Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Ik heb 1 vintage pantalon, voor 2,- vond ik het een goede koop

Verder kan ik inderdaad de Giensch pantalons aanbevelen.
En Oxford shoes... ik draag ze onder een kort jurkje of rokje. Max knielengte.
Ik vind ze leuk onder van alles, ligt wel een beetje aan je kuitomvang... maar zeker onder zo'n pantalon!
Zo, sloot kleding op marktplaats gezet die ik niet meer aandoe... is er weer meer ruimte in mijn kast voor dingen die ik wel aan kan
Over Oxford shoes gesproken..

lief kleurtje (Asos)

@fleetwood Ik ken modcloth echt super mooie dingen hebben ze daar. Maar heb er nog nooit besteld. Vind het lastiger als dingen niet passen, en daarbij heb je met beetje pech ook nog te maken met flinke invoerbelasting.

ik heb alleen de gienschpantalon. en hij blijft mijn favoriete broek voor werk. aas nog steeds op één in een andere kleur
Cirkelrokken

I like
Vooral die bovenste, maar die kleuren blauw/groen zijn dan ook favoriet bij mij.
Ja die zijn ook mooi
quote:darkrainbow schreef op 19 juni 2012 @ 19:21:

@fleetwood Ik ken modcloth echt super mooie dingen hebben ze daar. Maar heb er nog nooit besteld. Vind het lastiger als dingen niet passen, en daarbij heb je met beetje pech ook nog te maken met flinke invoerbelasting.

ik heb alleen de gienschpantalon. en hij blijft mijn favoriete broek voor werk. aas nog steeds op één in een andere kleurDat is waar Darkrainbow, dat is een nadeel. Misschien dat iemand zich nog meldt die er ooit besteld heeft.
Ceci, de bovenste rok is prachtig!
Mooie rokken, Ceci! Ik vind trouwens je outfit die je een paar dagen geleden posten ( hier of in het wat heb ik aan vandaag vandaag topic o.i.d.) echt heel erg leuk! Ik bedoel die jurk die je droeg met de roze pumps en roze tailleriem. Mijn god, mag ik je taille (en je boobs ) een keer komen lenen?

Oh, en fifties gefeliciteerd met je ILV bon, ik zag het op Facebook voorbij komen. Had ook nog meegedaan, niet geschoten is altijd mis . Die riem uit je give-away is trouwens echt gaaf! (ik weet het, ik heb het al gezegd, maar hij is zo moohoooi ). Hoe kom je aan dat soort items, gewoon tegen aan lopen of valt het echt onder een bepaalde stijl?

Wieh^^, ik ga van mijn Oma een heel mooi sierraad voor mijn verjaardag "erven". Sinds dat ik een jaar of 4 ben ben ik al gefacineerd door een ketting met stenen die mijn tante in de jaren '70 in Oman ( haar man werkte daar toen voor Shell geloof ik) voor haar kocht. Mijn oma zei dat ze hem graag aan mij wilde geven, dit wilde ze pas bij mijn volgende verjaardag doen maar ze kon het niet meer voor zich houden, haha. Moet nog wel heel lang wachten dus, maar vindt het wel speciaal.

Oke, te lang verhaal. Ik moet mijn nest maar weer eens opzoeken.

Trusten dames!

*en voor de mensen die dit morgenochtend pas lezen* Goeiemorgen
Ik heb het niet zo op tattoos, maar deze foto's vond ik wel grappig. Op de een of andere manier accocieer ik het niet met het tijdperk waar de foto's vandaan komen (en de dames zijn zo keurig, haha)

Deze vond ik een tijdje geleden al. Het zijn posters van een kunstenaar of kunstenares waarbij er reclame wordt gemaakt voor dingen als social media in retro stijl.

OOOOH, nu ga ik echt slapen
Die zijn super lollig! Ik houd wel van tattoos, vind een mooie, goed gezette echt verrijking van je lijf... mits op de juiste plaats etc. etc.. het kan ook snel lelijk zijn naar mijn mening,

Ja dank je! Mijn kat heeft de bon voor me gewonnen haha... nu nog kiezen wat ik ermee wil. Heb meerdere leuke dingen gezien, sommigen niet in mijn maat.. dus even laten bezinken.
quote:fleetwood schreef op 20 juni 2012 @ 21:43:

[...]

Dat is waar Darkrainbow, dat is een nadeel. Misschien dat iemand zich nog meldt die er ooit besteld heeft.een deel van de merken die ze daar verkopen is wel in nl of anders in europa te krijgen. Dus als je iets leuks ziet zou ik dat eens uitzoeken.
Oh en Druifje, dat soort riemen van de give-away kom ik gewoon tegen en dan denk ik 'mooi, leuk cadeautje'

Maar gezien men op de laatste give-aways niet enthousiast reageerde, moet deze aan het einde van de week wel 30 likes hebben
Ik zal mijn zusje en vriendinnen even instrueren, die riem MOET naar een liefhebber (of je houdt hem zelf natuurlijk, volgens mij heb jij ook genoeg vintageliefde in je ). Wat is voor jou het einde van de week? Vrijdag of zondag?
Oh ik kijk het even aan joh, het was meer zo dat ik bij de vorige twee keer tussen zo'n 3 mensen een give-away weg moest gaan geven en dat vind ik dan toch een beetje jammer.
quote:fiftiesdarling schreef op 21 juni 2012 @ 10:07:

Oh ik kijk het even aan joh, het was meer zo dat ik bij de vorige twee keer tussen zo'n 3 mensen een give-away weg moest gaan geven en dat vind ik dan toch een beetje jammer.

Dat is idd zonde.

Mooie plaatjes Druifje! En bedankt voor het compliment!
Ebay

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven