Brinta
maandag 28 mei 2012 om 12:21
Een vraag voor de Brinta-eters onder ons: als ik moet werken krijg ik moeilijk van te voren al mijn ontbijt weg, dus neem ik het vaak mee naar het werk. Nu vroeg ik me af of Brinta ook dik word als ik het de avond van te voren met melk klaarmaak (maar dan dus niet verhitten) en in de koelkast zet? Iemand een idee? Lijkt me namelijk wel lekker om het koud te eten, maar dan wel als het dik is.
maandag 28 mei 2012 om 12:25
He bah, dat lijkt mij niets. Ik ben ook een Brinta fan van het eerste uur. Waarom eet je het niet gewoon thuis op? Ik warm het op in de magnetron, laat het afkoelen en ondertussen kleed ik mij aan. Daarna is het zodanig afgekoeld dat ik het in 1x op kan eten. Niet koud eten hoor, is echt niets aan....
maandag 28 mei 2012 om 12:29
maandag 28 mei 2012 om 13:36
Hier een koude Brinta eter! Ik wist niet dat dat zo vreemd was!
Warme Brinta vind ik dan weer niets, dikke ook niet.
Ik doe het precies zoals jij het zegt. Ik zet het 's avonds in de koelkast, Brinta en melk gemixt in een meeneembeker en graai het 's ochtends mee. En nee, dat wordt (godzijdank) niet dik!
Ik gebruik veel melk en weinig Brinta, misschien dat dat nog scheelt. Want voor mij moet het echt een drinkontbijtje zijn wat ik in de auto weg kan drinken. Dikke Brinta.....gruwel
Warme Brinta vind ik dan weer niets, dikke ook niet.
Ik doe het precies zoals jij het zegt. Ik zet het 's avonds in de koelkast, Brinta en melk gemixt in een meeneembeker en graai het 's ochtends mee. En nee, dat wordt (godzijdank) niet dik!
Ik gebruik veel melk en weinig Brinta, misschien dat dat nog scheelt. Want voor mij moet het echt een drinkontbijtje zijn wat ik in de auto weg kan drinken. Dikke Brinta.....gruwel
maandag 28 mei 2012 om 13:44
Nee inderdaad geen magnetron op het werk. Maar ik ben blij dat ik dus niet de enige ben die het idee heeft om het koud te eten. Ik wil het dus wel dik eten, dus vrees dat het geen optie is omdat het zo te bereiden. Misschien dan toch maar 'leren' om thuis te ontbijten (ik en vroeg opstaan is niet echt een goede combi).
maandag 28 mei 2012 om 15:05
Goed plan, wellen. Ik doe het met gerolde havermout. 's Avonds in een bakkie met amandelmelk en dan in dw koelkast. 's Morgens lekker fris met mango oid. Google maar eens op 'overnight oatmeal'.
Brinta zal niet veel anders zijn. Een nacht laten wellen en als het 's ochtends te dun is heel ff in de magnetron.
Brinta zal niet veel anders zijn. Een nacht laten wellen en als het 's ochtends te dun is heel ff in de magnetron.
maandag 28 mei 2012 om 16:30
Ik heb ook een tijd lang iedere ochtend koude brinta gegeten, vind warme echt niet lekker. Heb trouwens altijd de variant met stukjes appel en rozijnen. Maar mijn koude brinta wordt echt wel dik hoor. Zeker als je het even laat staan. Misschien dat je de verhouding melk/brinta wat aan moet passen maar gewoon uitproberen zou ik zeggen! Eet ze!