Maar ik word misselijk van chocola...

05-06-2012 10:21 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poging om o.a. uitgesproken meningen en het filosoferen over achtergronden af te splitsen van fv's topic. Hier is het onderwerp breder dan seksueel geweld. Alle vormen van grensoverschrijdend, manipulatief gedrag en opvoedingsfouten kunnen uitgesproken, geanalyseerd en bediscussieerd worden.
Eens met Msw 13:10.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:mrsstanleywalker schreef op 07 juni 2012 @ 13:10:

Ik vind persoonlijk het feit dat men bij vrouwen de verantwoordelijkheid zoekt voor seksueel geweld al een brug te ver. Laat de verantwoordelijk gewoon liggen waar hij thuis hoort, bij de daders.

Waarom is dat een brug te ver?

Kun je hier een heel duidelijk objectief universeel toepasbaar antwoord op geven? Een antwoord dat ik ook zou kunnen gebruiken als mijn portemonnee met 5000 euro contant wordt gestolen in de Bijlmer?

(en nu ga ik echt douchen)
quote:mrsstanleywalker schreef op 07 juni 2012 @ 13:17:

En dus blijven we alleen de vrouwen aanspreken op hun gedrag...

Nee. De daders worden opgesloten, achter slot en grendel. Jongens worden opgevoed met het idee dat ze niet aan meisjes mogen komen tenzij het meisje dat ook wil. Ga zo maar door.

Dus hoezo spreken we alleen vrouwen aan?
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 12:36:

[...]

Nee. Dat staat er niet. Dat maak jij er echt van.

doeidoeidoei, er zijn probelemen in de wereld die je niet gemakkelijk oplost. Vrouwen zullen worden verkracht, mannen zullen worden afgeranseld, tasjes zullen worden gestolen en bankiers zullen grote bonussen blijven ontvangen. Dus dat van die status quo, tsja...Jawel, dat staat er wel. Je hebt het alleen zelf nog niet door.
quote:mrsstanleywalker schreef op 07 juni 2012 @ 13:17:

En dus blijven we alleen de vrouwen aanspreken op hun gedrag...Dat is ook onaanvaardbaar.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 13:23:

[...]

Nee. De daders worden opgesloten, achter slot en grendel.

En zo niet, dan roepen we de Taliban erbij, toch?

O nee, toch maar niet, want die hebben nu juist weer de nare gewoonte de vrouw te stenigen als ze verkracht is, omdat de 'eer' van de familie bezoedeld is.
Hans, de kans dat je ziet dat een vrouw verkracht wordt is niet zo groot. Verkrachters kijken wel linker uit dan dat. Het is niets voor niets dat de dader vaak een bekende is van het slachtoffer, dus een vader, een oom, een vriend van de familie, een collega, etc.

De kans dat je ziet dat een vrouw wordt lastig gevallen, aangerand, betast wordt is wat groter in het openbaar. Maar de ervaring heeft mij geleerd dat anderen niets doen en liever de andere kant opkijken in dat geval. Ik geloof niet in sterke verhalen inderdaad dat men zus enzo zou reageren.

Ik kan het zelfs nog sterker vertellen, op het moment dat ik een man een goede hengst verkocht in een kroeg omdat hij me betaste, kreeg ik commentaar dat ik zo agressief deed. Ik had ook kunnen zeggen dat ik er niet van gediend was. En niemand die tegen hem zei dat het zijn eigen schuld was hoor.
You know how I know? Because I reeaally think so!
mannen die hoog inzetten in een discussie als deze, door de focus op extreem sexueel geweld te blijven leggen (aanranders, schennis plegers, verkrachters),

proberen daarmee in mijn ogen de aandacht af te leiden

van de ontelbare subtielere, sluipender vormen van macht gerelateerd geweld (vooral psychologisch ) die geen enkele man vreemd zijn en waar geen enkele man voor uit wil komen.
quote:doeidoeidoei schreef op 07 juni 2012 @ 13:24:

[...]

Jawel, dat staat er wel. Je hebt het alleen zelf nog niet door.Je wilt zo graag horen dat ik als man de vrouwen verantwoordelijk stel voor verkrachting, he?
quote:Cateautje schreef op 07 juni 2012 @ 12:49:

[...]

Wat wil je doen dan? Je tot de tanden bewapenen en ze allemaal voor de kloten schieten?

Nee, juist wat we hier doen. De schuld bij de dader blijven leggen. Praten over de dingen ie kennelijk niet gezegd mogen worden (dat het hoogstwaarschijnlijk is dat er wat aanranders in elke vrienden en kennissen groep zitten).

Niks doen vind ik niks. Ervoor buigen al helemaal niet. Protesteren wel.

[...]

Nee. De daders worden opgesloten, achter slot en grendel. Jongens worden opgevoed met het idee dat ze niet aan meisjes mogen komen tenzij het meisje dat ook wil. Ga zo maar door.

Dus hoezo spreken we alleen vrouwen aan? en wat doe jij als je met een groepje mannen bent en er komt een vrouw voorbij waar allerlei opmerkingen tegen en over worden gemaakt? Doe je mee, zeg je niks of spreek je ze daar op aan?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

[...]

Dus hoezo spreken we alleen vrouwen aan?

In Australie, wat ik ervan heb gezien, werkt dit. Maar nogmaals, geen idee van hun cijfers daar. Je kunt daar zelfs boetes krijgen voor nafluiten ed, dat gebeurde dus ook echt nooit.

Hier werkt het niet. ik vraag me af wat het verschil is, waarom we hier zo'n volslagen andere situatie hebben.
quote:gunstig schreef op 07 juni 2012 @ 13:25:

mannen die hoog inzetten in een discussie als deze, door de focus op extreem sexueel geweld te blijven leggen (aanranders, schennis plegers, verkrachters),

proberen daarmee in mijn ogen de aandacht af te leiden

van de ontelbare subtielere, sluipender vormen van macht gerelateerd geweld (vooral psychologisch ) die geen enkele man vreemd zijn en waar geen enkele man voor uit wil komen.

Nou, ik heb een vrije middag vandaag.

Challenge me!

Leg mijn subtiele mannelijke machtsspelletjes bloot.

Ik zal eerlijk antwoorden op al je vragen.

I pwomise.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 13:27:

[...]

Je wilt zo graag horen dat ik als man de vrouwen verantwoordelijk stel voor verkrachting, he?

Ik zou het liever niet horen, maar ik lees het er wel in ja. Als jij een vrouw aanraadt om vooral maar geen horige kleding naar hoerententen te dragen, dan heb je al de verkeerde insteek, wat mij betreft. Je zou die vrouw moeten vertellen dat geen enkel persoon het recht heeft haar te domineren. Dat is al een veel betere boodschap. Maar kennelijk ben jij geobserdeerd door een schuldvraag die volgens jou bij een bepaalde groep vrouwen ligt.

Ik vind dat bullshit en zal dat ook blijven herhalen.
"Waarom is dat een brug te ver?

Kun je hier een heel duidelijk objectief universeel toepasbaar antwoord op geven? Een antwoord dat ik ook zou kunnen gebruiken als mijn portemonnee met 5000 euro contant wordt gestolen in de Bijlmer?"

Jouw aangifte wordt toch gewoon opgenomen in dat geval? En niet zoals bij mij afgeraden omdat er te weinig bewijs is en de enige getuige te jong om geloofwaardig te zijn?

Denk je echt dat de daders van seksueel geweld achter tralies belanden? Heb je niet gelezen in het uihuiltopic hoe weinig slachtoffer aangifte hebben gedaan en dan als ze het wel gedaan hebben, hoe weinig daders daadwerklijk achter de tralies belanden. Het ontbreekt je werkelijk aan alle realiteitszin.
quote:rosanna08 schreef op 07 juni 2012 @ 13:28:

[...]

en wat doe jij als je met een groepje mannen bent en er komt een vrouw voorbij waar allerlei opmerkingen tegen en over worden gemaakt? Doe je mee, zeg je niks of spreek je ze daar op aan? Precies. Lach je mee als iemand een grapje over verkrachtingen maakt? Of een vrouwonvriendelijke opmerking? Want dat 'als ik iemand een vrouw zie aanranden sla ik em op zijn bek' grootspraak, dat geloof ik best. Maar al die andere vormen die vrouwen tot de secundaire sekse maken/ Wat doe je daar tegn. Of doe je mee? (Met ja avatar doe je in ieder geval lekker mee).
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 13:29:

[...]

Nou, ik heb een vrije middag vandaag.

Challenge me!

Leg mijn subtiele mannelijke machtsspelletjes bloot.

Ik zal eerlijk antwoorden op al je vragen.

I pwomise.heb je zelf al lang gedaan ventje
quote:pastiche schreef op 07 juni 2012 @ 13:28:

[...]

In Australie, wat ik ervan heb gezien, werkt dit. Maar nogmaals, geen idee van hun cijfers daar. Je kunt daar zelfs boetes krijgen voor nafluiten ed, dat gebeurde dus ook echt nooit.

Hier werkt het niet. ik vraag me af wat het verschil is, waarom we hier zo'n volslagen andere situatie hebben. Australië is natuurlijk nog een heel jong land en misschien ligt daar het antwoord in. Een kind is ook makkelijker op te voeden, dingen aan te leren dan een volwassene
quote:rosanna08 schreef op 07 juni 2012 @ 13:28:

[...]

en wat doe jij als je met een groepje mannen bent en er komt een vrouw voorbij waar allerlei opmerkingen tegen en over worden gemaakt? Doe je mee, zeg je niks of spreek je ze daar op aan?

Als ooit de bouwvakkers stoppen met fluiten....

Sorry, daar moest ik even aan denken.

Ik kan me er niet veel bij voorstellen omdat dat soort mannen mijn vrienden niet zouden zijn. Ik zou nooit kunnen toestaan dat een vrouw zich bedreigd voelt door een groepje waar ik deel van uitmaak. Mocht het onverhoopt wel gebeuren: Ik zou heel duidelijk (ook naar de vrouw toe) de heren in kwestie aanspreken, corrigeren en uitleggen dat dit echt niet kan.
Eens gunstig. Luid en duidelijk zelfs.
quote:gunstig schreef op 07 juni 2012 @ 13:31:

[...]

heb je zelf al lang gedaan ventje

Dat is te makkelijk gunstig.

Als het zo duidelijk is, dan hoefde je het ook niet te vermelden, toch?

Kom maar op.

Ik daag je uit.

Leg mijn universele mannelijke verdorvenheid bloot.

Ik heb je al beloofd dat ik heel eerlijk zal zijn.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 13:33:

[...]

Als ooit de bouwvakkers stoppen met fluiten....

Sorry, daar moest ik even aan denken.

Ik kan me er niet veel bij voorstellen omdat dat soort mannen mijn vrienden niet zouden zijn. Ik zou nooit kunnen toestaan dat een vrouw zich bedreigd voelt door een groepje waar ik deel van uitmaak. Mocht het onverhoopt wel gebeuren: Ik zou heel duidelijk (ook naar de vrouw toe) de heren in kwestie aanspreken, corrigeren en uitleggen dat dit echt niet kan.jij hebt nooit dit soort situaties meegemaakt met het voetbalelftal, op de middelbare school etc?
Het is trouwens heel lang geleden dat ik met ventje werd aangesproken. Ik neem het als een compliment, die leeftijd heb ik inmiddels bereikt
Van mij mogen die al die achterlijke fluiters inderdaad op de bon geslingerd worden. Ik ben geen hond.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 13:35:

[...]

Dat is te makkelijk gunstig.

Als het zo duidelijk is, dan hoefde je het ook niet te vermelden, toch?

Kom maar op.

Ik daag je uit.

Leg mijn universele mannelijke verdorvenheid bloot.

Ik heb je al beloofd dat ik heel eerlijk zal zijn.ik bepaal hier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven