Wat riep jij in "baringsnood"?
zaterdag 16 juni 2012 om 09:10
Kan me nog zo goed herinneren welke dingen ik heb geroepen tijdens de bevalling! Jullie ook?
*Heb om m'n moeder geroepen: Oh mama!
* Ben vloekend van de baarkruk gestapt met de mededeling dat ik dat downthere echt niet wilde zien daar in die spiegel...
*Toen de gynaecoloog me voor het eerst toucheerde: (had alleen de zeer ervaren verloskundige (V) nog gedaan) "Ik kan wel merken dat je een man bent !!!"
*Toen diezelfde gynaecoloog de tang voor het inknippen probeerde te verbergen achter z'n been voor hij me wilde inknippen: "Ik zie 'm wel hoor, ik zie 'm wel !"
Wat heb jij geroepen in barensnood?
*Heb om m'n moeder geroepen: Oh mama!
* Ben vloekend van de baarkruk gestapt met de mededeling dat ik dat downthere echt niet wilde zien daar in die spiegel...
*Toen de gynaecoloog me voor het eerst toucheerde: (had alleen de zeer ervaren verloskundige (V) nog gedaan) "Ik kan wel merken dat je een man bent !!!"
*Toen diezelfde gynaecoloog de tang voor het inknippen probeerde te verbergen achter z'n been voor hij me wilde inknippen: "Ik zie 'm wel hoor, ik zie 'm wel !"
Wat heb jij geroepen in barensnood?
zaterdag 16 juni 2012 om 11:20
quote:Annewiep schreef op 16 juni 2012 @ 11:05:
Ik heb alleen maar heel hard geroepen; Ik doe dit nooiiittt meer!!
Nu 10 jaar later hou ik me daar nog steeds aan
Dit riep ik ook na de tweede ook al was dat een redelijk makkelijke bevalling, en daar heb ik me ook aangehouden
Ik heb tijdens de eerste bevalling geroepen dat dit een groot complot was tegen vrouwen, wie verzint zoiets , het past gewoon niet!
Verder heb ik helemaal niet gevloekt , dat viel me erg mee van mijzelf
Ik heb alleen maar heel hard geroepen; Ik doe dit nooiiittt meer!!
Nu 10 jaar later hou ik me daar nog steeds aan
Dit riep ik ook na de tweede ook al was dat een redelijk makkelijke bevalling, en daar heb ik me ook aangehouden
Ik heb tijdens de eerste bevalling geroepen dat dit een groot complot was tegen vrouwen, wie verzint zoiets , het past gewoon niet!
Verder heb ik helemaal niet gevloekt , dat viel me erg mee van mijzelf
zaterdag 16 juni 2012 om 11:22
zaterdag 16 juni 2012 om 11:25
Bij de eerste heb ik alleen maar fuck en auw geroepen (de hele tijd door). Toen het na 19 uur weeen eindelijk tijd was om te persen vond de gyn het lollig om te zeggen dat ik moest opschieten want hij wilde naar huis. heb m toegesnauwd dat ik het voor mijn lol lag te rekken.
hij begon op mijn buik te duwen en mijn man kon me nog net neerduwen want ik had de gyn bijna in zijn arm gebeten.
Toen ie er eenmaal was heb ik gezegd dit doe ik nooooit meer.
bij de 2e heb ik tegen de stagiaire geroepen dat ze haar kop moest houden. die stelde me steeds vragen tijdens een wee doet het pijn??). Toen hij eruit was heb ik geroepen: gelukkig hoef ik dit nooit meer te doen.
hij begon op mijn buik te duwen en mijn man kon me nog net neerduwen want ik had de gyn bijna in zijn arm gebeten.
Toen ie er eenmaal was heb ik gezegd dit doe ik nooooit meer.
bij de 2e heb ik tegen de stagiaire geroepen dat ze haar kop moest houden. die stelde me steeds vragen tijdens een wee doet het pijn??). Toen hij eruit was heb ik geroepen: gelukkig hoef ik dit nooit meer te doen.
zaterdag 16 juni 2012 om 11:31
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo ijdel maar toen de weeen begonnen van mijn 2e vroeg in de ochtend (had het nog niet verwacht) wilde ik perse nog even mijn haar wassen (het was mega vet) en fohnen.
Dus tijdens dat de verloskundige er was, zat ik tussen de weeen door mijn haar te fohnen. Toen ik naar het ziekenhuis moest gilde ik nog naar mijn man; neem even mijn make-up spullen mee. Eenmaal in het ziekenhuis ging het hard en kreeg alsnel persweeen. Mijn man kwam de kamer in enthousiast zwaaiend met mijn make-up tasje, blij dat hij eraan gedacht had. Die heb ik toen naar zijn hoofd gesmeten met de woorden: rot op joh, met die make-up.
Zie nog de gezichten van de verpleegkundige om me heen haha.
Dus tijdens dat de verloskundige er was, zat ik tussen de weeen door mijn haar te fohnen. Toen ik naar het ziekenhuis moest gilde ik nog naar mijn man; neem even mijn make-up spullen mee. Eenmaal in het ziekenhuis ging het hard en kreeg alsnel persweeen. Mijn man kwam de kamer in enthousiast zwaaiend met mijn make-up tasje, blij dat hij eraan gedacht had. Die heb ik toen naar zijn hoofd gesmeten met de woorden: rot op joh, met die make-up.
Zie nog de gezichten van de verpleegkundige om me heen haha.
zaterdag 16 juni 2012 om 11:45
zaterdag 16 juni 2012 om 11:48
quote:ilovemyshoes schreef op 16 juni 2012 @ 11:45:
Ik was een stille bevaller. Heb geloof ik 1 keer iets in paniek geroepen toen het hoofdje stond. Heel snel daarna was ie eruit.
Ik weet nog heel goed dat op het moment dat zoon op mijn buik werd gelegd, mijn man zei: "Dan ga ik maar naar huis nu". Hij was een beetje warrig geloof ik
Ik was een stille bevaller. Heb geloof ik 1 keer iets in paniek geroepen toen het hoofdje stond. Heel snel daarna was ie eruit.
Ik weet nog heel goed dat op het moment dat zoon op mijn buik werd gelegd, mijn man zei: "Dan ga ik maar naar huis nu". Hij was een beetje warrig geloof ik
zaterdag 16 juni 2012 om 11:50
Geweldig topic dit, er komt weer van alles naar boven.
Bijvoorbeeld de eerste in het ziekenhuis geboren op zaterdagnacht. Dan is er in principe alleen de Co assistent er. Jonge vent van eind 20.
Hij vond het sneu voor me want was al 40 uur bezig. Hij zei, ik weet hoe het is, komt goed!!
Nou ik heb hem bijna gelyncht! Ik weet hoe het is my ass, jij bent een vent!! Het is allemaal de schuld van de man riep ik nog!
Bijvoorbeeld de eerste in het ziekenhuis geboren op zaterdagnacht. Dan is er in principe alleen de Co assistent er. Jonge vent van eind 20.
Hij vond het sneu voor me want was al 40 uur bezig. Hij zei, ik weet hoe het is, komt goed!!
Nou ik heb hem bijna gelyncht! Ik weet hoe het is my ass, jij bent een vent!! Het is allemaal de schuld van de man riep ik nog!
zaterdag 16 juni 2012 om 12:01
Wat ik bij de tweede geroepen heb weet ik nog wel goed.
Eerst: "ik wil niet poepen, ik wil niet poepen, ik wil niet poepen, ik ben bang dat ik ga poepen!"
Ik heb ook gezegd dat ik de weeen niet weg kon puffen, dat ik wel móest meedrukken.
Toen ze meteen daarna zeiden dat ik mee mocht persen riep ik dat ik dat niet wilde." Het is nog veel te vroeg, het is nog veel te vroeg, hij mag nog niet komen!" Kaedootje kwam met 36 weken en ineens sloeg bij mij de paniek toe.
Eerst: "ik wil niet poepen, ik wil niet poepen, ik wil niet poepen, ik ben bang dat ik ga poepen!"
Ik heb ook gezegd dat ik de weeen niet weg kon puffen, dat ik wel móest meedrukken.
Toen ze meteen daarna zeiden dat ik mee mocht persen riep ik dat ik dat niet wilde." Het is nog veel te vroeg, het is nog veel te vroeg, hij mag nog niet komen!" Kaedootje kwam met 36 weken en ineens sloeg bij mij de paniek toe.
zaterdag 16 juni 2012 om 12:09
Ik heb tijdens de persweeen tegen man geroepen dat het allemaal zijn schuld was. Waarop hij vroeg of het nog lang ging duren "want studio sport begint zo". Enorm gelachen om het gezicht van de kraamhulp. Die had ons gevoel voor humor niet helemaal door geloof ik
Na afloop riep ik meteen dat ik dat nog wel een keer zou doen. Ik heb al twee keer een hele makkelijke bevalling gehad gelukkig!
Na afloop riep ik meteen dat ik dat nog wel een keer zou doen. Ik heb al twee keer een hele makkelijke bevalling gehad gelukkig!
Bij mijn eerste was ik redelijk stil, alleen in de lift naar het geboortecentrum wilde mijn man sociaal zijn en de lift tegenhouden waardoor dat ding de hele tijd "ping, ping" ging doen. Toen heb ik gezegd dat ie gvd in de lift moest komen staan.
Verder heb ik heel hard geroepen, ik moet poepen, ik moet poepen. Oftwel dat was de eerste perswee. Ik was helemaal in paniek want een half uur daarvoor had ik nog maar 6 cm ontsluiting. Gelukkig bleek de ontsluiting volledig en mocht ik gewoon persen.
Verder veel auw auw auw geroepen en dat was het wel..
Verder heb ik heel hard geroepen, ik moet poepen, ik moet poepen. Oftwel dat was de eerste perswee. Ik was helemaal in paniek want een half uur daarvoor had ik nog maar 6 cm ontsluiting. Gelukkig bleek de ontsluiting volledig en mocht ik gewoon persen.
Verder veel auw auw auw geroepen en dat was het wel..
zaterdag 16 juni 2012 om 12:21
Toen mijn vriend de eerste keer zei: " ik zie haar!" dacht ik dat ik dan wel bijna klaar was. Na de derde keer " ik zie haar!", riep ik: "ja dát weet ik nou godverdomme wel!".
Tussen het persen door: "ik kan het niet hoor! Het past niet!! Pak een tang en pak dat hoofd!". De verloskundige ging me op een gegeven moment een beetje streng toespreken: " je kan het wél, kom op!", toen dacht vriend ik doe even mee, geen goed idee: "hou je kop man!". Verder viel ik wel mee volgens mij.
Tussen het persen door: "ik kan het niet hoor! Het past niet!! Pak een tang en pak dat hoofd!". De verloskundige ging me op een gegeven moment een beetje streng toespreken: " je kan het wél, kom op!", toen dacht vriend ik doe even mee, geen goed idee: "hou je kop man!". Verder viel ik wel mee volgens mij.
zaterdag 16 juni 2012 om 12:30
Bij mijn laatste ging ik binnen 15 minuten van 5 naar 10 cm en toen heb ik gesmeekt om pethedine. Het was mijn derde en ik lag aan de weeenopwekkers maar de verpleegkundige en de verloskundige hadden dit niet verwacht toen ze na het zetten van de prik zagen dat ik gelijk mocht persen.
Bij de eerste was ik echt heel stoned van de pethedine; ik schrik elke keer als ik de foto's zie.
Bij de tweede had ik echt een persoerdrang en toen zei ik tegen mijn man: "Help! Heeeeelp!" en liep hij van me weg. Twee persweeen later was onze zoon er.
Bij de eerste was ik echt heel stoned van de pethedine; ik schrik elke keer als ik de foto's zie.
Bij de tweede had ik echt een persoerdrang en toen zei ik tegen mijn man: "Help! Heeeeelp!" en liep hij van me weg. Twee persweeen later was onze zoon er.
zaterdag 16 juni 2012 om 12:41
Na een uurtje of zes-, zeventwintig weeen wegpuffen heb ik de anestesist die mijn ruggenprik heeft gezet verteld: 'Volgens mij worden wij heeeeeeele goede vrienden. Aangezien het drie uur 'snachts was en de beste man er duidelijk voor uit zijn bed gehaald was dacht hij daar vast anders over.
En ik zei achteraf dat ik de knip helemaal niet gevoeld had. Waarop Kees zei dat ik misschien niet door had gehad dat ie gezet werd, maar dat de loei die ik gaf boekdelen sprak over het voelen ervan.
En ik zei achteraf dat ik de knip helemaal niet gevoeld had. Waarop Kees zei dat ik misschien niet door had gehad dat ie gezet werd, maar dat de loei die ik gaf boekdelen sprak over het voelen ervan.
zaterdag 16 juni 2012 om 12:44
quote:[message=12216489,noline]Yvaatje schreef op 16 juni . Mijn man kwam de kamer in enthousiast zwaaiend met mijn make-up tasje, blij dat hij eraan gedacht had. Die heb ik toen naar zijn hoofd gesmeten met de woorden: rot op joh, met die make-up.
Zie nog de gezichten van de verpleegkundige om me heen haha. Dit doet me denken aan het verhaal wat ik van mn moeder heb gehoord over de bevalling van mijn oudste zus. Mijn ouders waren tot in de puntjes voorbereid op hun eersten. Er zouden lekkere kaarsjes branden, een kruk klaarstaan en een cd-tje van Barbra Streisand op de achtergrond. "De show" begon, mijn vader zet heel trots het cd-tje aan, waarop mijn moeder snauwt dat ie GVD die jank-herrie uit moet zetten.. je kan ook weinig doen als man zijnde..en wat je kunt doen doe je hoogstwaarschijnlijk toch verkeerd in de ogen van je vrouw
Zie nog de gezichten van de verpleegkundige om me heen haha. Dit doet me denken aan het verhaal wat ik van mn moeder heb gehoord over de bevalling van mijn oudste zus. Mijn ouders waren tot in de puntjes voorbereid op hun eersten. Er zouden lekkere kaarsjes branden, een kruk klaarstaan en een cd-tje van Barbra Streisand op de achtergrond. "De show" begon, mijn vader zet heel trots het cd-tje aan, waarop mijn moeder snauwt dat ie GVD die jank-herrie uit moet zetten.. je kan ook weinig doen als man zijnde..en wat je kunt doen doe je hoogstwaarschijnlijk toch verkeerd in de ogen van je vrouw
zaterdag 16 juni 2012 om 12:45
Hier in het begin van de weeen gedacht "als dit voorweeen zijn dan laat de ruggenprik maar komen" (ik was echt overtuigd dat het geen weeen waren, was de uitgerekende datum, geen voorweeen gehad, kwamen niet netjes om de zoveel tijd, duurde geen minuut, uiteindelijk vriend gebeld en die besloot de vk gebeld, had al 8 cm). In het zh gevraagd "voor een ruggenprik is het zeker te laat?" (9 cm), gezegd "ik kan het niet ik kan het niet", "ik moet poepen". Vriend was zo enthousiast aan het meezeggen met de vk en gyn (op het laatste moment medisch, vk (stagiaire daarvan) mocht bevalling doen met gyn erbij) "je kan het je kan het, nog een keertje" en ik van "ze is er al joh!". Vriend ging er zo in op, had haar geboren zien worden maar was nog helemaal in de 'flow'