Woede
woensdag 13 juni 2012 om 23:25
Vanwege herkenbaarheid kan ik niet heel erg in details treden maar er zijn door mijn cheffin toezeggingen gedaan die nu terug gedraaid worden. Ik heb het niet zwart op wit maar mijn cheffin heeft mij dood ordinair voor zitten liegen. Ik heb heel veel woede in me nu. Niet eens omdat de beslissing terug gedraaid wordt maar omdat ik me bedonderd voel en dat ik niet serieus genomen word. Wat kan ik hiermee?
woensdag 13 juni 2012 om 23:39
Les voor de volgende keer: afspraken laten vastleggen. Je cheffin op haar blauwe ogen geloven is niet erg handig. Je kunt haar vertellen dat je je bedonderd voelt, wellicht lucht dat op. Maar ga niet schreeuwen, schelden of janken. Hou de eer aan jezelf, hou het professioneel. En verder, als je er dan alsnog niet mee kunt leven inderdaad een andere baan zoeken. Tenzij je je nog graag maandenlang hierover wilt gaan zitten opvreten tot je overspannen thuis komt te zitten.
woensdag 13 juni 2012 om 23:41
Het lijkt mij niet handig om je gal te spugen bij de 'hogeren' in het bedrijf, maar zou toch willen dat ze hier van af weten... Lastig! Als ik in jouw positie zou staan (met de summiere info) zou ik eieren voor mijn geld kiezen en ik zou hard knallen op het werk zodat ze mij niet meer over het hoofd zouden kunnen zien. Denk ik. Duurt wel wat langer, maar je vergooit je huidige baan niet. Lastig, veel sterkte!
woensdag 13 juni 2012 om 23:45
quote:annabelleke schreef op 13 juni 2012 @ 23:25:
Vanwege herkenbaarheid kan ik niet heel erg in details treden maar er zijn door mijn cheffin toezeggingen gedaan die nu terug gedraaid worden. Ik heb het niet zwart op wit maar mijn cheffin heeft mij dood ordinair voor zitten liegen. Ik heb heel veel woede in me nu. Niet eens omdat de beslissing terug gedraaid wordt maar omdat ik me bedonderd voel en dat ik niet serieus genomen word. Wat kan ik hiermee?Heel herkenbaar , Mijn winst was dat mijn chef uiteindelijk zelf op zijn bek ging hoera !!!
Vanwege herkenbaarheid kan ik niet heel erg in details treden maar er zijn door mijn cheffin toezeggingen gedaan die nu terug gedraaid worden. Ik heb het niet zwart op wit maar mijn cheffin heeft mij dood ordinair voor zitten liegen. Ik heb heel veel woede in me nu. Niet eens omdat de beslissing terug gedraaid wordt maar omdat ik me bedonderd voel en dat ik niet serieus genomen word. Wat kan ik hiermee?Heel herkenbaar , Mijn winst was dat mijn chef uiteindelijk zelf op zijn bek ging hoera !!!
woensdag 13 juni 2012 om 23:51
@Patricia: Gal spugen bij de "Hogeren"? Ze kan toch gewoon op een normale, zakelijke en professionele toon tegen haar cheffin zeggen dat ze zich bedonderd voelt? En dan eventueel proberen andere/nieuwe afspraken te maken? Of leef ik in zo'n rare wereld waarin dit vrij normaal is? Lijkt me de enige constructieve manier voor TO om hiermee om te gaan.
Bovendien, grote kans dat die "hogeren" haar linea recta terugsturen naar haar cheffin om deze kwestie met haar op te lossen. En terecht. Als iemand bij mij zou komen klagen over iemand die hiërarchisch onder mij valt zou ik me daar ook niet in mengen. Dan moeten er wel hele vreselijke dingen gebeurd zijn wil ik me ermee bemoeien.
Bovendien, grote kans dat die "hogeren" haar linea recta terugsturen naar haar cheffin om deze kwestie met haar op te lossen. En terecht. Als iemand bij mij zou komen klagen over iemand die hiërarchisch onder mij valt zou ik me daar ook niet in mengen. Dan moeten er wel hele vreselijke dingen gebeurd zijn wil ik me ermee bemoeien.
donderdag 14 juni 2012 om 00:30
donderdag 14 juni 2012 om 00:45
@Patricia: Ik weet niet hoor, ik stel het altijd wel op prijs dat mensen me vertellen wat ze vinden en willen (of dat nou haalbaar/realistisch is of niet). En ongeacht hun positie. Bovendien, zeggen wat je vindt of wilt hoeft helemaal niet nadelig voor je uit te pakken. Zolang je het maar zakelijk, professioneel en respectvol houdt. Ik vind het vaak juist zo jammer dat mensen niet zeggen wat ze vinden of willen, daarmee rond blijven lopen en het zowel hun werk als de verstandhouding op een negatieve manier beïnvloedt. Mijn secretaresse bijvoorbeeld zegt weleens dingen tegen me die ik niet graag hoor maar waarvan ik weet dat ze gelijk heeft. Maar c'est le ton qui fait la musique. Gaat ze stampvoetend tegen me staan schreeuwen dan kan ze de boom in. En haar kennende geldt dat andersom voor mij net zo.
Je kunt er ook je voordeel mee doen. Als jij zorgt dat iedereen die je verder kan helpen in je carrière weet wat jij wilt dan maak je vanzelf meer kans dat te krijgen.
Je kunt er ook je voordeel mee doen. Als jij zorgt dat iedereen die je verder kan helpen in je carrière weet wat jij wilt dan maak je vanzelf meer kans dat te krijgen.