Geld & Recht alle pijlers

Oeps teveel geld overgemaakt

25-06-2012 22:30 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net per ongeluk 69 euro aan de belastingdienst overgemaakt. Dit was voor een schuld die neit meer openstaat maar het bedrag stond nog in de maandelijkse betalingen. Weet iemand of de belasting dit bedrag dan gewoon weer op redelijke termijn terugstort?
je kan het toch storneren? Of werkt dat niet als je het zelf overmaakt?
Ja hoor. Storten ze gewoon weer terug.
Stuur ze een mailtje en als het goed is krijg je het dan terug.
Als het een maandelijkse betaling is (automatisch dus) kun je het niet zelf storneren.
quote:Wageningen1985 schreef op 25 juni 2012 @ 22:33:

Stuur ze een mailtje en als het goed is krijg je het dan terug.Heb jij een mailadres van de belastingdienst? Dat wil ik ook wel hebben dan, dat scheelt me misschien ellenlange wachttijden aan de belastingtelefoon!
Dat krijg je gewoon terug.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
meestal storten bedrijven dit zelf weer terug. Ik had het laatst nog... ik had een jaarlijkse verzekeringspremie per ongeluk dubbel betaald. Had het zelf niet eens door en kreeg het gewoon terug; was een leuke verrassing.
Dat storten ze terug en vrij snel ook nog. Ik had ook een keer betaald, terwijl dat niet meer hoefde en had het een maand later al terug.
quote:janejane38 schreef op 25 juni 2012 @ 22:51:

Dat storten ze terug en vrij snel ook nog. Ik had ook een keer betaald, terwijl dat niet meer hoefde en had het een maand later al terug.Na een maand terug noem jij snel??? mwoah....meningen verschillen....vind dat namelijk helemaal niet snel!
Kan worden teruggestort, duurt max 4 weken.
quote:gelukkigmeisje schreef op 25 juni 2012 @ 22:52:

[...]

Na een maand terug noem jij snel??? mwoah....meningen verschillen....vind dat namelijk helemaal niet snel!

De Belastingdienst is een groot bedrijf. Er moet eerst door de financiële afdeling bemerkt worden dat er iets betaald is wat niet hoeft. Dan moeten er handelingen verricht worden om de terugbetaling in gang te zetten. Vervolgens moet dat door 1 of meerdere mensen geaccordeerd worden omdat anders zomaar bedragen betaald zouden kunnen worden. En misschien heeft een van die mensen wel een lang weekend vrij.

En voila, je zit zo een maand verder.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:gelukkigmeisje schreef op 25 juni 2012 @ 22:52:

[...]

Na een maand terug noem jij snel??? mwoah....meningen verschillen....vind dat namelijk helemaal niet snel!Voor een groot, log orgaan als de belastingdienst vind ik het snel ja. Het ging vanzelf ook nog, ik had namelijk zelf niet in de gaten dat ik al niet meer hoefde te betalen.
quote:dancingangel schreef op 25 juni 2012 @ 22:31:

je kan het toch storneren? Of werkt dat niet als je het zelf overmaakt?Bedragen die je zelf overmaakt kan je niet storneren, dat zou wel heel handig zijn, iets online kopen en betalen, pakket wordt geleverd, dan betaling terug halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven