Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
zit een beetje tussen beide in... de kleur dus

Dus fd, aan jou of je m wilt hebben. Ik hoef er niets voor te hebben.

Als jij m niet wilt, misschien wilt de kenau m dan wel.

Kijk maar...
Ff een vraag.

heeft iemand hier ervaring met een korset?

Ik ben dus dol op jurken uit de jaren 30 en 40, alleen is de taille daarvan altijd zo verdomd smal. Droegen vrouwen toen nog vaak een korset?

Ik dacht,ik ga het gewoon eens proberen, leuk voor speciale gelegenheden als ik wat meer taille wil hebben. Maar jee, alles wat ik zie is of bedoeld als sexy, of als gothic. Niet funcioneel in ieder geval.

Corrigerend ondergoed voor je middel heb ik geprobeerd, maar heeft geen effect.

Iemand tips?
ik vind het echt een tasje voor FD!
Ja, ik moest echt gelijk aan fd denken. Heb eens rondgeneust op haar blog, wat er bij de weg fantastisch uitziet!

Ik mag dat wel. Zo lekker eigenzinnig en een heel eigen idee over wat mode is en wat wel en niet bij elkaar zou moeten mogen.
Hehe thnx, het is zeker een leuk tasje! Klopt wel wat voor mij... maar ik heb er al té veel!

Ik moet zeggen dat ik zelf de tailles in jaren 50 kleding altijd relatief smal vind. Je kunt ook best veel originele jaren 50 corrsetten enzo vinden in winkels als de Episode!

Jaren 30/40 kleding is mij meestal juist in de taille heel groot haha. Je zou eens kunnen kijken op de site van Jolly Jane, die heeft veel mooi ondergoed wat niet meteen zo fetish is.
Teveel is niet goed! Dan weet je dus ook niet meer wat je moet kiezen!

Dan gaat het over en dan doe ik m weg. Ik gebruik m zelf ook niet. En ben met de grote opruiming bezig.

Ook te veel van alles!

Als ik nog wat tegenkom zal ik aan jullie denken!

En als er iemand hier is die zegt, ik wil t tasje!

Dinsdag komt de grofvuil, dus vóór maandagavond even reageren in

Totttjes deel 8
Ziet er inderdaad goed uit, die site. Ze hebben ook 'effen' corsetten. Wel aan de prijs.

Ik heb nog nooit corsetten gezien in de Episode! Ligt dat beneden? Ik zal eens gaan neuzen binnenkort.
Bedankt Suus, heel lief van je!

Ja beneden hangen nu allemaal corsetten en ander ondergoed uit de fifties/sixties
Even mijn nieuwe pumps showen

Cute ^^ ik zag laatst hele coole t-straps, moest aan je denken... maar toen probeerde ik ze vandaag weer te zoeken op Zalando en kan ze neeeergens meer vinden
Nu ben ik benieuwd hoe ze er uit zagen
Ja..... mooi :P heel retro, kon kiezen uit twee kleuren...bruin en beetje cremekleurig. Leer, t-strap... beetje 'brogue' achtige details, hoge hak
Voor hen die van rockabilly houden, is dit een cutie

Zalando
Oh, die is idd leuk FD! Schoenen klinken ook als héél mooi maar ik kon ze ook niet vinden.

Zelf wil ik nog zo'n skater dress; ik had de mintgroene van H&M geprobeerd maar die schijnt bij mij door :( Wel jammer want het model staat me fantastisch.
@Kenau, bij Laura Dols liggen beneden ook veel corsetten en bustiers, allemaal in heel kleine maatjes. Ik hoef ze niet te proberen, maar misschien jij wel? Of bustiers.
quote:Ceci schreef op 19 juni 2012 @ 12:35:

Oh, die is idd leuk FD! Schoenen klinken ook als héél mooi maar ik kon ze ook niet vinden.

Zelf wil ik nog zo'n skater dress; ik had de mintgroene van H&M geprobeerd maar die schijnt bij mij door :( Wel jammer want het model staat me fantastisch.

Ceci, Asos heeft veel van die skaterdresses!

Skater dress Asos
Dag dames, ik lees zo nu en dan eens mee. Ben niet retro fashionista genoeg om actief mee te schrijven.

Wel heb ik net wat leuks gezien, wilde het even tippen.

Ben net via een blog op een leuke site gestuiterd. Ik zie dat ze ook internationaal verzenden.

Shop Ruche

Kennen jullie deze site overigens al? Ik ga er wat van bestellen als het vakantiegeld binnen is.

Modcloth
Nu ik toch hier ben...

Heb ik even een vraagje aan de experts!

Hoe dragen jullie Oxford schoenen? Ik vind het (persoonlijk) onder een a - lijn rok/jurk mij erg klein maken, onder een spijkerbroek is het gewoonweg een no-go... maar waar dan wel onder?
Onder a lijn rok kan prima hoor, als die maar niet té lang is (net onder de knie vind ik mooi met zulke schoenen, halverwege de kuit te lang). Onder kortere rokken kan het ook goed, zoals bijvoorbeeld a la lindyhopdansers onder een korte kokerrok of wijd uitstaand rokje.

Ultiem is natuurlijk de pantalon met brede rechte pijpen, vouw, eventueel bandplooi en een omslag. Mooie sokken erbij, blouse erin, klaar!
Life is too short not to be chique!
Edina, die look met een pantalon vind ik echt prachtig, alleen zo moeilijk om een goede mooie te vinden met mijn 'zadeltassen' die ik heb (ben erg breed op de heupen, wel smaller van boven). Waar zou je er eentje kunnen krijgen?
dank voor de tip Ceci!

Fleetwood, ik draag oxford schoenen onder een strakke minirok of hotpants.
quote:fleetwood schreef op 19 juni 2012 @ 17:14:

Edina, die look met een pantalon vind ik echt prachtig, alleen zo moeilijk om een goede mooie te vinden met mijn 'zadeltassen' die ik heb (ben erg breed op de heupen, wel smaller van boven). Waar zou je er eentje kunnen krijgen?

De winkel waar ik werk, Giensch, heeft dergelijke pantalons van eigen merk. Verder zijn er wel Engelse webshops waar ze te koop zijn, maar ik weet de namen niet meer.

En soms..heel soms...kom je een goedzittend herenmodel tegen in vintage winkels. En de taille in laten nemen kan natuurlijk altijd. Als zo'n broek maar goed zit om je heupen. Maar eerlijkheid gebied me te zeggen: ik heb er nog nooit één gevonden die me goed zat (maar ik ben extreem geval, haha).
Life is too short not to be chique!
quote:DeKenau schreef op 19 juni 2012 @ 17:15:

dank voor de tip Ceci!

Fleetwood, ik draag oxford schoenen onder een strakke minirok of hotpants.Ik zou wel willen maar daar heb ik het figuur niet voor helaas! Lijkt mij een mooie look! Alhoewel, ik heb wel een strakker rokje tot net boven de knie, kan dat ook?
quote:Edina schreef op 19 juni 2012 @ 17:17:

[...]

De winkel waar ik werk, Giensch, heeft dergelijke pantalons van eigen merk. Verder zijn er wel Engelse webshops waar ze te koop zijn, maar ik weet de namen niet meer.

En soms..heel soms...kom je een goedzittend herenmodel tegen in vintage winkels. En de taille in laten nemen kan natuurlijk altijd. Als zo'n broek maar goed zit om je heupen. Maar eerlijkheid gebied me te zeggen: ik heb er nog nooit één gevonden die me goed zat (maar ik ben extreem geval, haha).Dank voor de tip, ik ga eens op zoek. Trouwens, leuke blog heb je! Ik ga je volgen. En je motto, tja, dat moet ik eens serieus gaan nemen.
Ja ik heb vintage wel enkele successen gehad kwa pantalons... en van Giensch heb ik er ook één (hoewel die me nu te groot is -_-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven