VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Nee, nog geen feedback gehad. Ben benieuwd. Ik ben het gejaagde opruimen en schoonmaken best zat, eigenlijk.
Jaaaaa Wind, 'break a leg, Hals- und Beinbruch'!
Peb lieverd, wat schrijf je mooi.

Wij gaan op 14 april de as van Mavs moeder bijzetten. Ze wordt niet uitgestrooid. Het steentje is al klaar. Ik vind het allemaal wel moeilijk, maar Mav doet er erg luchtig over.

Hoe dan ook, ik heb aan je gedacht vandaag.
quote:lien schreef op 31 maart 2008 @ 20:00:

Jullie komen wel steeds meer in mijn lijn inderdaad. Weet alleen niet hoe kids van Pammie en Miffy heten, dus daar heb ik dan weer niet zoveel aan . De jongetjes hebben dezelfde naam en mijn meisje heet hetzelfde als het meisje van een andere Muts. Met recht Mutsennamen De Hyvers hier weten ze wel.
Pebbles
voor Pebbles, moet heavy zijn geweest
Pebbles!
Slaap lekker allemaal!
Goedemorgen allemaal.
Dikke knuffel, Pebbles. Je schrijft zo treffend, ik kan je verdriet bijna voelen. Vind je heel sterk, hoe je alles thuis en in de winkel doet met zo'n groot verdriet in je hart en lijf. Sterkte meis.
Jullie zijn allemaal lief.

Het gaat na een slechte nacht met veel dromen alweer beter.

Lekker samen met Pebbelo aan het werk.

[quote]meave schreef op 31 maart 2008 @ 22:16:

Wij gaan op 14 april de as van Mavs moeder bijzetten. Ze wordt niet uitgestrooid. Het steentje is al klaar.

quote]

Doen jullie bijzetten in zo'n urnenmuur? Ik vind dat er altijd wel rommelig gezellig uitzien. Ik zag nu dat er ook urnengraven zijn. Sommigen met as in een urn op de steen, anderen met de as in een urn begraven. Dat vond ik wel mooi. Cremeren en toch een graf.
Meisjesnaam voor Lien:

Annelijn

af te korten naar 1 lettergreep: Lijn.

(of natuurlijk Anne, maar dat is weer wat gewoontjes)
Peb, nee, niet in zo'n flatje zoals wij het noemen. Ze heeft haar hele getrouwde leven in een flat gewoond, nu krijgt ze een klein stukje grond, een mini-grafje zeg maar. De urn wordt begraven en daar bovenop komt een steen in de vorm van een opengeslagen boek met een tekst die Mavs vader heeft bedacht en een zonnebloem gegraveerd. Die zonnebloem stond ook op haar kaart. Het is allemaal niet helemaal mijn smaak, maar dat is natuurlijk ook helemaal niet belangrijk. Mavs vader is waarschijnlijk wel 'blij' met het resultaat...
Oh, zo'n urnengraf dus. Wel mooi vind ik dat.

Is het ook wat ze zelf gewild zou hebben? Dat vonden wij bij mijn moeder het allerbelangrijkst. En gelukkig wisten we dat ook wel, met name mijn tante, die heeft het meest met mama gepraat over haar dood.
Ik moest even nadenken over de naam van dochter Pammie, maar nu weet ik het weer. Ook wel iets voor Lien misschien (dat rijmt).

Meave, jullie dus ook as bijzetten. Eigenlijk heb je op die manier een soort van twee keer een afscheid. Een keer bij de crematie, en een keer bij het bijzetten.

En Dropje, al wat gehoord? Kan me voorstellen dat je het opruimen zat bent. Ik denk dat je van de weeromstuit straks helemaal niet meer (goed) schoonmaakt en opruimt, omdat huis verkocht is en je toch gaat verhuizen .

Wind, hoe is het gegaan? Of ben je te moet om te forummen .

Ik ben blij, heb met vriendin geregeld dat ik haar Bugaboo overneem. Hij is maar voor 1 kind gebruikt en ik weet dat ze zuinig zijn met hun spullen, dus ik ben echt helemaal blij!
Peb, Mavs moeder wilde in elk geval gecremeerd worden. We hebben haar gevraagd wat we met de as moesten doen en hebben zelf voorgesteld de urn bij te zetten. Dat vond ze een goed idee. Ik vind het zelf wel fijner dan uitstrooien denk ik. Dan heb je nog een plekje om naar toe te gaan.
Mooie woorden Pebbles. Verdriet en liefde spat eraf.

Ik ben er eigenlijk een beetje stil van.
Meave, een flatje???? Ik moest eerlijk gezegd wel grinniken ondanks beladen onderwerp!
quote:Pebbles schreef op 31 maart 2008 @ 20:55:Toen we de as lieten vallen luidde de klok. Er kwam dus een uitvaart aan, maar ik deed net alsof het voor mama was. En heel mooi, toen de as er lag brak de lucht open en ging de zon schijnen. Het zag er direct anders uit, met het zonnetje over het water.

Ik zat je tekst nog eens te lezen Peb, maar dit bedoelde ik toen ik schreef dat ik hoopte dat je een goed moment om op terug te kijken zou worden

Nano lijkt qua kiezen het ergste gehad te hebben, maar heeft nu koorts. Pfffff.
Hmm Mille, het houdt niet over daar bij jou he? Flikker die lappenmand weer de deur uit!
quote:vrolijk schreef op 01 april 2008 @ 20:56:

Meave, een flatje???? Ik moest eerlijk gezegd wel grinniken ondanks beladen onderwerp!

Wij ook.
Mag ik even melden dat Vrolijkerd zo0'n spijt heeft van strijk opmerking? Rararara wat er nu alleen nog in de wasmand ligt?

Juist, alle broeken en shirts van Vrolijkerd die dus niets meer aan te trekken heeft binnenkort.
Harrie boeit zoiets nooit helaas.

Ik heb een tijdje zijn sokken laten liggen waar ze lagen, tot hij geen sokken meer in de kast had. Toen liep hij naar de overkant naar Zeeman en kocht 10 paar nieuwe sokken zodat hij weer even voort kon :-).

Ik heb nog Optimel zegeltjes en zag dat je ze nog tot 29 april kunt gebruiken. Moet dus nu snel een dagje sauna plannen, wordt nog lastig maar het moet!

Schorrie sliep vandaag om 20 uur ipv 20.45. Alweer een kwartier gewonnen. Hij moet erg wennen aan de zomertijd en dat het nog zo licht is buiten.

Mille, zielig voor Nano dat hij nu weer koorts heeft.
quote:meave schreef op 01 april 2008 @ 21:25:

[...]

Wij ook.Ik moest vooral lachen om de droge opmerking, dat ze haar leven lang al in een flat gewoon heeft.
Trouwens (niet om de eetdiscussie opnieuw te voeren hoor) ik zat er nog eens over na te denken.

De manier waar op ik met eten om ga, heeft vooral te maken met de leeftijdsfase waarin de kinderen verkeren.

Als ze wat ouder zijn en dus zelf ook eten anders kunnen zien, vind ik het juist wel goed om ze meerdere dingen te laten eten/smaakjes te proberen.

Maar dan nog altijd door ze nieuwsgierig te maken en hun interesse te wekken en nooit onder dwang.

Ik heb gewoon het gevoel, dat het me nu vooral heel veel energie kost, maar weinig oplevert voor de toekomst.

Een beetje hetzelfde als vroeg op zwemmen doen. Je bent dan vaak veel langer bezig, dan wanneer je een jaartje wacht. Effect is uiteindelijk hetzelfde.

Ik heb Zootje nooit gedwongen bepaalde dingen te eten/proeven.

Ze is in de loop van de tijd, uit zichzelf steeds nieuwsgieriger geworden naar eten en wil dan zelf proeven.

Hierdoor eet ze nu dingen, die ze een jaar terug niet at.

Wat wij hier trouwens doen met toetje is het volgende:

Goed gegeten dan mag je een toetje (goed gegeten is afhankelijk van de dag, als ik maar zie dat ze hun best gedaan hebben. De ene dag, bord bijna leeg, de andere dag 6 happen)

Zitten klieren en niet gegeten, dan ook geen toetje. Dat is een keuze die ze zelf maken.

Als je bord helemaal leeg is, dan mag je twee dingen in je toetje

We doen hier altijd yoghurt of vla met iets erin, zoals hagelslag, muisjes, limo of diksap.

Werkt best goed.

Het komt eigenlijk nooit voor dat ze geen toetje eten.

En we doen veel spelletjes met eten, om het erin te krijgen.

Dan doe ik net of ik hun lekkere hapje wil opeten en zeg heel duidelijk dat het mijn hap is en dat hij/zij het niet mag opeten.

Dan kijk ik de andere kant op.

Zen of Zootje eet dan razendsnel hapje op.

Als ik vervolgens weer kijk, doe ik net alsof ik heel erg boos ben. Kinderen in een deuk.

Hilarisch, vooral omdat ze er zelf om vragen en dus al precies weten wat er gaat komen.

Maar dat werkt hier dus ook heel goed.

Of applaudiseren voor degene die zijn bord leeg eet

Wie zijn bord leeg eet, mag toetjesschaaltjes afwassen

Wie zijn bord leeg eet, wordt door mama gemasseerd.

Tal van trucjes om ze te motiveren.

Niks onder dwang, eten moet een gezellig samenzijn zijn

En als ze echt geen trek hebben, dan mogen ze dat zeggen, dan maken we een afspraakje voor die keer (bijvoorbeeld drie hapjes) zodat er toch nog meegedaan kan worden aan dingen

Ze snappen ook heel goed dat er soms andere regels gelden,omdat broertje/zusje zich niet lekker voelt.

Poeh, weer een heel epistel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven