Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!

Heb ik een roze jaren '40 jurk? Hahaha welke ookweer :P
Deze

en deze

Vind die beide outfits zo mooi.
Oh ja! Hahahahah -_- ik ben echt een vergeetachtige nerd.

Kwa cirkelrokken heb ik niet zoveel momenteel trouwens, en tassen voor a4 ook niet (behalve de schooltas)
Dat is jammer, cirkelrokken vind ik echt alleen maar voor maat 36- dat gaat echt zo niet passen. Even zo voor tasjes, ik vind allemaal beeldige kleine tassen, maar geen enkele die groot genoeg is.

Ja, een Louis Vuitton schoudertas maar die vond ik dan weer niet mooi. Model was lelijk.
Ik heb ook nog twee aktetassen met kroko achtige leren stukken, beetje een mix... maar weet daar de afmetingen niet van. En klopt dat cirkelrokken vaak erg smal zijn
Zoals deze op links

die is wel mooi!

Ja, wbt cirkelrokken ben ik toch aangewezen op reproducties vrees ik. :( Heb wel een keer een originele jaren 40 rok met flessenprint gepast, maar die was nét te smal om echt goed te zitten.
oooh, die winkel in Utrecht! Ik ben nu wel heel benieuwd. Ik ga er meteen even langsfietsen denk ik, al vermoed ik dat het zo'n zaak is die op maandag dicht is. Dat zijn die rommel/antiekdingen vaak.

Verder goed om weer eens wat jaren '40 langs te zien komen! Ik ben zelf als een van de weinigen hier niet zo van de 50's ( vind het voor mezelf vaak te zoetig/tuttig) Je zult mij niet snel in een petticoat zien

Maar de jaren 40....ben er dol op. Vrouwelijk met een stoere, simpele touch.
Jaren 40 is ook mooi, wat simpeler maar wel vrouwelijk.

Maar ja... ik hou van petticoats en optutten en alles erop en eraan...
ja hoor...dicht. zag wel allerlei interessante dingen in de etalageruit. Ben benwieuwd wanneer het weer open is.
Ceci bedoel je die awesome rok van Retro&Chic met flessenprint? Want die wilde ik je aanraden haha
quote:fiftiesdarling schreef op 25 juni 2012 @ 15:11:

Ceci bedoel je die awesome rok van Retro&Chic met flessenprint? Want die wilde ik je aanraden hahaJa, die heb ik al gepast! Was net ietsje te strak en dat zit niet lekker, dan trek ik hem toch niet aan :(
Maar.,.. ik spring nu op de fiets om een mooie zwarte cirkelrok op te halen met een wit/rode print... en een witte krokodillentas
Ik moet toch altijd lachen hoe fanatiek jullie er in zijn en hoeveel het soms is wat ik hier lees.

Mag ik héél, héél voorzichtig vragen wat jullie zoal uitgeven aan kleding (snap dat kringloop niet zo duur is, maar vintage is toch niet altijd spotgoedkoop?), heb het gevoel dat ik heel weinig koop voor veel geld, en altijd te weinig kleding heb...
Gemiddeld 150,- p/m denk ik... al was het vorige maand wel veel meer. Maar de maanden ervoor weer niet zoveel.

En wbt te weinig kleding: ik vind ook dat ik te weinig heb, haha.
Nieuwe aankopen:

krokodillenleren tas

cirkelrok

quote:Ceci schreef op 25 juni 2012 @ 18:13:

Gemiddeld 150,- p/m denk ik... al was het vorige maand wel veel meer. Maar de maanden ervoor weer niet zoveel.

En wbt te weinig kleding: ik vind ook dat ik te weinig heb, haha.

Valt nog mee! Dat ik vind dat ik te weinig kleding hebt ligt er bij mij ook aan dat ik pas sinds twee jaar echt naar mode aan het kijken ben en wat ik ook écht leuk vind. Dus jaren van rommel verlaat nu langzaamaan mijn kast en wordt nog langzamer verruilt door dingen die ik echt leuk vind.

Tas is echt heel gaaf en de rok heel mooi! Morgen fotootje dat je die aan hebt?
Och, 20% van je garderobe draag je 80% van de tijd... die regel herken ik wel.

Dank je, totale schade was 10,-. Dat is leuk winkelen. Ben al combinaties voor morgen aan 't verzinnen. Denk dat het de rok wordt met een wit hemdje en een zwarte bolero (een rood hemdje heb ik volgens mij niet..) en dan met zwartwitte pumps.
Hehe ja die flessenrok heb ik ook gepast, was mij dan weer te groot maar wel echt heel tof!

Ik geef veel uit per maand aan kleding, maar verdien er ook weer meer... dus lastig te schatten. Zeker een paar honderd euro!
Jij kan het aftrekken voor de belasting fd... bedrijfskleding....
Niet alles :P
Hahaha wel veel denk ik representatieve kleding iig wel. En stylingspullen ook.

anyway, zit nu te broeden op een mooie combi voor mijn nieuwe rok. In het nieuwe tasje past mijn boek dus die gaat sowieso morgen mee, en dan de rok aan, met zwarte riem (moet maar eens een rood riempje kopen) en dan... zwart-wit shirt, rood shirt... twijfels twijfels. Want uiteraard wil ik mijn rok morgen aan.
zoiets bijvoorbeeld

moet wel echt knalrood zijn dan.
Ja Roranje zou zonde zijn.... morgen op kringloop avontuur met Tante en nog een vintage liefhebster (L)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven