Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Heb deze gekocht, eindelijk een bikini die zowel onder al boven goed zit (wtf... I never thought I'd see the day)

http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2012/G83%2001705%2006039%2000%200000%201.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&call=url[file:/product/quicklook/large]
http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2012/G83%2000429%2037028%2031%200469%202.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&call=url[file:/product/quicklook/large]

HET pakje (L)(L)(L):

http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2012/G83%2099706%2037028%2031%200474%201.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&call=url[file:/product/quicklook/large]

http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2012/G83%2099705%2037028%2074%202542%201.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&call=url[file:/product/quicklook/large]
mooie aankopen woolloongabba !

ik vind deze jurk leuk

http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/looks/2012/Look_0021950_0.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[ARTICLE_LOOK_FRONT]&call=url[file:/product/large]

leuke bikini FD !
Ja hij is wel echt nét aan op de boobs.... maar prima om in te zonnen haha. het broekje is heel fijn namelijk, en dat vind ik vrijwel nooit.

Vandaag heb ik een adorable jaren 40 jurkje aan (L)
Pics, fd?

Vandaag mijn paarse jurkje aan, lichtroze panty erbij. Prima.
Hoi allemaal!

Mijn gala is geweest, was super leuk met een liveband en veel gezellige mensen. Ik heb foto's op Facebook staan maar weet dus niet hoenik ze hierop kan krijgen terwijl ik. Og een beertje anoniem blijf.

Oh, dat was wel de giller van de avond. Het thema was: American High School Prom. Veel meisjes droegen gewoon een little black dress. Ik ging met twee vriendinnen en twee vrienden (overtuigend niet op meisjes vallend ;)). Zij hadden een klassiek pak aan met van die slipjes aan de achterkant. Aan het eind van de avond werden de prom queen en prom king bekend gemaakt. En dat was

ik dus met een van mijn vrienden. Crisis . Ik ben niet het type daarvoor en dan sta je aan de arm van je gillende en kirrende vriend met zo'n kitch kroontje op een podium. Ik kreeg er verschrikkelijk de slappe lach van, maar dat terzijde. Het is in ieder geval een leuk verhaal voor later.

Heeft iemand tips voor de foto's?
Leuk hahahahaha! Je kan de tips op allerlei verscheidene plekken plaatsen en dan doorlinken... kan je je gezicht blurren als je dat wilt ofzo
Leuk dat je gala geslaagd was groendruifje! Ben ook benieuwd naar de foto's.

Mbt herkenbaarheid: wat FD zegt, of gewoon je hoofd eraf knippen in Paint. Of er een wit blok overheen tekenen oid. Geen charmante oplossing, wel een efficiente.
quote:fiftiesdarling schreef op 01 juni 2012 @ 18:29:

[afbeelding]

HET pakje (L)(L)(L):

[afbeelding]

[afbeelding]die is idd mega cute
wat leuk druifje.

had je not een petticoate kunnen vinden?

Meer fototototoasch op blog van mn geweldig mooie jaren 40 jurkje. Waar helaas de mooie geschulpte rand dus niet van op de foto is gekomen door mn haren. Maar die moeten jullie er maar bij denken hahahaha
Prachtig

Op welke tijden is je shop trouwens open, misschien kom ik a.s. woensdag even langs.
Alleen vrijdagen! Maar alles kan gevolgd worden via FB
Zucht... dan ben ik er weer niet, haha. Timing.
En in Hamburg uiteraard ook een vintage jurkje (fifties jurkje, zwart met bloemenprint) gedragen, met een groene panty en mijn zwarte brogues eronder. Sweet. Veel complimenten over gekregen, bovendien vonden de meesten van mijn collega's het leuk dat ik geen spijkerbroek droeg (zoals iedereen).

Ik blijf me erover verbazen dat een jurk als niet praktisch beschouwd wordt- dat valt toch best mee? met 1 kleedje ben je klaar, 't zit comfortabel en zakt niet van m'n kont af. In tegenstelling tot de meeste broeken
Inderdaad!
En ik moet deze jurk nog steeds laten inkorten. Morgen maar wegbrengen, ik vergeet 't steeds. Nu is hij net te lang.

Twenties fashion Zo mooi. Zo lelijk bij mij ;-(

Gelukkig bij veel meer dames, je hoeft er niet constant mee geconfronteerd te worden haha ;) ik vind het ook heel schitterend, maar heb hetzelfde
quote:Ceci schreef op 04 juni 2012 @ 21:19:

En ik moet deze jurk nog steeds laten inkorten. Morgen maar wegbrengen, ik vergeet 't steeds. Nu is hij net te lang.

[afbeelding]anders wil ik hem wel van je overnemen hoor
ja, idd erg mooi.

maar ook bij mij niet echt een succes
fd vind jouw jurk trouwens echt fantastisch. mooie kleur groen
Ik denk dat het vooral mooi staat bij heel tengere vrouwen met jongensachtige figuren. Nou, als ik iets níet ben....

Mainbocher, ca. 1950

Een andere meesteres: Madame Grés. Wat maakte zij prachtige ontwerpen!

Madame Grés, 1954

Madame Grés, 1964

1946

Madame Grés, 1955

Madame Grés is echt super idd

Grin, mijn heupen zijn ook niet bepaald jongensachtig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven