoeken naar oplossingen zodat iedereen weer blij en vrolijk wordt, samen.
Een keer een stomme fout één keer in de relatie, daar zou ik zelfs nog mee kunnen leven als mijn partner dat zou doen. Je praat er over, je kijkt waar het vandaan kwam en dan komt het goed. Maar meestal gaat vreemdgaan over langdurig vreemdgaan, over meerdere malen vreemdgaan, over jarenlang vreemdgaan.
Ik hoef helemaal niet altruïstisch een handje te helpen. Ik doe dat ook niet. Maar van mij vragen of ik mijn jarenlange geneugten op een droogje houdt zodat een ander in hun slechte relatie kan blijven zitten, mwah... ik blijf dat een rare vraagstelling vinden.
woensdag 23 mei 2012 om 22:40
Los dat ik de vreemdganger een enorme Loser vind, wees dan eerlijk naar je partner toe. Bespreek open relatie of welke vorm dan ook.
Je partner verdient wel eerlijkheid, het stiekeme vind ik echt heel triest.
De gene die t ook faciliteert vind ik ook wel een stuk verantwoordelijkheid hebben. Je faciliteert het toch, als niemand t zou faciliteren zou t ook niet mogelijk zijn. Dus ergens zou ik t persoonlijk naar mezelf kunnen verantwoorden om t middel te zijn.
Zoiets van een alcoholist een borrel geven omdat ie anders toch wel een pub in duikt
Je partner verdient wel eerlijkheid, het stiekeme vind ik echt heel triest.
De gene die t ook faciliteert vind ik ook wel een stuk verantwoordelijkheid hebben. Je faciliteert het toch, als niemand t zou faciliteren zou t ook niet mogelijk zijn. Dus ergens zou ik t persoonlijk naar mezelf kunnen verantwoorden om t middel te zijn.
Zoiets van een alcoholist een borrel geven omdat ie anders toch wel een pub in duikt
woensdag 23 mei 2012 om 22:43
Ik vind dat mensen dingen doen vanuit hun innerlijk. Of ze iets nu wel of niet doen, zolang het in hun innerlijk zit, blijft het fout.
Als iemand vreemd wil gaan, maar de mogelijkheid is er niet, blijft die persoon nog steeds willen om vreemd te gaan.
Dan kan het er beter uitkomen dan er in blijven. Je weet nooit wanneer zoiets er uitkomt.
Het heeft te maken met wie je als mens van binnen bent.
Als iemand vreemd wil gaan, maar de mogelijkheid is er niet, blijft die persoon nog steeds willen om vreemd te gaan.
Dan kan het er beter uitkomen dan er in blijven. Je weet nooit wanneer zoiets er uitkomt.
Het heeft te maken met wie je als mens van binnen bent.