Reiskosten belast: belachelijk!

25-05-2012 09:56 345 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van dit soort uitspraken gaan echt mijn haren overeind staan:

Kunduzpartner GroenLinks bestempelt forenzen als de 'happy few' en vindt het pendelen een overbodige en milieubelastende luxe. Volgens Kamerlid Ineke van Gent moeten forenzen dan ook dichter bij hun werk gaan wonen of thuiswerken.

Hoezo happy few??? Alsof mensen voor hun lol elke dag 1,5 uur in de trein zitten of in de auto stappen om op hun werk te komen.

Ik mag in deze tijden blij zijn dát ik een baan heb gevonden en ja die is in Amsterdam. En ik woon in Rotterdam

En dan vinden zij het voor mij een soort luxe dat ik die afstand elke dag moet afleggen?? Zijn ze gek geworden of zo? Wat is daar in godsnaam luxe aan?

Weet je wat luxe is: lekker op de fiets naar je werk kunnen!

Oplossing: iedereen moet maar naar zijn werk verhuizen

Oke, lekker handig....nog meer mensen richting de grote steden

Nog meer mensen richting Amsterdam waar er al woningnood is en de prijzen niet te betalen zijn.

Leegloop in de kleine dorpen en het platteland.

Dat ze auto km's gingen belasten vond ik al erg, maar dat je nu ook over je OV abonnement dat door je werkgever betaald wordt belasting moet gaan betalen, vind ik echt helemaal van de zotte.

Wat willen ze nou eigenlijk?? iedereen weer de auto in?

Ik kan hier echt zo boos van worden!!
Schilderspalet schreef op 30 mei 2012 @ 16:12:

[...]

Wat vind je te belachelijk voor woorden? Dat die mensen 500.000 euro op de bank hebben en niet betalen of dat ze in principe die 1.000 euro moeten betalen omdat ze zoveel geld hebben?

Dat is mij even niet duidelijk.

Het feit dat er nu op een dergelijke manier bezuinigd wordt, waarmee bepaalde doelgroepen echt in de problemen raken, veel gezinnen voor soms wel 200 euro in de maand of meer er op achter uit gaan, die nu al niet echt een vetpot hebben en dan al helemaal niet, en waarbij de "rijkeren onder ons' eigenlijk niet zo veel merken. dat vindt ik belachelijk. Voor iemand die zoeveel verdient is een malig 1000 euro niets, of maandelijks 200 euro extra lasten ook niet, maar voor de meeste gezinnen betekent dit soms of er nog wel geld over is voor de boodschappen. Dat vindt ik dus schandalig.

hiermee bedoel ik dus niet te zeggen dat iemand die erg veel verdiend , niet het recht heeft om hier van te genieten, want ze werken er (ga ik vanuit) ook hard voor, maar ze kunnen het wel beter lijden dan iemand die ook hard werkt voor een laag loontje, of iemand die vanwege economische redenen in de ww terecht is gekomen, moeilijk aan een baan komt en slecht kan rondkomen.
dit maakt mij de pis nou echt lauw!

Een leuke passende baan op niveau vinden is geen sinecure.

Ik werk in een grote stad waar voorheen manlief ook altijd werkte. We hebben hier ons huis gekocht, kinderen gaan hier naar school, and so fort.

Hoe dan ook, man zijn contract werd niet verlengd, zocht en zocht en vond een baan. Kleine 2 uur rijden hiervandaan. Echter een juweeltje. Meteen dikke groeimogelijkheden, binnen een paar maanden promotie, vast contract en...jawel, zeer goede reiskostenvergoeding. Omdat je a je km vergoed wilt zien en b wat apart moet leggen voor onderhoud omdat, als je 6000 km per maand stuk slaat, je kar ook eerder slijt. Enfin alles goed geregeld, 2 dgn in de week thuiswerken, fijne reiskosten, net als andere collega's die overal en nergens vandaan komen. En dan dit?

Joh ga lekker 3 provincies verderop wonen, lekker reëel. Al je kinderen, hoppa, van school. Dag-dag sociaal leven, verkoop je huis maar even ( zal zo lekker lukken ook nu) en koop jezelf een nieuwe, alsof het een warme jas is. Die lui zijn niet helemaal jofel in hun bovenkamer, is het wel? Je mag heden ten dagen blij zijn als je een vaste baan hebt, ze kunnen me daar de klere krijgen met hun reiskosten belastbaar maken. Oelewappers!!
bubbels29 schreef op 30 mei 2012 @ 13:22:

Ik las laatst iets op internet dat als alle mensen die in Nederland meer dan 500.000 op de bank hebben (en dat schijnen er behoorlijk veel te zijn) 1000 euro schenken aan de staat, er niets meer bezuinigd hoeft te worden, want het tekort is dan weg. Het is te belachelijk voor woorden dat dit zomaar kan.

!

Hieruit blijkt maar weer eens dat je niet klakkeloos moet geloven wat er op internet staat en daarnaast heb je het vast ook niet nagerekend.

Als je 18 miljard (18.000.000.000) moet bezuinigen en mensen met zoveel geld op de spaarrekening betalen elk 1000 Euro, hoeveel van die mensen moeten er dan zijn die 500.000 Euro hebben........ Juist!! Volkomen onzin dus!
Gelukkig schaft de VVD het weer af in zijn nieuwe verkiezingscampagne en bezuinigt dat geld weer op ontwikkelingshulp

Professoren van Makerere, de grootste universiteit in Uganda, claimen dat hun baas Venansius Baryamureeba jarenlang Nederlands ontwikkelingsgeld in eigen zak heeft gestoken. Er is onduidelijkheid over 800.000 euro voor nieuwbouw van een pand voor de ICT-faculteit. Verder is 170.000 euro verdwenen die bestemd was voor docenten van Makerere die hun doctoraal wilden halen
ons scheelt het trouwens netto ruim 300 euro, ik bedoel maar. Dat gaan we er dus op achteruit. Bezopen!
is het nou; veel geblaat en weinig wol, of andersom?

Is dit voorstel nou een feit en vanaf wanneer dan wel?

Al die leuke bezuinigingen op de kinderopvang, reiskosten, hypotheekrente aftrek etc etc zorgt op den duur voor de ondergang van ons landje. Opzouten met de hoge lonen en aftrekposten voor de heren en dames in het pluche en optiefen met het koningshuis ;-)
Pauline65 schreef op 31 mei 2012 @ 08:52:

[...]

Hieruit blijkt maar weer eens dat je niet klakkeloos moet geloven wat er op internet staat en daarnaast heb je het vast ook niet nagerekend.

Als je 18 miljard (18.000.000.000) moet bezuinigen en mensen met zoveel geld op de spaarrekening betalen elk 1000 Euro, hoeveel van die mensen moeten er dan zijn die 500.000 Euro hebben........ Juist!! Volkomen onzin dus!

Onzin of niet, feit blijft dat de rijkeren die veel meer kunnen missen er haast niets van voelen, en dat de modaal inkomens of minima er gigantisch op achteruit gaan en gevoelsmatig soms zelfs niet eens beloont worden voor het feit dat ze hard werken!!

En daar gaat het voorbeeld meer om, dus niet zozeer of de berkenng nou wel of niet klopt, maar meer om het feit dat de bezuinigingen ergens vandaan worden gehaald, terwijl de rijkeren onders gewoon een luxe leventje kunnen doorzetten en de ander bij de voedselbank moet aankloppen.

Ik gun ieder een goed leventje, en ook hun geld als ze goed betaald krijgen, maar ik denk wel dat de regering goed moet gaan kijken waar ze het vandaan halen, en in mijn optiek is dat dus niet bv bij de reiskosten, of de gezondheidszorg.
Ik vind ook dat ze de mensen met een hoog inkomen, lees per jaar 80.000€ maar meer moeten belasten. Voor hun is 100€ een schijntje. Ze merken het niet eens als ze dat moeten betalen. En mensen die zeggen dat ze dan het land uitgaan, ik geloof dat niet, ze hebben familie en een goede baan in nederland dus dat zal wel niet zoon vaart lopen.

Belachelijk de bezuinigingen, vooral dat eigen risico, je zult beide chronisch ziek zijn dan is dat per jaar mooi 700€! Dat is te belachelijk.
De groep van modaal tot 2,5 keer modaal is gewoon heel erg groot, dus maatregelen die die groep treffen leveren simpelweg het meeste op.

RTL-nieuws had vorige week becijferd dat er 50.000 mensen een inkomen hebben van ¤ 150.000 of meer; dat is natuurlijk een verwaarloosbaar aantal op het totaal aantal werkenden.

En over wat voor rijken heb jij het? De Linda de Mollen of Wesley Sneijders van deze wereld? Want zo heel erg veel ECHT rijken zijn er nou ook weer niet.

Of praat je over mensen die (iets) meer verdienen?

Want die laatste groep heeft al behoorlijk moeten inleveren.

Het zal de meesten wel ontgaan zijn, maar als je meer dan 30.000 per jaar verdient ben je dit jaar al flink meer gaan betalen aan de inhouding voor de ziektekostenpremie op het salaris; terwijl mensen die minder verdienen juist minder zijn gaan betalen. Bij 50.000 per jaar kost dat ¤ 1000 per jaar meer.

Die groep is ook al het meest gekort als het gaat om kinderopvang.

En op de gezondheidszorg is zo ontzettend veel te besparen. Het voorbeeld dat jij aanhaalde over je kind die een tegemoetkoming van ¤ 300 krijgt voor fysiotherapie, terwijl je daar niks voor hebt hoeven te betalen, had ik ook al gehoord van mijn schoonzus.

En hoeveel van die gevallen zijn er wel niet?

Toen mijn stiefmoeder overleed waren er nog weet ik hoeveel dichte en verzegelde pakken met allerlei medische spullen; wordt gewoon weggegooid.

Ik kreeg zelf een keer bij de apotheek medicijnen mee die ik niet mocht hebben; krijg je zo'n print mee met informatie, toen ik die las ben ik direct terug gegaan met de gesloten verpakking: hup zo in een speciale afvalbak!
Er zijn ook zat mensen die onder de 150.000 verdienen per jaar,maar bv wel boven de 60.000. Daar zit ook nog een grote groep mensen die meer kunnen inleveren dan de minima.

Persoonlijk ben ik er eerst voor om te kijken waar echt goed op bezuinigd kan worden, bv het voorbeeld wat ik aanhaalde mbt de terug gave van het CAK. En zo zijn er nog veel meer dingen in de gezondheidzorg waarop bezuinigd kunnen worden. Maar niet op een manier dat je per opname dag 7,50 moet betalen, daar ben ik het dus niet mee eens, juist omdat je het op zoveel andere gebieden kan behalen!

zodra ze daarna hebben gekeken en alle andere mogelijkheden hebben gebruikt, dan bij de burgers aankloppen , en idd het eerst bij degene die boven de 60.000 per jaar verdienen. daar zijn er namelijk genoeg van,

Ik zeg niet dat we niet moeten bezuinigen, en ook niet dat wij er niets voor moeten inleveren, ik wil best wat inleveren , maar ruim 200 euro in de maand, of in sommige gevallen zelfs 300 euro in de maand, nee, dat gaat mijn verstand echt te boven, juist als er nog zoveel meer mogelijkheden zijn waarop bezuinigd kan worden.
Wat te denken van de vrijwilligers, die gecompenseerd worden en daar nu belastingplichtig over zijn? Ik ben bang dat dát ten koste gaat van het laatste restje mensen dat nog iets voor een ander wil doen....
Die groep waar jij het over hebt levert toch al veel meer in dan de minima? En komt ook nog eens een keer voor vrijwel geen enkele toeslag in aanmerking. En bij bijvoorbeeld de kinderopvangtoeslag betalen zij absoluut en relatief ook al veel en veel meer dan mensen met een lager inkomen. Daarnaast betalen ze ook weer absoluut en relatief veel meer belasting.

Dit is wel de groep netto-betalers, die het op moeten brengen voor de netto-ontvangers en daar is de rek echt wel een keer uit.

En hoe kom je bij een bedrag van ¤ 60000; vind jij dat veel verdienen?

En als je in het ziekenhuis ligt heb je thuis toch geen kosten voor douchen, eten etc etc? Dat bedrag van ¤7,50 is natuurlijk discutabel; maar je spaart gewoon kosten uit als je in het ziekenhuis ligt.
Ja 60.000 vind ik veel geld ja, mijn man en ik komen gezamenlijk daar nog lange na niet bij aan. En veel inleveren? Sorry maar dat valt nog best wel mee als je gaat kijken naar de huizen waar ze in wonen, welke vakantie's ze nemen, welke auto's ze rijden , welke kleding ze dragen , hoe vaak en waar ze uit eten gaan. Ik gun het ze allemaal , maar niet als dit betekent dat de minima bij de voedselbank mag aan kloppen, mensen in de financiele problemen komen omdat de rek er uit is.

je kunt praten wat je wil, maar in mijn ogen is dat gewoon niet juist! En thuis geen kosten? nee misschien niet, maar ik heb wel een man en kind waar alles voor door gaat, waar extra opvang geregeld voor moet worden dan , en die ik ook nog graag elke dag even aan mijn ziekte bed wil zien = reiskosten en parkeergeld, dus besparen nee.

Maar goed, je heoft het er niet mee eens te zijn, dit is hoe ik denk en meerdere met mij.Net zoals er ook mensen zijn die vinden wat jij vind.
Ik vind 60.000 per jaar als salaris ook veel, die mensen gaan 3 x per jaar met vakantie en rijden dure auto's en wonen in een grote villa. Ik vind dat zij inderdaad wat meer belasting mogen betalen, hun kinderen hoeven dan nog steeds niet van hun sportclub af, terwijl iemand die 30.000 per jaar verdient door de regeling wel hun kinderen van sport moeten halen en vind dat onterecht.
momodoe schreef op 31 mei 2012 @ 16:57:

Ik vind 60.000 per jaar als salaris ook veel, die mensen gaan 3 x per jaar met vakantie en rijden dure auto's en wonen in een grote villa. Ik vind dat zij inderdaad wat meer belasting mogen betalen, hun kinderen hoeven dan nog steeds niet van hun sportclub af, terwijl iemand die 30.000 per jaar verdient door de regeling wel hun kinderen van sport moeten halen en vind dat onterecht.

Volgens mij heb jij totaal geen reëel beeld van de werkelijkheid. Met zo'n salaris kun je een hypotheek van zo'n 270.000 euro krijgen als je helemaal op je max. gaat zitten. Weet niet waar jij woont maar hier heb je voor dat bedrag een rijtjeshuis; voor een 'grote villa' zul je toch heel wat meer geld mee moeten brengen.

Dure auto's..... Tja, misschien een enkeling die een dure lease-auto heeft, maar van zo'n 2600 per maand, wordt het wel heel erg lang sparen voordat je die zelf kunt kopen.

Zoals ik al schreef is die groep al 1000 per jaar meer gaan betalen aan inhouding voor de ziektekosten.

Voor alle zaken die jij noemt zul je toch heel wat meer moeten verdienen.
Ik denk dat dat alsnog de regering bij die groep moet aankloppen ipv bij de minima of net modaal gezinnen die idd de kinderen van een clubje moeten afhalen , bij de voedselbank moeten komen etc. Sorry maar ik ben het echt niet met je eens, want 60.000 op jaar basis is echt heel erg veel geld, ik ken mensen die bij elkaar zo veel verdienen per jaar, en die kunnen maandelijks zo rond de 1000 per maand sparen, hebben een huis van ruim 3,5 ton (en nee geen eigen geld daarvoor ingebracht) Eten regelmatig in dure reatsaurants met hun kind, dus ze betalen ook kdv en krijgen daar ook toeslag voor, gaan 4 keer per jaar op vakantie en hebben standaard ruim 15000 op de spaar staan, en dan nog vertellen dat die groep al zo erg gepakt is en dat de minima nu aan de beurt is? Nee daar trap ik niet in!
60.000€ niet veel geld??? Das ruim boven modaal hoor.

Die mensen wonen wel in een villa, of tenminste een groot huis gaan een aantal x per jaar op vakantie. Mensen met een inkomen van rond de 35000 moeten nu hun kinderen keer op keer teleurstellen. En dat is erg.
momodoe schreef op 31 mei 2012 @ 19:00:

60.000€ niet veel geld??? Das ruim boven modaal hoor.

Die mensen wonen wel in een villa, of tenminste een groot huis gaan een aantal x per jaar op vakantie. Mensen met een inkomen van rond de 35000 moeten nu hun kinderen keer op keer teleurstellen. En dat is erg.

Mensen die 60.000 verdienen leveren al 'n flink deel weer in. En bovendien hebben die wellicht veel hogere vaste lasten dan iemand in 'n al fors gesubsidieerde huurwoning.

Ik trek op dit moment ook WW maar ik vind het zwaar onterecht dat juist de hardwerkende bevolking het hardst gepakt wordt.
Dit vond ik via Google op de site van Groen links, zoals ik

het lees gaan de topinkomens ook extra betalen en komt er

een compensatie voor de laagste inkomens.

Hoe komen de lage inkomens er vanaf?

Met dit lenteakkoord zijn de lage inkomens beter af dan met de voorstellen uit het Catshuisakkoord. Iedereen in Nederland zal pijn voelen door de maatregelen uit het pakket, maar GroenLinks dwong toezeggingen af waardoor de pijn eerlijk verdeeld wordt en de lage inkomens gecompenseerd worden:

Mensen met de hoogste inkomens gaan in 2013 samen een crisisbelasting betalen van 500 miljoen om de inkomensaffecten voor de laagste inkomens te compenseren.

• Voor mensen met een uitkering geldt de nullijn niet, zij blijven buitenschot.

• Wat betreft de nullijn voor ambtenaren worden mensen die werken in de zorg uitgezonderd en voor de mensen in het onderwijs hebben we 75 miljoen bedongen om hen te compenseren.

• Excessieve vertrekbonussen worden zwaarder belast. De voorgenomen bankenbelasting wordt verdubbeld.

• Zeker een miljard van de vier miljard die de verhoging van het hoge BTW-tarief oplevert wordt teruggesluisd via een verlaging van de inkomstenbelasting voor de laagste inkomens.

Bron
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
momodoe schreef op 31 mei 2012 @ 16:57:

Deze mensen al in de hoogste belanstingschijf; 52 %! Daar blijft dus niet zo veel van over om in een villa te wonen hoor. Nóg meer belasting is gewoon diefstal!
nak schreef op 31 mei 2012 @ 19:21:

[...]

Deze mensen al in de hoogste belanstingschijf; 52 %! Daar blijft dus niet zo veel van over om in een villa te wonen hoor. Nóg meer belasting is gewoon diefstal!

10% van de Nederlandse topinkomens betalen 34% van de belasting

http://www.nrcnext.nl/files/2012/01/220112X_DRIEbelasting11-480x413.jpg

Daar komt al een extra belasting bij, we moeten niet doorslaan.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Quote momodoe:

"60.000€ niet veel geld??? Das ruim boven modaal hoor.

Die mensen wonen wel in een villa, of tenminste een groot huis gaan een aantal x per jaar op vakantie. Mensen met een inkomen van rond de 35000 moeten nu hun kinderen keer op keer teleurstellen. En dat is erg."

Die werken vaak ook heel wat meer uren in de week, maar dat vergeet je denk ik maar gemakshalve?

Van die 60 uur in de week die ik heb gewerkt, heb ik braaf zelf mijn centjes gespaard.
Sorry , maar mensen in de zorg, die dag in dag uit mensen (gehandicapten, ouderen , verstandelijk beperkten etc. ) verzorgen, dus zwaar lichamelijk werk doen, die werken niet hard genoeg?

Een bouwvakker die ruim 40 uur in de week werkt, waar bij zijn rug elke keer een beetje meer naar de klote gaat, of een straten legger waarbij de knieen niet meer willen, maar toch keihard blijven door werken want er is geen andere optie, en daar een schamele 1500 netto voor in de maand krijgen op 40 jarige leeftijd, die werken niet hard?

Sommige mensen worden geboren met een gigantisch goed stel hersen en weten daar op een leuke manier gebruik van te maken, wat voordelig is voor hun portemonnee, en ja natuurljk zal daar ook een behoorlijke hoeveelheid uren werk achter zitten, maar iemand die helaas geboren is met een gemiddeld of misschien net iets onder gemiddeld stel hersens, en dus uiteindelijk in de zorg terecht komt, of als bouwvakker, loodgieter, timmerman etc etc, worden dus nu afgestraft omdat ze zo geboren zijn en niet verder konden doorleren? ZIjw erken ook keihard, en dat wil ik wel even duidelijk hebben!
Dat is 'n keuze die je maakt, als je gaat voor 'n beroep waar je niet rijk van wordt en waar je zwaar lichamelijk werk voor moet verrichten en ook nog op beroerde tijdstippen.
@bubbels29:

Wat mij betreft moet een ieder die volledig werkt, op welk nivo ook, voldoende salaris krijgen om normaal te kunnen leven, zonder afhankelijk te zijn van allerlei toeslagen, kortingen etc. Dat laat een ieder in zijn waarde en maakt iedereen wat dat betreft gelujkwaardig in de maatschappij.

Dat hele toeslagenstelsel in Nederland met allerlei potjes waar je recht op hebt Is, naast de onnodige burocratie eromheen, een manier van mensen afhankelijk maken terwijl ze wel hun bijdrage leveren aan de economie.

En je zult mij echt niet horen zeggen dat de mensen die jij noemt niet hard werken gezien hun inkomen.

Echter noem je nu alleen die paar groepen. En niet de vele mensen die part-time willen (blijven) werken of degenen die niet bereid zijn vele uren in de file te staan en in de weekenden thuis wat werk te doen. Daar staat nou eenmaal een lager salaris tegenover.

Die 60.000 wordt ook niet zomaar in de schoot geworpen, maar zo wordt dat wel vaak gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven