Onderburen

18-06-2012 21:20 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als actieve meelezer, nu toch maar eens een bericht , ik hoor graag jullie mening over het volgende:

Ik woon in een flatje met portiek ingang. Er is één voordeur en één achterdeur voor 6 woningen, 3 hoog.

Ieder heeft op de begane grond een eigen berging, die best heel groot is (4x4).

Nu is het volgende het geval. Sinds kort hebben we nieuwe onderburen op de eerste verdieping. Opzich heb ik er (woon 3 hoog) weinig last van. Toch irriteer ik me behoorlijk aan een paar dingen.

Ipv hun fiets(en) en scooter in hun eigen berging te zetten, staat deze in de gang (dit is de gang van de achterdeur naar ieders begring en naar de trap omhoog) waardoor er weinig ruimte is om er nu met de fiets naar mijn berging doorheen te gaan.

Eerste reactie zou zijn, spreek deze mensen eropaan. Nu ben ik helemaal niet zo'n verschrikkelijk watje maar deze mensen spreek ik hier liever niet op aan. Noem het vooroordelen, noem het bepaald soort volk.

Nu ben ik vanmorgen tot de ontdekking gekomen, dat zij de berging gebruiken als vogelhok met 16(!!) vogeltjes!!

Toen ik mijn fiets pakte, liepen er 2 mensen met hem mee naar zijn berging waardoor ik een stukje van het gesprek kon volgen (hopen op eitjes, gewend aan de kou).

Nu denk ik meteen het probleem van vele vliegen in de benedenruimte ontdekt te hebben (vogelvoer-poep?)

Echter, wat vinden jullie hiervan?

Is het gek om de woningbouw te bellen, met de vraag of dit mag? mag de gemeenschappelijke ruimte gebruikt worden voor de stalling van fietsen-scooters en mag de berging gebruikt worden voor het houden van dieren?

(zonder direct naam en toenaam te vermelden)

Nogmaals, die vogels tja, ik heb er geen last van :-) Maar vind het toch wel heel erg raar. Echter de fietsen en scooter vind ik verschrikkelijk irritant.

Graag jullie mening :-)

Thanks!!
bij onze woning bouw mogen er geen persoonlijke spullen in de portiek om deze reden denk dat het bij de meeste niet mag hoor en is een briefje geen goed plan ?
Ik zou -heel laf- anoniem briefje bij hem in de bus doen. Dat fietsen in de weg staan en dat berging geen voliere is.
Toch vragen of ze hun fietsen ergens anders kunnen stallen, en wat betreft de vogels, lijkt me van niet dat daar een berging voor bedoeld is. Dat zou je idd kunnen navragen bij woningbouw, of in het regelement opzoeken.

Je zegt dat je er geen last van hebt, maar als die vliegen lijkt me ook geen pretje.
Bij ons mogen ook geen buggy's en fietsen de doorgang beperken. Gelukkig houdt iedereen zich daaraan.
Natuurlijk kan je de woningbouw bellen. Je hoeft het denk ik alleen niet zo naief te vragen Je weet toch al wat het antwoord gaat zijn. Natuurlijk mogen fietsen geen vluchtweg blokkeren en natuurlijk mag je de berging niet als vogelopvang gebruiken (daar kan je evt zelfs de dierenbescherming voor bellen denk ik). Zou het gewoon zo aangeven en zeggen dat je omwille van de goede relatie tussen de buren ze er zelf liever niet op aanspreekt.
Ik vind het belachelijk dat ze hun spullen in de openbare ruimte stallen omdat ze zo graag een boerderij in de berging houden. Ik zou dan ook naar de woningbouwvereniging bellen. Ze weten zelf ook wel dat het niet kan en mag en toch doen ze het.. dat is vragen om problemen.

Je hoeft bij het bellen niet eens je naam op te geven. Scheelt jou op deze manier weer een hoop stress.
Een briefje is inderdaad nog wel een goed idee :-), dat ik dat niet zelf bedacht heb!

Vliegen zijn inderdaad vervelend! Doelde echter meer op het feit weinig last van de mensen (en hun muziek) zelf te hebben, heb dan het geluk dat er nog een verdieping tussen zit .

Kan op het balkon hun muziek wel horen, genre hollandse B artiseten , maar binnen geen last van, daar niks op aan te merken dus.

Ga ook even het contract/regelement doorkijken mbt gemeenschappelijke ruimte!

Dankjullie!
@nickname00 Moest verschrikkelijk lachen om je opmerking :-D!!
Hij fokt vogeltjes in de berging?!
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
quote:shakenandstirred schreef op 18 juni 2012 @ 21:30:

Hij fokt vogeltjes in de berging?!

Dat is wel mijn vermoeden, afgaande op wat ik van het gesprek kon opvangen.

Eerlijk is eerlijk, ik ben geen dierenverzorgster pur sang, maar zelfs ik vind het idee van vogeltjes achter een gesloten best donker deurtje met weinig ventilatie een erg zielig idee!!
De woningbouw zal het half blokkeren van de portiek niet goed vinden, want bij brandweerinspectie krijgen ze op hun donder wegens blokkade van de vluchtweg.
Vaak is er een huismeester/congierge oid vanuit het woningbedrijf. Geef daar aan door dat er spullen in de brandgang staan, dit is niet toegestaan. Ook kun je vragen of het toegestaan is om vogels te houden in de berging. Als het antwoord 'nee' is zal er wel worden gevraagd waar dat het geval is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:chantabella schreef op 18 juni 2012 @ 21:35:

[...]

Dat is wel mijn vermoeden, afgaande op wat ik van het gesprek kon opvangen.

Eerlijk is eerlijk, ik ben geen dierenverzorgster pur sang, maar zelfs ik vind het idee van vogeltjes achter een gesloten best donker deurtje met weinig ventilatie een erg zielig idee!!

En ook geen zonlicht ed.. Wat zielig! Vind zoiets meer voor in een tuin, als ze dus een voliere willen hebben zullen ze echt moeten verhuizen naar iets met een tuin.

Zou ook zeker naar de woningbouw gaan. Hun spullen die midden in het pad staan zorgen voor gevaar bij brand en zijn uberhaupt gewoon hinderlijk. Ik erger me al als mijn buren hun fietsen midden op het pad zetten en dat gebeurt maar af en toe, als ze veel bezoek hebben ofzo. Moet er niet aan denken dat dat dag in dag uit gebeurt. Kan je ja nooit langs met boodschappen, kinderwagen/whatever.

Misschien domme vraag, maar hoor je ook vogels fluiten oid? Denk toch niet dat die deur geluidsdicht is. Gewoon even zodat je zeker weet dat het vogels zijn:P Als het om eieren gaat kunnen het namelijk ook schildpadjes oid zijn.. (Maar alsnog mag dat niet, maar ok, weet je wel zeker waar je over praat als je naar de woningbouw gaat).
Misschien ben ik een watje maar zou alleen vanwege die arme vogeltjes al meteen de woningbouw bellen.

Die vogeltjes horen niet in een donkere berging.

Heb je in één beweging meteen de buren erbij gelapt maar moeten ze maar geen dieren kwellen
Hier staan de fietsen wel in de gang, maar er is geen achterdeur dus er hoeft niemand langs. Dat ze hier mogen staan is een gezamelijke afspraak.

Ik zou een briefje in de bus doen bij de buren ( anoniem zo laf ben ik dan nog wel) en klagen over de vogels.

En aangeven dat ik melding maak bij de woningbouw.

En dan dus de woningbouw bellen.

Arme vogeld. Te belachelijk voor woorden. Wie bedenkt het nou om in een berging vogeld te fokken, dan ben je toch niet eijs?
Snap na talloze keren lezen van de OP nog de indeling niet van de flat

Woon je in het luna park?
Ahw, wat zielig voor die vogeltjes!

Ik woon in zo'n zelfde soort portiekflat en krijg altijd een heel onguur gevoel bij die berginkjes. Spits regelmatig mijn oren nog eens extra om een eventuele hulpkreet op te vnagen van iemand die misschien wel ontvoerd is en gevangen zit in zo'n hok (paranoia, ik weet het ). Nou, dit vind ik daar toch wel dicht aan komen!

Ik zou denk ik ook, heel laf, gewoon direct de woningbouwvereniging bellen. Normaliter zou ik eerst bij die mensen langs gaan, uit fatsoen (wat voor types het op het eerste oog ook zijn). Maar als je zeker weet dat ze daar een volière hebben is dat meer voor de vorm, nav jouw opmerking gaan ze die er heus niet uit slopen om hun fietsen er te kunnen stallen. Plus het lost het probleem van de ontvoerde vogeltjes niet op.
quote:-no-nick- schreef op 19 juni 2012 @ 00:24:

Snap na talloze keren lezen van de OP nog de indeling niet van de flat

Woon je in het luna park?

Dat is toch triviale info?

Ik stel me de plattegrond voor als een rechthoek. Daarin heeft het "algemene" gedeelte (de gangen dus) de vorm van kruis: boven en onder de voor- en achterdeur, en links en rechts de toegangen tot de bergingen (3 aan elke zijde). Zoiets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven