spaghetti nog goed?

24-05-2012 18:43 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben gisteren uit eten geweest, maar ik had een kater en kreeg dus geen hap door mijn keel ;-)

ik heb er twee happen van genomen en heb het toen laten staan op tafel buiten, het was om een uur of 7.

om half 9 ( denk ik)heeft de man alles in een afgesloten bakje gedaan en een kwartier later stond het bij mij in de koeling.

het bord heeft dus wel een uur minimaal misschien wel 2 uur of meer in de warmte/zon gestaan( niet de volle zon denk ik), kan ik dit nog opbakken en eten?

er zit geen vlees in, alleen wat groente, champignons en kappertjes, tomatensaus en een klein lepeltje sambal

ik moet er wel bij zeggen dat ik emetofobie heb( een fobie voor overgeven) en dus geen risico wil lopen dat ik hier ziek van word :'-(
Nee. Heeft te lang buiten gestaan.
Ik zou het doen, wel goed verhitten in de microgolf of bakken. Maar ik ben niet zo snel vies van dingen.

Maar als jij er nu al over twijfelt, zou het wel eens kunnen gebeuren dat je toch braakneigingen gaat krijgen, gewoon omdat je bang bent dat het zou kunnen gebeuren....
dubbel
Gewoon opeten, er zit geen vlees of vis in. Lekker opbakken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik zou het ook niet meer opeten
Mac123 schreef op 24 mei 2012 @ 18:45:

Nee. Heeft te lang buiten gestaan.

Ja en?

Er zit toch geen vlees in?

Ik zou het gewoon goed verhitten en dan lekker oppeuzelen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Opgebakken spaghetti lijkt me niet zo lekker. Maar als het geen vlees/vis bevat zul je er niet ziek van worden hoor.
Ik zou het gewoon opeten.

Als ik zelf een grote pan pasta kook (ben alleen dus kook voor meerdere dagen ineens) gaat het ook pas na een uur of 2 de koelkast in. Het moet toch eerst afkoelen.
Ik zou het nog eten.

Anders geef je het toch aan je man en eet jij wat anders?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zou het ook nog opeten hoor!

Zeker omdat er geen vlees in zit.
Voor mezelf zou ik het geen probleem vinden, maar waarom zou je jezelf die onrust en angst aandoen? Je gaat toch geen avond (en nacht?) in de gierende zenuwen zitten voor een bak spaghetti? Wegmikken en lekker een bak salade of zoiets maken. En heel veel sterkte met je fobie, wat akelig lijkt me dat!
sri schreef op 24 mei 2012 @ 18:52:

Voor mezelf zou ik het geen probleem vinden, maar waarom zou je jezelf die onrust en angst aandoen? Je gaat toch geen avond (en nacht?) in de gierende zenuwen zitten voor een bak spaghetti? Wegmikken en lekker een bak salade of zoiets maken. En heel veel sterkte met je fobie, wat akelig lijkt me dat!

omdat ik er enorm zin in heb, ben gek op pasta.

en ja het is heel erg vermoeiend om constant te stressen maar daarom probeer ik dit soort dingen ook aan te gaan, zodat ik er achter kan komen dat je heus niet overal maar ziek van wordt, maar het risico moet niet te hoog oplopen natuurlijk ;-) vandaar mijn vraag, en de antwoorden zijn nogal wisselend haha
ik zou het ook niet eten,ik denk dan meteen aan vliegen enz. maar goed ik ben dan wel snel ergens vies van ;)
Mylene_Valerie schreef op 24 mei 2012 @ 18:51:

Ik zou het nog eten.

Anders geef je het toch aan je man en eet jij wat anders?
geen man ;)
Pff, ik zou me hier niet eens druk om maken en de hele bak zo in de prullenbak gooien. En als je zin in spaghetti hebt, dan maak je zelf wat klaar toch? Of je haalt nieuwe spaghetti bij dat restaurant af. Allemaal opties.
bergkristal schreef op 24 mei 2012 @ 18:50:

Opgebakken spaghetti lijkt me niet zo lekker. Maar als het geen vlees/vis bevat zul je er niet ziek van worden hoor.

Ben ik heel gek als ik de tweede keer spaghetti eigenlijk lekker vind?

Ja hè...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
floreat schreef op 24 mei 2012 @ 18:55:

[...]

omdat ik er enorm zin in heb, ben gek op pasta.

en ja het is heel erg vermoeiend om constant te stressen maar daarom probeer ik dit soort dingen ook aan te gaan, zodat ik er achter kan komen dat je heus niet overal maar ziek van wordt, maar het risico moet niet te hoog oplopen natuurlijk ;-) vandaar mijn vraag, en de antwoorden zijn nogal wisselend haha
Je bent een moedig mens, en dat meen ik! In dat geval zou ik zeggen: ruik goed, verhit goed en proef goed. Komt goed! X-D
Summerdance schreef op 24 mei 2012 @ 19:00:

[...]

Ja hè...
Nee zenne, ik vind het ook beter heropgewarmd. Maar wel alleen als dat met de microgolfoven is gebeurd :-)
sri schreef op 24 mei 2012 @ 19:00:

[...]

Je bent een moedig mens, en dat meen ik! In dat geval zou ik zeggen: ruik goed, verhit goed en proef goed. Komt goed! X-D
heel erg lief van je, kan een mens af en toe wel eens gebruiken :) haha,ik ben nog steeds aan het twijfelen, maar grote kans dat ik zo laat weten hoe het smaakt!
Nee. Afgezien van het feit, dat het eten ca.twee uur in de warme buitenlucht heeft gestaan zitten er volgens jou champignons in. Pastasaus wordt meestal meermaals opgewarmd en dit is niet aan te raden met champignons erin. Twee keer champignons opwarmen is maximum. Misschien word je er niet ziek van, zelf zou ik het spul weg gooien.
Pietjebel schreef op 24 mei 2012 @ 19:50:

Nee. Afgezien van het feit, dat het eten ca.twee uur in de warme buitenlucht heeft gestaan zitten er volgens jou champignons in. Pastasaus wordt meestal meermaals opgewarmd en dit is niet aan te raden met champignons erin. Twee keer champignons opwarmen is maximum. Misschien word je er niet ziek van, zelf zou ik het spul weg gooien.

Kun je dat ook onderbouwen waarom het link is champignons op te warmen??

Dan zou ik toch echt al minstens 100 keer ziek moeten zijn geweest.

Ik mik overal champignons eet en kook altijd te veel....dus kliekjes opbakken enzo
Summerdance schreef op 24 mei 2012 @ 19:00:

[...]

Ja hè...

Nee hoor, de 2de keer zit er altijd meer smaak aan vind ik.

En to ik zou het gewoon doen. Als je het goed verhit is er niks aan de hand. Ik heb een darmziekte en moet met dat soort dingen altijd voorzichtig zijn maar zelfs dat zou ik nog gewoon aandurven hoor!
ik had geen zin om te stressen aangezien veel mensen toch zeggen dat het een btje tricky is, dus heb het in de prullenbak gegooid en zit nu lekker aan de noodles( toch nog een soort van pasta) bedankt iedereen!
Pietjebel schreef op 24 mei 2012 @ 19:50:

ik werk er zelf dus ik weet dat ze de pastasaus vers maken maar ik heb het dus al in de prullenbak gemieterd:D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven