Kenia en Zanzibar
zaterdag 2 juni 2012 om 14:27
Onverwacht toch nog drie (extra) weken vrij in juli/augustus/september en die wil ik benutten om naar Kenia en Zanzibar te gaan. Kenia spreekt me als safari bestemming enorm aan en Zanizibar als mooie afsluiter aan het strand. Heeft iemand ervaring met een dergelijke reis? Wat zijn de must do's in Kenia en wat kan ik overslaan? Zelf heb ik het idee om in elk geval Tsavo West en Masai Mara aan te doen. En is Zanzibar inderdaad zo mooi als ik nu denk, of is een strandvakantie in Mombassa ook hartstikke mooi?
Fortis et liber
zaterdag 2 juni 2012 om 15:25
Leuk! Heb vorig jaar zelf 2 weken een safari door kenia gedaan en vond Laikipia met stip een aanrader. Niet omdat je er zoveel wild kunt zien als in de masaai mara maar omdat het een hele mooie locatie is waar je nog het gevoel hebt alleen op safari te zijn. Laikipia bestaat uit allerlei conservancies, ik ben zelf naar El Karama geweest. Dit is een zeer betaalbare optie in laikipia. Wat ik erg leuk vond is dat ze ook wandeltochten organiseren over de vlaktes van hun gebied.
Verder vond ik voor de afwisseling Lake Barigo en Kakamega rainforest erg leuk. Zitten vaak niet in de standaard rondjes maar zijn meer dan de moeite waard. Als je neushoorns wilt zien kun je trouwens het beste naar Lake Nakuru. Vond dit zelf een erg leuk park met zeer veel afwisseling in landschap.
Ik heb mijn safari uiteindlijk in Kenia aan het strand afgesloten (aanrader is waterlover aan diani beach) wat zeker de moeite waard was. Maar Zanzibar lijkt me net even wat specialer.
Verder vond ik voor de afwisseling Lake Barigo en Kakamega rainforest erg leuk. Zitten vaak niet in de standaard rondjes maar zijn meer dan de moeite waard. Als je neushoorns wilt zien kun je trouwens het beste naar Lake Nakuru. Vond dit zelf een erg leuk park met zeer veel afwisseling in landschap.
Ik heb mijn safari uiteindlijk in Kenia aan het strand afgesloten (aanrader is waterlover aan diani beach) wat zeker de moeite waard was. Maar Zanzibar lijkt me net even wat specialer.
zaterdag 2 juni 2012 om 15:33
Ik vond zanzibar tegen vallen. Er wordt erg opgegeven over het lekkere eten daar, maar ik heb in Moshi veel lekkerder gegeten. Verder zijn ze erg op toeristen gericht en wordt je de hele tijd belaagd door mensen die je iets willen verkopen. Stranden bij toeristisch hatels zijn wel prima, maar ga je een beetje rond kijken dan beland je al gauw op de vuilnisbelt. Onder water vond ik het er wel leuk, maar dan schijn je nog beter naar Pemba te kunnen. Dat ga ik de volgende keer doen, mocht ik nog eens in de buurt komen.
Ik ben niet in Kenia geweest, maar de Kilimanjaro beklimmen vond ik echt heel mooi, daarbij valt zanzibar echt in het niet.
Ik ben niet in Kenia geweest, maar de Kilimanjaro beklimmen vond ik echt heel mooi, daarbij valt zanzibar echt in het niet.
zaterdag 2 juni 2012 om 23:41
Dank voor de tips! Lake Nakuru lijkt me ook erg mooi. Ga ik meer over lezen. Zanzibar lijkt me inderdaad net wat specialer dan een strandbestemming in Kenia. Maar heb Diani Beach als goede tweede optie al in de peiling.
Het lijkt me echt een geweldige reis. Hoop dat er nog tickets en gidsen zijn voor deze periode. Ik wil graag alles zelf regelen. Liefst ter plekke, maar misschien is dat niet efficiënt. Maar aan de andere kant, als ik het beter nu kan regelen, doe ik dat. Ook geen punt. Wil als strandhotel wel een luxe hotel. Dus dat moet ik misschien al wel hier regelen.
Het lijkt me echt een geweldige reis. Hoop dat er nog tickets en gidsen zijn voor deze periode. Ik wil graag alles zelf regelen. Liefst ter plekke, maar misschien is dat niet efficiënt. Maar aan de andere kant, als ik het beter nu kan regelen, doe ik dat. Ook geen punt. Wil als strandhotel wel een luxe hotel. Dus dat moet ik misschien al wel hier regelen.
Fortis et liber
zondag 3 juni 2012 om 09:52
Ik heb alles ter plekke geregeld, maar ik woonde dan ook in Nakuru. Mocht je dus nog iets over Nakuru willen weten...
Er zijn hier al een aantal onderwerpen over safaris in Kenia geweest waarin ook wat safari bureaus worden genoemd die zich vooral aan de kust bevinden. Ik zou vooral bekijken welk rondje je leuk lijkt en naar offertes vragen bij verschillende organisaties. Vanuit Nakuru zou je pegatours kunnen proberen en als je back to basics wil roversafari
In hoeverre je het van te voren moet regelen hangt heel erg van je eisen af. Wil je mee met een groep in een busje (makkelijker te regelen op het laatste moment) of wil je met een prive 4wheel drive? (Ik kan je wel een 4wheel drive aanraden, hoeft niet prive, maar je komt op meer plekken in de parken. De busjes rijden vaak het standaard rondje en racen dan naar het volgende park. Wij hebben ook een paar keer busjes uit de modder moeten trekken omdat ze vast zaten). Verder hangt het af van waneer je wilt gaan. In het hoogseizoen zit veel van de bijzondere accomodatie in de masai mara vol. Kamperen op de standaard camping kan altijd, maar de in the middle of nowhere helemaal in je uppie camping plekken zijn al ver van te voren gereserveerd.
Er zijn hier al een aantal onderwerpen over safaris in Kenia geweest waarin ook wat safari bureaus worden genoemd die zich vooral aan de kust bevinden. Ik zou vooral bekijken welk rondje je leuk lijkt en naar offertes vragen bij verschillende organisaties. Vanuit Nakuru zou je pegatours kunnen proberen en als je back to basics wil roversafari
In hoeverre je het van te voren moet regelen hangt heel erg van je eisen af. Wil je mee met een groep in een busje (makkelijker te regelen op het laatste moment) of wil je met een prive 4wheel drive? (Ik kan je wel een 4wheel drive aanraden, hoeft niet prive, maar je komt op meer plekken in de parken. De busjes rijden vaak het standaard rondje en racen dan naar het volgende park. Wij hebben ook een paar keer busjes uit de modder moeten trekken omdat ze vast zaten). Verder hangt het af van waneer je wilt gaan. In het hoogseizoen zit veel van de bijzondere accomodatie in de masai mara vol. Kamperen op de standaard camping kan altijd, maar de in the middle of nowhere helemaal in je uppie camping plekken zijn al ver van te voren gereserveerd.
woensdag 6 juni 2012 om 21:05