Zonnebloemen

22-06-2012 17:15 16 berichten
Hallo,

Een aantal weken geleden kreeg ik 4 zonnebloempitjes in een plastic zakje door mijn brievenbus met de vermelding erbij dat er een prijs zou worden uitgeloofd voor de hoogste zonnebloemen

Deze vier pitjes heb ik geplant bij de schutting en in de zon, ik neem aan dat dat een fijne plek is voor zonnebloemen, er piepten dan ook snel vier plantjes uit de grond.

Gisteren na een enorme plensbui en veel wind lagen ze wat zielig op de grond en heb ik er bamboestokken achter gestoken en ze daaraan vast gebonden.

Echter, een zonnebloem draait naar de zon toe dus eigenlijk heb ik ze bewegingsvrijheid ontnomen, ik kan via google ook niets erover vinden.

Vraag; is het wel verstandig dat ik de 5 centimeter hoge zonnebloemplantjes heb vast gebonden of moet ik ze weer los maken?
Ik bind ze altijd vast, anders groeien ze niet fijn. Voorkom dat ze te hard groeien, dan krijg je zwakke stelen.

Vastbinden doe ik met binddraar en dan in de vorm van een acht. Niet te strak, zodat er wel groeiruimte overblijft.
Dank je, Dahlia

Dan laat ik ze lekker zo staan. Ik heb ze losjes vast gemaakt met tie-rips.

Ik weet niet hoe ik kan voorkomen dat ze te snel groeien.
De bloem draait met de zon mee, die kleine steeltjes nog niet.
quote:sitka schreef op 22 juni 2012 @ 17:45:

De bloem draait met de zon mee, die kleine steeltjes nog niet.Op youtube staan filmpjes en daar zie je de steeltjes ook draaien (op klassieke muziek )
Ook als ze zo klein zijn? *gaat direct youtuben*
Sunflower Time Lapse
quote:sitka schreef op 22 juni 2012 @ 17:49:

Ook als ze zo klein zijn? *gaat direct youtuben*

Ik heb er al eentje hier voor je geplaatst.

Het filmpje heeft geen happy ending
Wat grappig! Ik dacht echt dat de bloem alleen draaide. Weer wat geleerd.
Ik zou ze losjes ondersteunen met idd een stok en een draadje zodat ze weer wat kunnen aansterken.

En verder veel liefde en elke dag tegen ze praten, je moet natuurlijk wel winnen !!!
quote:poppeding schreef op 22 juni 2012 @ 18:03:

Ik zou ze losjes ondersteunen met idd een stok en een draadje zodat ze weer wat kunnen aansterken.

En verder veel liefde en elke dag tegen ze praten, je moet natuurlijk wel winnen !!!

Absoluut!

quote:sitka schreef op 22 juni 2012 @ 17:57:

Wat grappig! Ik dacht echt dat de bloem alleen draaide. Weer wat geleerd.

Zonlicht->verwerking bladgroenkorrels->fotosynthese->biochemisch proces->kooldioxide,water omzetten in glucose-> groei->ontwikkeling van de zaden->voortplanting.

Zoiets
Alle reacties Link kopieren
quote:Vilma schreef op 22 juni 2012 @ 17:51:

Sunflower Time Lapsepotverdrie zeg, ga bijna huilen van het einde!. Dat mens heeft ze met alcohol besprayed, met opzet, nou ja zeg!
Alle reacties Link kopieren
Komt goed hoor! Gewoon losjes vastmaken en in de gaten houden dat de stengel later niet toch nog te dik wordt waardoor het gaat snijden. Heb ik wel eens gehad.

Leuk, zonnebloemen! Ze groeien zo onvoorstelbaar snel!

O, en niet met alcohol besproeien dus! :(
quote:jeane_avril schreef op 22 juni 2012 @ 18:39:

[...]

potverdrie zeg, ga bijna huilen van het einde!. Dat mens heeft ze met alcohol besprayed, met opzet, nou ja zeg!Ik vond het einde ook al zo tragisch, het lijkt wel een obscuur ballet met plantjes en dan sterven ze zomaar in de bloei groei van hun leven.

Zo zie je maar weer, alcohol maakt meer kapot dan je lief is
quote:pyridine schreef op 22 juni 2012 @ 18:47:

Komt goed hoor! Gewoon losjes vastmaken en in de gaten houden dat de stengel later niet toch nog te dik wordt waardoor het gaat snijden. Heb ik wel eens gehad.

Leuk, zonnebloemen! Ze groeien zo onvoorstelbaar snel!

O, en niet met alcohol besproeien dus! :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven