Kippenopvang

31-05-2012 17:27 65 berichten
Ken iemand een kippenopvang voor de vakantie ergens Midden Nederland? Ik weet niet wat ik met onze kippen moet doen: op de bbq of ergens brengen.

Wat doe ik in de vakantie met de kippen?

Totaal aantal stemmen: 14

Doe maar op de bbq, joh (64%)
Naar een opvang brengen (7%)
Bij de plaatselijke boerderij inschenken (21%)
Vrij laten (7%)
Ga je aan hun vrouwelijkheid twijfelen? Ze zijn kippen! En ze doen als kippen!
Goeie vraag. Ik zoek een opvang waar ik ook de vissen en de valkparkieten heen kan brengen, maar dat is zo mogelijk nog moeilijker dan konijn en knaagdieren.
Star, die vissen kunnen wel naar je ouders ofzo toch? Hel, die mag je onderweg ook hier afzetten... Parkieten, zijn die moeilijk dan?
Alle reacties Link kopieren
www.dierencentrum.eu (als je in of in de buurt van Brabant woont)
Suus, ouders komen ook naar San Sjors ;-)
Parkieten helemaal niet moeilijk, maar kennelijk niet normaal voor opvang.

Thanks Yvon, NH alleen.
Serieus?! Ha ha ha, ik wil volgend jaar echt wel voor niks....
Ja je brengt nieuwe klanten Suus X-D
Misschien moet ik volgende zomer maar een forum-huisdierenopvang beginnen! ;-)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
je schijnt ze ook in een shredder te kunnen doen, daar kom je natuurlijk niet zomaar aan, maar een papier-versnipperaar werkt denk ik ook wel.
Is dit een funtopic naar aanleiding van een ander topic of is dit een serieuze vraag? @-(
Ik vind hier dingen van.
Het is een serieuze vraag. Ik heb echt twee kippen en ik weet niet wat ik in de vakantie met hun moet doen.
Mefs, zit nu ook nog te denken aan de ouders van een schoolkind die je goed kent. Hang anders een briefje op. Met als 'tegenprestatie' dat je op hún dieren past tijdens hun vakantie. :)
Mefs denkt serieus dat het kippen zijn. Het zijn hanen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
mrsstanleywalker schreef op 31 mei 2012 @ 19:23:

Mefs denkt serieus dat het kippen zijn. Het zijn hanen.
Ah, dan maak je er toch gewoon halve haantjes van? ;-)
Mefs, echt, zijn het toch hanen? Misschien kraaien ze op die leeftijd nog niet.

Oh, de leeftijd: je had het over twee maanden. Ze waren toch net voor Pasen aangeschaft door Mefsman?
Mijn idee! ;-)
You know how I know? Because I reeaally think so!
MEFS schreef op 31 mei 2012 @ 19:21:

Het is een serieuze vraag. Ik heb echt twee kippen en ik weet niet wat ik in de vakantie met hun moet doen.

Niet heel slim om daar niet van tevoren over na te denken natuurlijk.

Helaas nog nooit van een kippenopvang gehoord. Kun je geen scholier of student betalen om elke dag even langs te gaan?
Het geeft stress voor je kipjes als ze ineens in een andere omgeving zijn en bij andere kippen. Niet alleen voor jouw kippen maar ook voor de kippen waar ze bij gestopt worden. Heel de pikorde overhoop, die terstond opnieuw uitgevochten moet worden. En als ze dan eindelijk aan elkaar gewend zijn en iedereen haar plaats weet, haal je ze weer weg en begint de ellende weer opnieuw.

Ik zou ze lekker in hun vertrouwde omgeving laten. Heb je geen kinderen in de buurt die ze willen verzorgen? Mijn buurkinderen staan bijna te juichen als ze weer mogen.
Ik vind hier dingen van.
En hanen zijn natuurlijk ook kippen.
Ik vind hier dingen van.
Hang een briefje in de supermarkt? Gezocht: kippenoppas.
waar woon je als je bij mij in de buurt woont wil ik ze wel eten en drinken geven
idem, als je bij mij in de buurt woont, wil ik graag een poosje voor die kippen zorgen
Kunnen ze goed met katten? Dan mag je ze best hier een 3-tal weken stallen :-p

Maar ff serieus: in een topic van een aantal weken terug over katten en vakantie stond iets over een groepje waar je je kunt aansluiten die elkaars katten verzorgen tijdens de vakanties.

Een beetje dierenliefhebster wil vast ook best jouw kipjes doen als jij als tegenprestatie haar kat(ten) verzorgt.
helene31 schreef op 31 mei 2012 @ 19:30:

[...]

Niet heel slim om daar niet van tevoren over na te denken natuurlijk.

Helaas nog nooit van een kippenopvang gehoord. Kun je geen scholier of student betalen om elke dag even langs te gaan?
Helaas niet mijn idee. Ik hou niet van kippen. Ik vind ze eng, al begin ik wel te wennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven