Oktober 2011

29-10-2011 19:19 1717 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn alweer een half jaar moeder!

(o.k., de moeders van een tweede kind al wat langer )

Onze baby's worden echte mensjes zeg ik altijd. Bijvoeding is geïntroduceerd en flessen en borstvoeding worden langzaam minder. Doorslapen hebben sommige oktoberbaby's al helemaal door, anderen helemaal niet. Maar ontwikkelen doen ze zich prima. Zitten, rollen, tijgeren, een enkeling kruipt al.

Hier ons eerste topic.

Naam:Lft:Bijzonderheden: Van:Geboren 7up19856 maanden: 7880g, 67,5cm1e kindje21 september

Zoon J. Elize 8019807,5 maanden: 8300g, 69cm1e kindje19 september

Zoon J. Noerie19775,5 maanden: 8200g, 69cm2e zw, 3e kindje14 oktober

Dochter K. Zotte_quijote19826 maanden: 8500g, 68cm1e kindje13 oktober

Dochter N. Reen326 maanden: 69,5cm, 8280g.1e kindje25 oktober

Dochter M. Lisanne83276 maanden: 7200 gram, 68cm1e kindje23 oktober

Zoon L. Zizaza276 maanden: 68cm,7900gr1e kindje29 oktober

Zoon Sperzieboontje245,5 maanden:8245 gram en 70cm1e kindje30 oktober

Zoon S. Es145019806 maanden: 7400g, 67cm1e kindje17 oktober

Dochter Liesje Fruitfris19816 maanden: 64,5cm, 6420g.

1e kindje23 oktober

Dochter A. Sanloes19786,5 maanden: 8115g, 68cm2e kindje, dochter juli 200922 oktober

Zoon J. Linnepin19816 maanden: 8700g, 72cm2e kindje (1e dochter juli 09)30 oktober

Zoon F. Marie81306 maanden: 66,5cm 7370g1e kindje2 november

Dochter Milobiyu366 maanden . .68 cm 7370 gram2e kindje12 november

Zoon E.
Hihi Sperzie, die ga ik gebruiken. Ik heb gewoon een uitzonderlijk snel en slim kind, vandaar die nachtvoedingen

datzelfde kind deed net trouwens raar. Sinds een uurtje of acht (ze lag er al om half 7 in) steeds weer een huil. En dan minstens vijf minuten stil. Op een gegeven moment toch maar gaan kijken (ik stond al vaker in de startblokken, maar heel even afwachten doen we hier wel omdat ze wel vaker na een iniminiehuil weer in slaap valt maar wel wakker wordt als je erheen gaat) en ze was in diepe rust, wilde niet eens de speen. Een kwartier later werd ze toch echt wakker en wilde drinken. Toen weer slapen, maar net hoorde ik alweer een huiltje. Ben benieuwd wat de nacht doet.
Hoi,

Ik had al verwacht dat ik veel reacties zou krijgen.

A huilt echt geen 2 uur hoor sperzie. Hooguit een minuutje of 5 á 10. We stoppen haar weer lekker in (ze ligt vaak op haar knietjes in een hoekje van het bed) en dan slaapt ze weer door. Soms komt ze dan nog een keer en doen we het over. Vanacht heb ik het waterflesje voorgehouden, maar daar had ze geen zin in. Dat was voor mij ook een bevestiging dat het dus geen dorst was.

Es, Het is met alles dat je moet kijken wat bij je past en waar je je lekker bij voelt. En ik moet eerlijk zeggen dat ik de afgelopen week ook wel heel knus vond met A tegen me aan te slapen. Heerlijk om haar slapende lijfje tegen me aan te hebben en haar te aaien. Maar als we weekends uitslapen dan komt ze na de ochtendvoeding ook lekker bij ons liggen. Dus dan kan het alsnog.

Zaterdag trouwens met de trein geweest. A stond op de bank met haar handjes tegen het glas naar buiten te kijken. Zo lief.

En op de terugweg hadden we een hydrofiel op de treinbank gelegd en haar daar op laten zitten. Samen met ons heeft ze toen lekker een broodje, stukjes ei en stukjes tomaat gegeten. Dat zorgde weer voor veel oh's en ah's. *trots*
@fruitfris: wij hebben ook wel eens een huiltje 5 minuten afgewacht maar dan werd het alleen maar erger.

Ik hoor inmiddels ook wel goed het verschil tussen gejammer en echte paniek. En de laatste week is er soms echte paniek, dan helpt optillen niet eens.

Fijn hè, die ochtendvoedingen in het weekend?

En ik kan me voorstellen dat je trots was in de trein
Maar dat hadden we hier ook een paar weken geleden. Een paar heel slechte nachten omdat ze steeds op handen en voeten in bed zat half slapend en dan ging huilen. Dan was idd rechtleggen voldoende (alleen vervelend als je een uur later weer mag). Maar huilen om te drinken is anders voor mij. Ik 'viel' trouwens vooral over die omerking van 'ze heeft je echt niet nodig'. Ze heeft je wel nodig, Misschien niet voor drinken, opakken en wiegen maar wel om even recht te leggen.

En ik denk idd dat iedereen wel zelf in kan schatten wat voor haar kind de juiste aanpak is. Al is advies van het cb of elders soms wel handig omdat er oplossingen kunnen zijn waar je zelf niet aan hebt gedacht. Voor de rest merk je het snel genoeg of iets past of niet. Voor mezelf ben ik er (bijna, ik sluit niet uit weer te gaan twijfelen) wel uit dat oplossingen waarvan ik direct het gevoel krijg "echt niet dat dat werkt" bij ons ook idd niet werken. Of adt dan aan mij of haar ligt, is natuurlijk onduidelijk omdat ik een methode ook niet consequent genoeg kan doorvoeren als ik er niet achter sta.

En ik schreef hier geloof ik ook al een keer dat ik s'nachts best wil voeden maar niet echt geduld voor extra's heb. Als ze na een voeding blijft spoken dan is man diegene die er eerder heen gaat om te troosten en kijk ik het wat langer aan. Maar ze krijst dan ook niet echt, het is toch eigenlijk meer mopperen.
Kunnen jullie trouwens al merken dat ik morgen een deadline voor een werkstuk heb en 120% geen zin om het af te maken. Is niet meer veel, alleen layout, voetnoten. literatuurlijst, maar ik heb er GEEN zin in.
Fruitfris, ik vroeg het omdat je het had over huilen wat over ging in krijsen. Want wat ik bij S merk is dat hij bij geen reactie van ons eigenlijk altijd harder gaat huilen snachts, dus er moet iets zijn waarom hij huilt, aangezien hij anders gewoon 12 uur aan een stuk doorslaapt. Maar ik vind het soms echt moeilijk om er achter te komen wat er is, en aangezien hij flesvoeding krijgt moet ik toch rekening houden met het feit dat je daar niet teveel van mag geven! En S is natuurlijk al een bolletje!
Je hebt gelijk Es. Ik bedoelde ook 'ze heeft geen melk nodig' en niet dat ze ons helemaal niet nodig heeft. Want even instoppen en een knuffel is op dat moment wel even laten weten dat je er bent. En dat vind ik ook belangrijk!
Sperzie, ik vind het ook heel lastig. Voordat we naar het cb gingen, merkte ik ook dat mijn lichaam zich klaar maakte om naar haar toe te gaan. Dan was ik klaarwakker.

Vriend hield me ook tegen. En dan hadden we soms flinke discussies over dat ze echt dorst had of niet. En dan vond ik het op een gegeven moment genoeg en legde ik haar aan.

Maar het cb gaf aan dat het echt een kortetermijn-oplossing zou zijn als ik haar zou voeden. Natuurlijk zou dat op dat moment helpen, want bij mama drinken is fijn. Maar ze gaf ook aan dat de keuze bij mij lag. Zolang ik mij er prettig bij voelde, kon ik haar gewoon 's nachts voeden. Maar het hoefde dus niet. Dus zodoende.
Sperzie, ik heb hier op het forum nu al heeeel vaak gelezen dat je flesvoeding ook onbeperkt mag geven en dat die 1 liter regel in buurtlanden van Nederland niet bestaat. Geen idee of dat ook zo is. Ik heb er zelf geen onderzoek naar gedaan.
Wat ik begrepen heb (heb ernaar gezocht toen ik twijfelde over afbouwen) is dat er wel degelijk een max aan opvolgmelk zit ivm de belasting voor de nieren. Op het septemberforum lees ik er het eea over. CB zegt dan max 500 cc zuivel maar de meeste ouders nemen dat met een korrel zout. Ergens anders las ik de tip om als je kindje nog veel melk drinkt terug te gaan naar kv nr 1. Daar mag je blijkbaar meer van geven? Helemaal begrijpen doe ik het niet, maar over een nachtelijk flesje zou ik me zeker niet druk maken!
Het schepje in de duitse melkvoeding is ook groter.

En je kunt daar ook allemaal dingen kopen zoals toetjes met chocolade. Die kun je in nederland toch echt niet krijgen.
hihi het is nacht en A heeft haar flesje water gepakt en ligt er uit te drinken. ze is half wakker.
Het is niet zo zeer dat ik bang ben dat het slecht is voor hem, zo'n extra flesje, maar meer omdat hij gewoon echt genoeg eet overdag, denk ik dat hij echt geen melk meer nodig heeft snachts.

Misschien hebben we het probleem al gevonden, vannacht ging het slapen weer heel goed namelijk.

Gisteren is hij naar het kdv geweest, en daar krijgt hij geen yoghurt na zijn avondeten. Vorige week sliep hij de nachten na het kdv ook heel goed en de rest van de week kreeg hij yoghurt en ging het niet goed. Ik denk dat we de komende dagen maar even geen yoghurt geven en dan zien wat er gebeurt. Misschien eet hij wel teveel? Misschien die yoghurt geben maar dan een kleinere fles voor hij naar bed gaat? I
Hier een heuse doorslaapnacht van 21 uur tot 5:30. Wel een beetje jammer dat ze toen gelijk ook echt klaar voor de dag was.....
halllloooooo ik ben weer terug hoor. Heb een heerlijke vakantie gehad en ben nu weer alles op orde aan het krijgen.

J. heeft alleen in de eerste week waterpokken gehad (echt heeeel erg) en zus ws net herstellende. Dus allemaal leuke vakantiefoto's met 2 krentenbolletjes.

Verder Tijgert J nu echt overal naartoe en wil hij aan de tafelrand etc staan. En eten dat hij kan. Stokbrood was favoriet samen met perzik. Eigenlijkeet hij allesbehalve groenten en babypotjes Meneer wil iets te kauwen hebben. Dus de babyvoeding op een broodje of met een stukje vlees wil hij wel, maar zonder krijst hij de hele camping bij elkaar.

Hij woog gisteren ineens bijna 9 kilo....slik....

Morgen weer verder met het hele uwv-gedoe dus dan is het echte leven weer serieus gestart.

Sorry dat ik niet verder reageer, maar heb niets gelezen. Maar ik probeer mee te doen!!!
Met kunstvoeding blijft het natuurlijk moeilijk. Zeker als je eigenlijk gewoon op verzoek wilt voeden maar aan zo'n max zit, respect hoor.

Ik leg eigenlijk altijd aan als baby gaat huilen. MIsschien heeft hij geen melk nodig maar het is ook niet erg en als hijniet wil dan gaat hij niet drinken. Als hij wel gaat drinken dan had hij daar kennelijk toch behoefte aan. Op het moment zijn we eindelijk zover dat als i wakker wordt na 20.00en voordat wij naar bed gaan dat papa dan mag troosten. Dan legt mijn man i op zijn buik tot i weer slaapt (5 min) en legt hem dan terug in de cosleeper. De cosleeper heeft tegenwoordig wel een hekje anders kruipt zoon van het grote bed af. 's nachts haal ik dat hekje weg.

Ik heb zulke wisselende periodes met slapen. Nu is het even top. hij wordt rond 23.30 nog een keer wakker voor voeding en dan slaapt hij tot 7.

Ik probeer het niet als normaal of eindelijk goed te zien want ik weet zeker dat het nog wel een keer minder optimaal voor mijn nachtrust zal gaan.

Doorslapen is helemaal niet zo normaal als mensen doen voorkomen en dat laten huilen (altijd) de enige optie is om het te bereiken zoals het cb soms doet voorkomen is ook niet waar.

Iedereen moet zijn eigen grenzen bewaken. De baby heeft zijn grenzen en de ouders ook. Als dat in evenwicht is, top!
Sperzie: interessant van die yoghurt. Ben benieuwd wat daar uitkomt. Wel heel goed dat je redeneert wat het verschil op een dag dat het goed gaat en minder goed.

Es: wat fijn zeg. Voel je je zelf ook lekker uitgerust? En heb je het anders gedaan dan anders?

Sanloes, welkom terug. Balen van die waterpokken. Maar nu zijn ze er toch altijd vanaf?

Zizaza: helemaal waar. Altijd ontdekken wat goed voelt en past bij zowel jullie als de baby. Fijn ook die taakverdeling. Dan heb je ook niet ter plekke discussie over wie aan de beurt is.

Vanacht dus superschattig. Terwijl ik gister nog schreef dat ik het maar apart vond dat het cb aanraadde om een flesje water in het ledikant te leggen die ze zelf kon pakken, deed ze dat dus echt vanacht. Vriend en ik gingen net naar bed (en ze slaapt nog bij ons op de kamer) en zaten te gniffelen boven het ledikant. Helaas maakten we toch iets teveel lawaai en in combinatie met wat meer licht en gerommel bij het omkleden, werd ze toch helemaal wakker en begon te huilen.

Omdat ze niet wakker was geworden voor haar avondpapje (we hadden laat gegeten, dus probeerden we even zonder) heeft vriend toch een papje gemaakt. Die mocht ze in ons bed opdrinken. Maar ze bleef wel huilen en we hebben haar tussen ons in gehouden tot ze in slaap viel. Lekker knus zo.

Dus tja, ondanks dat we 's nachts haar zoveel mogelijk zelf in slaap willen laten vallen, konden we het nu niet laten om haar lekker bij ons in bed te leggen
Nee niets anders gedaan. Eigenlijk bevestigd mij dat erin dat ze het wel kán, doorslaapen. Zo af en toe heeft ze het natuurlijk wel al gedaan, maar dat ze als ze wakker wordt er wel een reden voor heeft. Net wat Sperzie zegt eigenlijk. En aan de borst valt ze gewoon het beste in slaap. Een fles accepteert ze ook trouwens, dus het is niet alleen de borst. Zelfs als ik het geef. Net nog gedaan, omdat ik heeeeel veel zin in een glaasje bubbels had om te vieren dat ik mijn laatste tentamen heb gehad en het allemaal erg goed is gegaan. Ik had dus express om half negen mijn borsten helemaal leeggekolfd en toen gaan drinken. Was ook goed want ze kwam om negen uur.

En nu ga ik aangeschoten en wel naar bed. Morgen weer een werkdagje.
Es, wat goed zeg, zo'n lange nacht! Ging het de afgelopen nacht ook zo goed?

S sliep weer heel goed vannacht, en gisteren weer geen yoghurt gegeten. Dus misschien ligt het daar toch echt aan.

Ziza, ik vind het knap dat je I altijd aanlegt bij huilen. Ik heb dat met S heel in het begin ook gedaan, maar dat pakte niet zo goed uit. Aangezien we daarna al snel begonnen met inbakeren, omdat S heel veel huilde en eigenlijk gewoon moest slapen. Maar ik denk dat dat wel anders is als ze wat ouder zijn.
Fruitfris, wat grappig dat A echt dat flesje pakte in haar bedje! Maar komt ze nu niet meer in de nacht dan?
Sperzie,

A huilt nog wel 's nachts, maar dan ligt ze ook vaak op haar knietjes in een hoekje van het ledikant.

Als ik haar dan opnieuw instop en haar knuffel geef (en een dikke kus natuurlijk) dan slaapt ze weer verder. Dit heb ik vanacht en vanochtend vroeg moeten doen. Verder niks aan de hand.
Dat doet S dus ook, maar niet op zijn knietjes, hij gaat dwars in bed liggen, en stoot dan zijn hoofd, waardoor hij moet huilen. Als ik hem dan recht leg is het ook meestal goed en slaapt hij verder. Al is het de afgelopen 2 nachten heel rustig, en is hij keurig in het midden van het ledikantje blijven liggen, haha!
Ik moet ook zeggen dat i eigenlijk zelden huilt. Of dat nu komt omdat ik hem nooit heb laten huilen of omdat het er niet in zit zullen we natuurlijk nooit weten.....
Fijn hoor, dat I nauwelijks huilt! Zoveel als S in het begin huilde, zoveel lacht hij nu! Overdag huilt hij eigenlijk nooit, alleen dus soms in de nacht! En dan vind ik het lastig te achterhalen wat er aan de hand is, ook omdat S zich dan moeilijk laat troosten.
Iedereen zit hier op FB toch?? Dan heeft niemand gemist dat ik weer terug ben van vakantie! Vervolgens meteen gevloerd door een griepje.... Welkom terug in Nederland!!

@Es': fijn lekker doorgeslapen! Hopelijk gunt ze je dat wat vaker! Al komt J nu ook weer 1x per nacht hoor...

@fruitfris: wat lief dat ze haar flesje pakte vannacht! Zou ook denken dat ze dat (nog) niet doen... Maar blijkbaar wel

@sanloes: welkom terug en wat is J al ver in zijn ontwikkeling! Leuk hoor!!

Ik zal proberen weer wat meer te schrijven hier! Maar ga nu naar boven en mijn oogjes sluiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven