BBQ, hoeveel vlees per persoon?
dinsdag 5 juni 2012 om 20:45
Ik wil een BBQ organiseren voor ongeveer 25 personen, merendeel mannen en dat zijn flinke vleeseters.
Nu vraag ik me af hoeveel stukken vlees ik ongeveer per persoon moet rekenen.
Stokbrood en salades weet ik ook niet hoeveel ik ongeveer nodig heb.
Kortom..ik heb jullie raad nodig.
Alvast bedankt dames!
Nu vraag ik me af hoeveel stukken vlees ik ongeveer per persoon moet rekenen.
Stokbrood en salades weet ik ook niet hoeveel ik ongeveer nodig heb.
Kortom..ik heb jullie raad nodig.
Alvast bedankt dames!
dinsdag 5 juni 2012 om 21:03
Zo, jullie zijn snel!
Veel verschillende aantallen gehoord en ik neig erg naar 7 a 8 stukken per persoon want wat ik al zei, het zijn echt grote mannen die heel veel eten.
Salades en fruit eten die mannen niet snel maar meer de vrouwen denk ik.
Stokbroden bak ik het liefst zelf af want dan kan ik veel inslaan en wat ik over heb kan ik later gebruiken.
Zal ik genoeg hebben als ik een half stokbrood per persoon reken?
Ik denk aan vlees zoals:
BBQ worstjes
Spekfakkels
Spareribs
Gemarineerde file lapjes
Sate
Hamburgers
Zou 6 soorten genoeg zijn of zeggen jullie neem dit of dat?
Ideetje zijn welkom.
Veel verschillende aantallen gehoord en ik neig erg naar 7 a 8 stukken per persoon want wat ik al zei, het zijn echt grote mannen die heel veel eten.
Salades en fruit eten die mannen niet snel maar meer de vrouwen denk ik.
Stokbroden bak ik het liefst zelf af want dan kan ik veel inslaan en wat ik over heb kan ik later gebruiken.
Zal ik genoeg hebben als ik een half stokbrood per persoon reken?
Ik denk aan vlees zoals:
BBQ worstjes
Spekfakkels
Spareribs
Gemarineerde file lapjes
Sate
Hamburgers
Zou 6 soorten genoeg zijn of zeggen jullie neem dit of dat?
Ideetje zijn welkom.
dinsdag 5 juni 2012 om 21:13
@ marels dat mag jij gezeik vinden, het is gewoon waar. 7 stukken vlees naar binnen proppen is niet gezond. Ik zeik niet, ik merkte wat op.
Ik snap ook heus wel dat mensen dat niet elke dag eten.
@ jorina, als het idd zolang duurt kan ik mij voorstellen dat de mannen zoveel eten, dan wordt het vaak nog een keer aangestoken.
Toen ik met mijn collega een bbq had georganiseerd hadden we 4 stukken pp en we hadden veel over, maar dit waren wel meerendeel vrouwen en die eten natuurlijk een stuk minder.
Denk dat het een goed idee is om veel stokbrood in te slaan, mocht je dan vlees te kort komen dan kan je in ieder geval bij bakken.
Maar meestal houd je bij dit soort bbq's wel vlees over.
Ik snap ook heus wel dat mensen dat niet elke dag eten.
@ jorina, als het idd zolang duurt kan ik mij voorstellen dat de mannen zoveel eten, dan wordt het vaak nog een keer aangestoken.
Toen ik met mijn collega een bbq had georganiseerd hadden we 4 stukken pp en we hadden veel over, maar dit waren wel meerendeel vrouwen en die eten natuurlijk een stuk minder.
Denk dat het een goed idee is om veel stokbrood in te slaan, mocht je dan vlees te kort komen dan kan je in ieder geval bij bakken.
Maar meestal houd je bij dit soort bbq's wel vlees over.
dinsdag 5 juni 2012 om 21:19
Patat eten is ook niet gezond. Koekjes eten ook niet. Bespoten groenten ook niet. Pizza's al helemaal niet.
Zo kun je nog wel even door gaan.
Het was niet de vraag of het al dan niet gezond is. Voor het gezonde ga je niet barbecuen toch?
Feit blijft dat vleesetende barbecuende mannen zo acht stukken vlees naar binnen stouwen op een barbecue.
En die mannen zijn heus niet allemaal heel ongezond.
Zo kun je nog wel even door gaan.
Het was niet de vraag of het al dan niet gezond is. Voor het gezonde ga je niet barbecuen toch?
Feit blijft dat vleesetende barbecuende mannen zo acht stukken vlees naar binnen stouwen op een barbecue.
En die mannen zijn heus niet allemaal heel ongezond.
668, the neighbour of the Beast
dinsdag 5 juni 2012 om 21:27
dinsdag 5 juni 2012 om 21:28
quote:kerstklok schreef op 05 juni 2012 @ 21:23:
8 stuks, wat veel zeg. Je eet toch geen 8 hamburgers of 8 braadworsten of 8 shaslicks? Ik eet 1 of 2 stukken vlees en verder stokbrood en salade.
Ik eet zelfs géén vlees en alleen maar salade en stokbrood
Maar afgelopen zaterdag aten de mannen hier toch echt acht stuks vlees per persoon.
Niet in één keer, maar over meerdere braadsessies verdeeld (we hebben een kleine barbecue).
8 stuks, wat veel zeg. Je eet toch geen 8 hamburgers of 8 braadworsten of 8 shaslicks? Ik eet 1 of 2 stukken vlees en verder stokbrood en salade.
Ik eet zelfs géén vlees en alleen maar salade en stokbrood
Maar afgelopen zaterdag aten de mannen hier toch echt acht stuks vlees per persoon.
Niet in één keer, maar over meerdere braadsessies verdeeld (we hebben een kleine barbecue).
dinsdag 5 juni 2012 om 21:35
quote:Marels schreef op 05 juni 2012 @ 21:02:
Ik krijg om de één of andere reden gigantisch jeuk van het "stukjes vlees" uit de post van BGB.
*gaat talkpoeder zoeken tegen de jeuk*
Nou, ik ook. Ik denk bij BBQ aan entrecotes, lamsracks, heerlijke provencaalse worsten,grote zelfgemaakte hamburgers...
Bij "stukjes vlees" denk ik aan voorgemarineerde kiloknallers van de supermarkt. Bah.
Edit: ik lees dat het kiloknallers gaan worden.... daar zou geen man in mijn omgeving blij of vol van worden. Beter wat minder maar goed en lekker vlees.
Ik krijg om de één of andere reden gigantisch jeuk van het "stukjes vlees" uit de post van BGB.
*gaat talkpoeder zoeken tegen de jeuk*
Nou, ik ook. Ik denk bij BBQ aan entrecotes, lamsracks, heerlijke provencaalse worsten,grote zelfgemaakte hamburgers...
Bij "stukjes vlees" denk ik aan voorgemarineerde kiloknallers van de supermarkt. Bah.
Edit: ik lees dat het kiloknallers gaan worden.... daar zou geen man in mijn omgeving blij of vol van worden. Beter wat minder maar goed en lekker vlees.
dinsdag 5 juni 2012 om 21:43
dinsdag 5 juni 2012 om 21:48
Heb jarenlang gewerkt in een keurslagerij, en maakte daar ook BBQs voor grote groepen. Wij rekenden 5 soorten vlees pp. Soorten dus. Stokjes deden we altijd 2 van. Bijvoorbeeld 2 saté, 1 hamburger, 1 sparerib, 1 worst en 1 kipfilet. Salade ongeveer 250 gram pp, koude sauzen 150 gram, en pindasaus 100 gram. Een groot stokbrood voor 4 personen, of een afbakbrood voor 2 personen. Per 4 personen een bakje kruidenboter.
Mijn ervaring hiermee is dat er altijd wel iets over blijft, maar beter dat dan iets te weinig hebben. Hoe groter de groep, hoe meer je over hebt was bij ons de ervaring, maar dat merk je pas bij groepen boven de 40-50 personen.
Hoop dat je hier iets aan hebt, veel succes!
Mijn ervaring hiermee is dat er altijd wel iets over blijft, maar beter dat dan iets te weinig hebben. Hoe groter de groep, hoe meer je over hebt was bij ons de ervaring, maar dat merk je pas bij groepen boven de 40-50 personen.
Hoop dat je hier iets aan hebt, veel succes!
dinsdag 5 juni 2012 om 21:49
Gezond eten doen ze de volgende dag thuis maar weer.
Ik zorg wel voor fruitsalade en verschillend groenvoer, mogen ze zelf beslissen of ze gezond eten
Deze werkmannen maakt het niet uit of het kiloknallers zijn of niet, als het maar veel is.
De spareribs haal ik bij de slager want die zijn daar het lekkerst.
Sate maak ik zelf met kip van de poelier want ik heb geen zin in water in mn kipfile, ook haal ik hier kippepootjes of vleugeltjes.
Denk ook dat ik zelf stokjes maak met vlees (kip/rundvlees of toch varken) en groenten zoals ui en paprika.
De enige die vis eet ben ik zelf dus dat is geen optie voor die mannen, wel een goed idee om ook wraps te maken voor de kleine tussendoor trek.
Ik zorg wel voor fruitsalade en verschillend groenvoer, mogen ze zelf beslissen of ze gezond eten
Deze werkmannen maakt het niet uit of het kiloknallers zijn of niet, als het maar veel is.
De spareribs haal ik bij de slager want die zijn daar het lekkerst.
Sate maak ik zelf met kip van de poelier want ik heb geen zin in water in mn kipfile, ook haal ik hier kippepootjes of vleugeltjes.
Denk ook dat ik zelf stokjes maak met vlees (kip/rundvlees of toch varken) en groenten zoals ui en paprika.
De enige die vis eet ben ik zelf dus dat is geen optie voor die mannen, wel een goed idee om ook wraps te maken voor de kleine tussendoor trek.
dinsdag 5 juni 2012 om 23:07
woensdag 6 juni 2012 om 09:39
De laatste bbq had ik voor iedereen biefstuk, bratwurst, een flinke kipspies, hamburger, en een speklapje. De vrouwen aten over t algemeen de speklap en worst niet, en die aten de mannen dus ook nog op.
Daarbij voor tien personen had ik vier grote stokbroden en drie salades, waar de vrouwen meer van aten dan de mannen.
De mannen hebben de salades helemaal niet gegeten trouwens, en ik heb er eentje zelfs het stokbrood alleen zien pakken om de jus weg te deppen van z'n bord. Échte man
Daarbij voor tien personen had ik vier grote stokbroden en drie salades, waar de vrouwen meer van aten dan de mannen.
De mannen hebben de salades helemaal niet gegeten trouwens, en ik heb er eentje zelfs het stokbrood alleen zien pakken om de jus weg te deppen van z'n bord. Échte man
maandag 28 januari 2013 om 16:53
quote:dvanzwet schreef op 28 januari 2013 @ 16:16:
Mijn ervaring met barbecues is dat 200 gram vlees pp meer dan genoeg is.. Iedereen eet zich altijd helemaal vol met alles wat erom heen staat.. Zoals stokbrood met sate, salade etc..
GrHet is midden winter inmiddels. Deze BBQ en dit topic was in juni....... Letterlijk mosterd na de maaltijd???
Mijn ervaring met barbecues is dat 200 gram vlees pp meer dan genoeg is.. Iedereen eet zich altijd helemaal vol met alles wat erom heen staat.. Zoals stokbrood met sate, salade etc..
GrHet is midden winter inmiddels. Deze BBQ en dit topic was in juni....... Letterlijk mosterd na de maaltijd???