Lekker dan
donderdag 7 juni 2012 om 13:43
In april ben ik voor het laatst bij mijn vorige huisarts geweest. Ik ben daar zo onbeschoft behandeld dat ik gelijk naar een andere huisarts ben gegaan. Ik kwam daar omdat ik al jarenlang jeukende blaasjes krijg als ik in de zon kwam, oftewel: zonneallergie. Omdat het erger was dan vorige jaren wilde ik er iets tegen hebben (weet nu dat die tabletjes zonder recept te koop zijn, wist ik toen niet). Huisarts echter zag niks aan mijn huid (de zon was toen al 2 weken weg, dus op dat moment nergens last van), maar ik had een paar velletjes op mijn neus omdat ik nog een beetje verbrand was en aan het vervellen was. De huisarts wist echter zeker dat het eczeem was en wat ik ook zei, ze was niet van die overtuiging af te brengen. Ik weet echt wel wat eczeem is, en dat ik echt geen eczeem heb. Daarbij kwam ik voor jeuk in mijn nek en borst, en heb ik er nooit last van op mijn neus. HA wilde recept uitschrijven tegen eczeem, maar ik zei heel erg duidelijk dat ik dat niet wilde omdat het geen eczeem was. Ik zei dat ik wel naar een andere huisarts ging voor een second opinion, en toen werd ik boos de deur uit gesleept (ze greep me letterlijk met dr nagels in mijn arm).. Echt te gek voor woorden gewoon. A
Anyway, ik dacht dat het klaar was, maar nu is er wel mooi 30 euro aan medicijnen tegen eczeem geïncasseerd van mijn rekening.. Heeft dat wijf, ook toen ik aangaf het niet te willen, toch dat recept uitgeschreven. Nou vraag ik me af wat ik er mee moet, de dokter bellen of niet? De HA zelf is me allang vergeten, en de assistent weet natuurlijk sowieso nergens van. Dan wordt het zo'n welles nietes verhaal. En volgens de apotheek krijg ik mijn geld toch niet terug, dus verspilde moeite.. Het gaat mij vooral om het principe, maar ja, zou ik er iets mee bereiken als ik de dokter bel?
Anyway, ik dacht dat het klaar was, maar nu is er wel mooi 30 euro aan medicijnen tegen eczeem geïncasseerd van mijn rekening.. Heeft dat wijf, ook toen ik aangaf het niet te willen, toch dat recept uitgeschreven. Nou vraag ik me af wat ik er mee moet, de dokter bellen of niet? De HA zelf is me allang vergeten, en de assistent weet natuurlijk sowieso nergens van. Dan wordt het zo'n welles nietes verhaal. En volgens de apotheek krijg ik mijn geld toch niet terug, dus verspilde moeite.. Het gaat mij vooral om het principe, maar ja, zou ik er iets mee bereiken als ik de dokter bel?
donderdag 7 juni 2012 om 13:46
De HA heeft waarschijnlijk dat recept doorgestuurd naar je apotheek en die hebben het voor je klaargemaakt en gedeclareerd bij de verzekering. Of is het niet door je verzekering geincasseerd, die 30 euro? Zo wel, dan moet je bij je verzekering zijn denk ik. Die huisarts gaat hier weinig aan doen gok ik zo en de apotheek kan er niks aan doen.
donderdag 7 juni 2012 om 13:48
Werk zelf als doktersassistente en zou je aanraden een brief te schrijven met een klacht. Dat je vindt dat je niet serieus genomen bent en dat je daar graag over wilt komen praten. Een huisarts moet daar wat mee doen.
Of je het geld terug krijgt weet ik niet. Maar je kan in ieder geval wel je frustratie bespreken in de hoop dat de huisarts daar wat van leert.
Of je het geld terug krijgt weet ik niet. Maar je kan in ieder geval wel je frustratie bespreken in de hoop dat de huisarts daar wat van leert.
donderdag 7 juni 2012 om 14:07
Kerstklok : de apotheek declareerd het gewoon hoor. Dat jij het niet afhaalt is je eigen schuld dan. De apotheek heeft er tijd in gestoken om het klaar te maken en het product voor je te bestellen of apart te leggen. Ook daar zijn gewoon kosten aan verbonden. Bij mijn werk word het na 1,5 tot 2 maanden weer terug in de kast gelegd als het niet opgehaald is. Maar het word aan het begin van een nieuwe maand automatisch gedeclareerd. Wel is het zo dat je het later altijd nog op kan halen dan, en dan word het niet nog een keer gedeclareerd.
donderdag 7 juni 2012 om 14:23
HA heeft het recept gelijk doorgestuurd naar de apotheek, en die hebben het gewoon klaargemaakt en gedeclareerd bij mijn verzekering. Die incasseren het inderdaad gelijk. Heb mijn verzekering al gebeld, maar ja, iedereen kan wel zomaar zeggen dat het niet opgehaald is. De apotheek zou contact opnemen met mijn verzekering, maar de kans is klein dat ik het geld nog terug krijg zeggen ze.
donderdag 7 juni 2012 om 14:28
Lekker rot zeg.. Mag ik je 1 tip geven tegen zonneallergie? Similasan huidirritatie door zon.. Ik heb jaren gezocht naar een middel dat werkte en heb ook duizend aangekloot met middeltjes van de HA.. Maar dit werkt écht! Ik loop nu niet meer rond met een jokerface in de zome ! Het is vaak te koop bij drogisterijen die ook homeopatische middeltjes verkopen. Ik heb heel Leiden afgebeld voordat ik het vond (Bij drogisterij Boerhaave).