Hoe maak jij schoon?
vrijdag 25 mei 2012 om 10:25
Aahhhhh ik wordt helemaal gek van het stof! En ik probeer dat met een vaatdoek weg te halen, een sorbodoekje, een stofdoekje, maar alle doekjes vegen het vuil alleen maar in het rond. Het blijft niet aan het doekje hangen, zodat je er vanaf bent!!! Hoe doen jullie dat? Ik stof eerst en dan stofzuigen, maar doordat ik alleen maar het vuil in de rondte veeg, wordt ik lichtelijk agressief. En met deze hitte is het sowieso een stom idee om te gaan schoonmaken, maar ja... iemand een wonderdoekje?
zaterdag 26 mei 2012 om 21:28
Ik sleep gewoon een emmer met water+allesreiniger achter me aan, zodat ik het vuil meteen in de emmer uitspoel. Emmer drie tot vier keer omruilen voor schoon per verdieping. Stof wordt dan niet verplaatst volgens mij. Voor de badmaker heb ik badkamerreiniger van een euro, daar doe ik al eeuwen mee *gaat morgen braaf badkamermuren poetsen*
zaterdag 26 mei 2012 om 23:50
Bij oude kalk werkt bijna niets meer. Je kunt ontkalker gebruiken, let dan wel op de voegen. Die kunnen er door verdwijnen.
De powercleaner van de action en de onkalker (w5 in fles) van de Lidl zijn er goed.
Je kunt ook proberen de douchedeuren schoon te maken met je eigen bodyshampoo of de komende weken elke keer na het douchen de deuren droog maken met een microvezeldoekje. Dat schijnt ook nog wel eens te werken.
De powercleaner van de action en de onkalker (w5 in fles) van de Lidl zijn er goed.
Je kunt ook proberen de douchedeuren schoon te maken met je eigen bodyshampoo of de komende weken elke keer na het douchen de deuren droog maken met een microvezeldoekje. Dat schijnt ook nog wel eens te werken.
zondag 27 mei 2012 om 00:11
zondag 27 mei 2012 om 00:14
Gewoon een emmer sop met allesreinigert. En een microvezel doekje, en alles nat afnemen.
Daarna stofzuigen, dweilen en je huisje blinkt weer. ( Voor het toilet een nwe emmer sop en doekje ebruiekn, natuurlijk )
Doe je dit elke dag, dan heb je op een gegeven moment bijna geen werk meer aan het hh.
Met droog afnemen verplaats je het probleem alleen maar.
Voor kalk heb ik in een oude glassex fles 2 delen soda, 2 delen chloor en de rest water. Alles inspuiten, 2 uur intrekken. Even schrobben en naspoelen en het blinkt.
Daarna stofzuigen, dweilen en je huisje blinkt weer. ( Voor het toilet een nwe emmer sop en doekje ebruiekn, natuurlijk )
Doe je dit elke dag, dan heb je op een gegeven moment bijna geen werk meer aan het hh.
Met droog afnemen verplaats je het probleem alleen maar.
Voor kalk heb ik in een oude glassex fles 2 delen soda, 2 delen chloor en de rest water. Alles inspuiten, 2 uur intrekken. Even schrobben en naspoelen en het blinkt.
zondag 27 mei 2012 om 00:18
Even een tipje: hier niks geen emmer met sop. Ik vul een lege spray fles met allesreiniger en water. Spuiten op het oppervlak en dan doekje er over.
Is een stuk schoner dan een sopje en ik vlieg in ongeveer 1,5 uur door het hele huis. Hier nooit meer die vieze sopjes. Ramen doe ik ook met een sprayfles.
Is een stuk schoner dan een sopje en ik vlieg in ongeveer 1,5 uur door het hele huis. Hier nooit meer die vieze sopjes. Ramen doe ik ook met een sprayfles.
zondag 27 mei 2012 om 18:46
Sinds kort he bik z warte kasten en zo. Hierop zie je s tof veel duidelijker. Ik erger me dan ook groen en geel.
Vele jaren maakte ik schoon op zaterdagochtend en deed dan de hele flat.
Toen kwam een periode waarin ik doordeweeks probeerde schoon te maken en daar kwam dus vaak het klad in.
Tegenwoordig probeer ik om weer op zaterdag alles aan kant te krijgen maar doordat ik lijd aan slapeloosheid( om half twee in de ochtend wakker worden en niet meer kunnen slapen), ren ik met de eerste bus de stad in om pas tegen het l unchuur t huis t ekomen. En vaak heb ik dan geen zin meer in schoonmaken, chagrijnig als ik dan ben vanwege alweer een slapeloze nacht.
Het wordt ondertussen al een echte vuilnisbelt waar ik in woon.Althans voor mijn gevoel. Ik baal echt. Wie kan mij tips geven om weer in een spik-en-span schoon huis te wonen?
Vele jaren maakte ik schoon op zaterdagochtend en deed dan de hele flat.
Toen kwam een periode waarin ik doordeweeks probeerde schoon te maken en daar kwam dus vaak het klad in.
Tegenwoordig probeer ik om weer op zaterdag alles aan kant te krijgen maar doordat ik lijd aan slapeloosheid( om half twee in de ochtend wakker worden en niet meer kunnen slapen), ren ik met de eerste bus de stad in om pas tegen het l unchuur t huis t ekomen. En vaak heb ik dan geen zin meer in schoonmaken, chagrijnig als ik dan ben vanwege alweer een slapeloze nacht.
Het wordt ondertussen al een echte vuilnisbelt waar ik in woon.Althans voor mijn gevoel. Ik baal echt. Wie kan mij tips geven om weer in een spik-en-span schoon huis te wonen?