iPhone mb's VS Samsung mb's

02-06-2012 16:10 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij vertellen of een iPhone gemiddeld meer mb's gebruikt dan bvb een Samsung galaxy s2?

Ik weet dat een BB bijv. veel minder gebruikt dan een iPhone maar is dat met een Samsung ook zo?

(ben op telefoon jacht en overweeg de Samsung galaxy S3,maar ik heb geen internet thuis dus doe alles via m'n mobiel en wil weten of ik aan 1,5gb genoeg heb bij Tele2. Ik gebruik nu iets meer dan 1,5gb per maand, soms zo'n 2gb)

Maar als een samsung minder gebruikt kan ik evt ook wel met 1gb af, dat scheelt weer geld :)
Internagelaktisch
Over het verbruik kan ik je niet zo veel zeggen, want ik doe ook veel via Wifi. Wel weet ik dat ik eind dit jaar Tele2 opzeg, na een abonnement van jaren. Het internet van Tele2 is supertraag en dat vind ik erg irritant. Mijn vriend heeft Vodafone en daar is het internet veel sneller.
Ik heb nu vodafone en dat internet word na 800mb geknepen elke maand.. Dus dat trage ben ik wel gewend haha.

Voor whatsapp en t forum (wat ik t meest doe) maakt dat weinig uit gelukkig
Internagelaktisch
Er heeft alleen naar mijn idee iemand ooit verteld dat een iphone veel meer mb's gebruikt dan andere smartphones.. Dus ben benieuwd in hoeverre dat klopt
Internagelaktisch
Maaique schreef op 02 juni 2012 @ 16:29:

Er heeft alleen naar mijn idee iemand ooit verteld dat een iphone veel meer mb's gebruikt dan andere smartphones.. Dus ben benieuwd in hoeverre dat klopt

Ik heb 't nooit gehoord. Maar me er ook nooit in verdiept eerlijk gezegd.

't Zou dan moeten komen door het besturingssysteem, dus iOS versus Android. Kan me haast niet voorstellen dat het door het merk telefoon komt....

Maar goed, ik heb mijn iPhone weggedaan en ben nu superblijk met mijn Samsung Galaxy S2!!
Toevallig net vanmiddag gelezen dat een iPhone inderdaad meer mb's verbruikt omdat er veel programma's op de achtergrond blijven draaien.
Klopt iphone gebruikt meer. Zelfs bij het gebruik van en zelfde app. Ik heb het getest met en iphone en een s2.
Dat wat een iPhone meer verbruikt is minimaal.

En je kunt er makkelijk voor zorgen dat de apps niet blijven draaien.
De iphone hier gebruikt iets meer mb dan de sgs2, maar de iphone is ook iets sneller. Buiten dat vind ik de sgs2 veel fijner werken, dus gebruikt mijn man de iphone en ik de sgs2.
Een IT 'nerd' heeft me net even de boel duidelijk gemaakt en het verschil is te verwaarlozen.. Helaas!

Mag een slotje op!

Iedereen bedankt voor de antwoorden :)
Internagelaktisch
Een heleboel mensen vergeten ook apps af te sluiten. Homeknop 1 keer indrukken is niet afsluiten dus blijft hij doelloos op de achtergrond draaien
Weet ik framboos. Ik sluit ze meerdere keren per dag allemaal helemaal af
Internagelaktisch
Stel: ik gebruik twitter met push notificatie op mijn Iphone. Als ik dan de app afsluit dmv 2x op de homeknop drukken en dan op het rode rondje, krijg ik dan nog wel notificaties binnen?
Ja otrivin :)
Internagelaktisch
Ik iig wel! Ook van FB en whatsapp enzo.
Internagelaktisch
Halen jullie niet twee dingen door elkaar? Verbruik van geheugen en verbruik van je internetconnectie?
Nee, mb verbruik :)
Internagelaktisch
@maaique: dank voor je antwoord!
No problemo!
Internagelaktisch
quote:framboos1990 schreef op zaterdag 02 juni 2012 17:11 Een heleboel mensen vergeten ook apps af te sluiten. Homeknop 1 keer indrukken is niet afsluiten dus blijft hij doelloos op de achtergrond draaienMisschien een domme vraag, maar hoe sluit je ze dan helemaal af?
Dubbelklik op home knop. Af te sluiten app lang indrukken tot ze trillen van angst en dan op het rode rondje drukken
Dank je wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven