Wat vond jij het mooiste/leukste in Australië?!

30-03-2008 23:28 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo. Ben een paar maanden terug voor 3 maanden in Australië geweest, en denk nog dagelijks met een heel goed gevoel terug aan deze reis! Zo'n leuke tijd gehad!

Ik ben gewoon even benieuwd wat andere Australië-gangers als leukste of mooiste hebben ervaren!

Voor mezelf denk ik het stuk Cairns - Brisbane, met dan Fraser Island en the Whitsundays Islands als hoogtepunten. Daarnaast Sydney in z'n geheel (week of 6 doorgebracht dus redelijk veel gezien daar). Heerlijke stad met veel mogelijkheden vond ik. Groot, maar toch leefbaar.

Melbourne en the Great Ocean Road vond ik ook erg leuk/mooi. Melbourne voelde wel wat relaxter aan dan Sydney, nu ik er over nadenk.

Heb trouwens route Cairns - Melbourne gedaan, dus over de westkust en the outback kan ik niet veel zeggen.
Pioneer Valley, Blue Mountains, Duiken op de Yongala en Port Douglas.
Sydney,Whitsunday Islands,Cape Tribulation,The Olga's,Kings Canyon
Outback vond ik nu juist het mooiste! Ruig, leeg, geweldig!
Wees blij!
Zelf ook Melbourne - Cairns gedaan + Tasmanië en zou zo terug willen! Wil dan eigenlijk voor West Australie & Outback gaan.

Leukste dorpje: Byron Bay
Tasmanie en Westkust niet gezien, dus die komen niet voor in mijn lijstje.

Maarre...Blue Mountains, Fraser Island (niet Whitsundays, daar ben ik vanaf gespoeld door de regen), Cape Tribulation, Kakadu National Park, Magnetic Island en de outback in zijn geheel.

Sydney is leuk!!! Cairns vond ik vreselijk.
Het is er prachtig en relaxt!

Mijn hoogtepunten:

* bezoek aan zus in Perth

* Whitsundays

* Fraser Island

* Sydney, incl. oud&nieuw

Wij gaan er zeker nog terug!
Wij hebben daar een geweldige reis gehad. Ik wil graag nog een keer terug om Perth, Melbourne te zien.

Fraser Island was supermooi. We hebben er meerdere dagen gekampeerd.

Whitsundays: prachtig, alleen wij hebben het met de ferry moeten doen ipv op een zeilschip, wat ons plan was. Maar omdat we geen vaste route hadden, gokten we erop dat we die dag nog een boot konden charteren, wat dus niet het geval was. En toen regende het ook nog een groot deel van de dag.

Sydney, superrelaxte stad!

Cairns, idem dito en het duiken was fantastisch met een zeeschildpad die een eindje meezwom.

De outback was ook super. We hebben met een auto de unsealed roads gereden en het was zo verlaten.

Kakadu NP vond ik ook mooi!

Natuurlijk Ayers Rock (de tweede dag regen in onze vakantie.... maar het was zooo bijzonder om de rots in de regen te zien, zeiden de locals. Uhuh, zeiden wij sip met onze enkels in de modder)
Leuke reacties! Toch wel veel dezelfde dingen, maar ja, de meeste reizigers komen ook wel op dezelfde plekken. Ik ben erg benieuwd naar de westkust, hoorde van andere reizigers dat die kust nog mooi ongerept was. Oostkust vond ik idd wel een beetje een 'party-kust', maar ach, hele mooie tijd gehad, dus geen probleem!

Tasmanië is me ook door veel mensen aangeraden. Vantevoren was ik er nooit opgekomen om daar naar toe te gaan (helaas niet gelukt), maar tijdens een volgende keer zou ik graag gaan, evenals de outback + Kakadu.

heb nog gekeken naar zo'n 10/18 daagse tour van Darwin naar Adelaide, incl Kakadu en Uluru, maar dikke 1000 euro. Helaas geen geld meer voor!

Maar graag een volgende keer!

Waarom is het zo ver weg/duur??!!

Gedeelte Sydney-Brisbane vond ik weing aan, eigenlijk alleen Byrin Bay leuk, zoals eerder ook genoemd.
Ik wil in dec. 3 maanden naar Australie gaan. Wat voor budget moet je ong. rekenen voor die 3 maanden (zonder ticket)? Wil wel van 't land genieten, maar ben van plan lekker met de bus te reizen en niet al te duur te overnachten. Alle (budget)tips zijn welkom!
Ik heb in die 3 maanden zo'n 4000 euro uitgegeven (denk ietsje minder) excl. ticket. Vergis je er niet in hoe snel het geld je portemonnee uitvliegt!

Reken voor een hostel tussen de 10 en 20 euro per nacht (slaapzaal). Onze buspas Cairns - Sydney kostte dacht ik iets van 250 euro. Hop on - hop off systeem. heb ook nog paar weken in Sydney bij iemand ingewoond (gratis), dus toen geen kosten gemakt. Vooral excursies (dag/meerdere dagen) tikten bij ons behoorlijk aan. VB: Vanuit Cairns dagje naar Cape Tribulation: zo'n 60 euro. Als je regelmatig van dat soort dagjes of weekendjes doet, dan tikt dat behoorlijk aan.

Maar goed, je kan het zo goedkoop of duur maken zoals je zelf wilt. kamperen zou al een hoop schelen bijv denk ik, of met iemand een auto delen.
Bijna alles in Australie is mooi leuk en geweldig. De volgende dingen zijn mij het meeste bijgeblven:

- Sydney inc. Australia Day. Heb nog nooit zulk mooi vuurwerk gezien

- Fraser Island, lake wabby in de stromende regen. Echt geweldig.

- Blue Mountains

- Skydiven in Coffs Harbour (als ik het me goed herinner)

- Restaurant Tide & pilot? In Coffs Harbor, geweldige vis en oesters.

- Australian Zoo. De dierentuin van wijlen Steve Irwin

- Byron Bay. Nog en bekeuring gehad omdat we onze auto met de neus naar de stoeprand hadden geparkeerd.

- Noosa parc of noosa heads met koala beren in de bomen. Super mooi.

Vier jaar geleden in dit mooie land geweest. Geland in Brisbane en toen naar boven gereden tot Bundaberg. Daarna terug gereden en terug gevlogen vanaf Sydney. Dit in vier weken tijd. Dit was serieus de beste maand uit mijn leven. Die maand heeft ons ongeveer 10.000 gekost (inc ticket en huurauto). Veel geld dus, maar dat was het waard. Hierbij moet ik wel vertellen dat wij alleen maar in motels hebben geslapen en drie keer per dag uit eten gingen.

Australie is een land om verliefd op te worden. De natuur, de mensen, klimaat de mentaliteit van de mensen, de ruimte... Al deze elementen hebben ervoor gezorgd dat Flowerman en ik serieuze emigratieplannen hebben. Over vier jaar moet deze droom werkelijkheid worden.

Als je goedkoop wilt reizen moet je idd met de bus of trein reizen. Hostels zijn in verhouding goedkoop. Ook scheelt het als je je eigen eten koopt en bereid. je zou ook met backpackers in de auto kunnen meereizen. Dan hoef je alleen benzinekosten te betalen. oe meer mensen hoe goedkoper de trip.
Na een reis van 7 maanden door Australië ben ik ook helemaal verliefd geworden op het land!

Mijn hoogtepunt was zeker de outback! (kijk trouwens niet de film Wolf Creek voor je daarheen gaat!!! Dan durf je zeker niet meer)

Melbourne en Port Mequarie (weet niet meet hoe je dat schrijft) vond ik ook heel mooi en gezellig.

Wil graag nog eens terug voor de westkust. En daar wonen lijkt me helemaal geweldig!! Hoop dat ik ooit een man vind die dat ook wil....;)
tips:

- gebruik een plastiek fruitsap- of colaflesje voor je waspoeder, veel makkelijker om mee te nemen dan de doos zelf

- let bij hostels boeken of er gratis ontbijt/internet bij zit, scheelt weer wat in de kosten

- goede hostelreviews zijn op bugaustralia punt com te vinden, met nog veel meer info

Mijn hoogtepunten:

- Hele Westkust en dan vooral Broome (staircase to the moon)

- 10 daagse trip van Adelaide naar Alice Springs, ZALIG!

- Sydney

- Fraser island met onze eigen gehuurde jeep, niet met een georganiseerde reis

- de leegte van de outback zoals al eerder gezegd: heeft weken geduurd eer het rode stof uit mijn Adidas-schoenen was

En dan nog even sentimenteel: het backpackersleven op zich: dat gevoel van niet weten wat je over een week, morgen of zelfs dezelfde avond gaat doen of wie je gaat tegenkomen zal ik nooit vergeten... subliem..

Na 5 maandan was ik 8000¤ armer, maar was het dubbel en dik waard..
Oh en PS: Toen ik er was (2004 alweer) hadden ze in de YHA in Adelaide geregeld een veiling voor allerlei backpackerdingen: skydiven, trips naar Kangaroo island en meer van dat. Ik heb er mijn 10daagse trip naar Alice Springs voor de helft van de prijs gescoord!
De outback, Ayers Rock, de zon zien ondergaan............... al dat rode zand...... kampvuur............. fantastisch!
Krijg helemaal zin om weer te gaan nu ik dit allemaal zo lees. Begint helemaal te kriebelen!!!

Helaas, kan voorlopig niet lang weg van werk en ook financieel zit het er niet in.

Ik heb een beetje gemengde gevoelens over het backpackers-;even. Enerzijds is het idd heerlijk ongedwongen en je hebt nauwelijks verplichtingen ofzo. Het enige wat je hebt is je eigen ik en je backpack and that's it. Maar verder; vieze hostels, af en toe wat eenzaamheid, wéér nieuwe contacten leggen en geen vaste, veilige thuisbasis, dat vond ik de mindere kanten. Maar geen reden om het niet eens over te doen! Vooral dat vrije gevoel, ja, dat is wel het mooiste denk ik. Daar weegt geen schoon huisje of grote kledingkast tegenop!

Nieuw-Zeeland lijkt me ook fantastisch trouwens!
Ik heb de route Sydney - Melbourne - Adelaide gedaan en Broome - Perth. Vooral de route langs de Westkust vond ik erg mooi en meer avontuurlijk en ruig. Broome zelf stelt heel weinig voor, maar wel mooi wit strand met kamelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven