Vintage & modegeschiedenis
zondag 8 januari 2012 om 19:54
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..
Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"
Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"
Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
vrijdag 15 juni 2012 om 21:29
Stom... sorry. Je kan me altijd mailen over spullen! En helaas moeten we dus het pand uit, vandaar dat het ff instabiel is
hebben jullie mn kiddie-shoot gezien? Had er een postje over gemaakt in het outfit-topic (zonder mijn blog ofzo zelfs...) maar die is alsnog verwijderd denk ik
ben er gewoon zo blij mee! Is een primeur voor me en ben er trots op, met een vintage thema zelfs
vrijdag 15 juni 2012 om 22:28
zondag 17 juni 2012 om 14:06
Fiftiesdarling, ik heb hier tasje, waarvan ik denk dat het helemaal jou ding is.
Lak, mosterdgeel, maar dan donkerder. Rechthoekig met bovenop een hengseltje. Echt een leuk ding!
Kom, als je wilt even naar kluphuis totttjes.
Deel 8. Daar ben ik veel. Dus das wat makkelijker voor mij
Kan ik je mijn mailadres geven en kan ik je foto's sturen
Krijg die namelijk niet geupload via ipad.
Maar wel via mobiel nr hotmail.
Zie je!
Lak, mosterdgeel, maar dan donkerder. Rechthoekig met bovenop een hengseltje. Echt een leuk ding!
Kom, als je wilt even naar kluphuis totttjes.
Deel 8. Daar ben ik veel. Dus das wat makkelijker voor mij
Kan ik je mijn mailadres geven en kan ik je foto's sturen
Krijg die namelijk niet geupload via ipad.
Maar wel via mobiel nr hotmail.
Zie je!
zondag 17 juni 2012 om 17:22
quote:Ceci schreef op 15 juni 2012 @ 22:28:
ken jij deze FD, van topvintage?
http://topvintage.nl/nl/vintage-retro/s ... k-swingNee ken ik niet, maar ik draag ook geen repro kleding... dus kan je er niks zinnigs over vertellen helaas
ken jij deze FD, van topvintage?
http://topvintage.nl/nl/vintage-retro/s ... k-swingNee ken ik niet, maar ik draag ook geen repro kleding... dus kan je er niks zinnigs over vertellen helaas
zondag 17 juni 2012 om 17:31
quote:Ceci schreef op 16 juni 2012 @ 13:39:
DeKenau, leuk om je gister te zien! En wat ben je mooi! Hoe beviel het dagje meelopen?
Dankje ik herkende je meteen aan je paarse jurk, haha! Toch grappig he, zo'n forum..en dan kom je elkaar ineens tegen. De jurk staat je geweldig!
Meelopen ging goed, morgen hoor ik of ik de baan heb...50 procent kans, oei wat spannend!
DeKenau, leuk om je gister te zien! En wat ben je mooi! Hoe beviel het dagje meelopen?
Dankje ik herkende je meteen aan je paarse jurk, haha! Toch grappig he, zo'n forum..en dan kom je elkaar ineens tegen. De jurk staat je geweldig!
Meelopen ging goed, morgen hoor ik of ik de baan heb...50 procent kans, oei wat spannend!
zondag 17 juni 2012 om 17:36
Ik weet niet hoe ik een foto hier kan uploaden.
Kan me ook wel voorstellen dat fd zoiets heeft van "ik ken je niet dus ik ga geen emailadres en adres geven"
Foto moet je dan toch eerst op het net zelf zetten voordat je hem hiernaar toe kan plakken, toch?
Via photobucket?
Of is mijn album makkelijker?
Ik ga gewoon ns via de pc prutsen. Kijken of dat lukt.
Kan me ook wel voorstellen dat fd zoiets heeft van "ik ken je niet dus ik ga geen emailadres en adres geven"
Foto moet je dan toch eerst op het net zelf zetten voordat je hem hiernaar toe kan plakken, toch?
Via photobucket?
Of is mijn album makkelijker?
Ik ga gewoon ns via de pc prutsen. Kijken of dat lukt.