papiervlek in mijn witte broek

30-05-2012 22:02 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb vanmiddag mijn witte broek uitgewassen, maar dom, dom, dom, een oranje papiertje in mijn kontzak laten zitten.... De hele kontzak is nu oranje gekleurd. Leuk voor het EK zou je denken, maar vindt hem helemaal wit toch mooier ;). Iemand een idee of dat ik dit eruit kan krijgen en waarmee? Misschien is bleken een oplossing, wat moet ik daarvoor gebruiken?

Alvast bedankt voor jullie reacties
misschien staat er een bruikbare tip op omaweetraad.com
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR6NtXmXNc-WJQWiJN-OOyZOjT5qj8lDiKxNl2bJTdyuKasxy52
verba volant, scripta manent.
Waterstofperoxide wil nog weleens helpen.
Met bleek wordt het goor.
Ik zou dit proberen:

http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/00003645004591/T/340x340/C/FFFFFF/url/beckmann-ontkleurder-wasmac.jpg
Ik heb weleens een knalgeel consumptiebonnetje in de zak van mijn witte katoenen broek laten zitten.

Ik heb hem met bleek schoon gekregen, de vlek helemaal natmaken met bleek, even in laten trekken, daarna heel goed uitspoelen (oppassen voor je kleren) en dan hup in de wasmachine.

Bij mij was hij weer stralend wit !

Verpest is hij toch dus je kan het allicht proberen.
persoonlijk vind ik 'goor' toch nog beter dan 'knaloranje'.... dus ik zou ervoor gaan.
Ja, wat Helene zegt, ontkleurder!

De stof van de kleding wordt er alleen niet sterker op.
Kun je het niet 'wegdeppen' met heel veel plakband wat je er op duwt? Zo haal ik ook altijd kattenharen weg van mijn kleding nadat ik op visite ben geweest bij een vriendin met katten.

Als ik een papiertje heb meegewassen 'verpulvert' het papier, dus dan gaat het met zo'n dot plakband weg.

(of heeft de kleur van het papier echt afgegeven?)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Anders kun je er altijd nog de stof van een leuk sjaaltje overheen plakken? En de rest van het sjaaltje door de riemlusjes?
@himalaya

De kleur heeft echt afgegeven, is dus echt doorgelopen in de stof.
@kokolientje

Oke, dat is iets vergelijkbaars. Hoe lang moet je de bleek laten intrekken? En neem je dan gewone bleek?
eefje88 schreef op 30 mei 2012 @ 22:28:

@kokolientje

Oke, dat is iets vergelijkbaars. Hoe lang moet je de bleek laten intrekken? En neem je dan gewone bleek?

Niet te lang... anders krijg je een gat in de stof.

Soms gebeurt dit zelfs later nog na 1 of 2 keer wassen.

Hoewel een witte boxer er onder dan ook het probleem oplost, natuurlijk. ;-)
Bij mijn vlek zag ik het geel er gewoon uit trekken.

Ik had gewone bleek gebruikt, die gele fles van de Ah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven