Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
thanks voor de tips edina.

gaat vast wel goed komen.

ben wel nog steeds heel blij met de jurk. fijn dat jij hem niet paste
Nieuw kringloop avontuur in beeld op blog... was hilarische dag!
quote:Edina schreef op 27 juni 2012 @ 13:48:

[...]

Ha, die jurk is inderdaad een echt oudje. Eind jaren '50, gok ik of misschien wel ouder. En de stof is denk ik een mix, met zijde of rayon. In ieder geval koud wassen. Ik trek ook altijd aan mijn jurken om ze lang te houden. Dat soort stoffen kan wispelturig zijn. Uitstrijken helpt ook.

Maar laatst heb ik bij een jurk ook de zoom losgemaakt en die krapper vastgenaaid, om hem wat langer te maken. 'T blijft spannend met die jurken. Je weet niet hoe ze reageren en wasvoorschriften kende men nog niet. Tip: Probeer gewoon alleen onder de armen de jurk te wassen met de hand en de rest droog te laten.great minds think alike !
grin, ptt jij zei idd hetzelfde al

leuke nieuwe blog fd.

Dat zijn dus wel goede adressen?

ik zoek eigenlijk iets leuk in regio haarlem.

vooral voor kleding en accesoires enzo. voor meer heb ik toch geen ruimte zolang ik nog thuis woon.
Zie het, ben nu heel benieuwd naar jouw vondsten en Tantes jasje!
van je blog krijg ik zin om te gaan kringlopen, FD !

@ptt zit er iets leusk bij jou in de buurt, mocht ik weer een keer die kant opkomen?
ik zal eens kijken, weet het nu niet zo gauw.

ja ok, tongeren op zondagmorgen maar daar sleep ik je sowieso heen.
dan moet ik denk ik wel eerst een auto hebben als ik jouw verhalen daarover hoor

Dames,

Jullie willen mij vast helpen. Het gaat er naar uit zien dat ik wissel van functie binnen het bedrijf, superleuk! Ben er ook voor aan het studeren. Het is een vrij representatieve functie waar een nette aankleding (maar mag een tikje informeel zijn) wel vereist is.

Tja, dat wil ik toch het liefst in een retro/vintage stijl. Hebben jullie plaatjes met inspiratie?

Ik heb wat gegoogled, maar kom nog niet aan zoveel dingetjes uit.
@fleetwood ik heb zelf de bandplooibroek van giensch die fd ook heeft. hele fijne broek en kan ook representatief.

deze kokerrok van american apparel staat op mijn lijstje, is elastisch, dus perfect bij mijn figuur

het jurkje van mint en berry draag ik ook naar mijn werk.

het was bij mij in het begin ook echt uitzoeken. wat past bij mij, hoe combineer ik het. wordt ik niet te casual.

een manier voor mij om het toch vaak representatiever te houder. zwarte pumps of zwarte veterschoentjes. en bij een rok draag ik altijd een zwarte panty (ik haat huidskleurig).
wat ik ook altijd leuk vind zijn van die doorknoopjurkjes.

zijn niet zo tuttig, kunnen ook beetje stoer.

maar toch netjes
zo iets bijvoorbeeld

maar wat voor soort stijl zat je zelf aan te denken, want je kunt echt alle kanten op
ik blijf dit geweldig vinden,

en natuurlijk wiggle dresses.

(zonder de bloem)

Kleding tot mid jaren zestig was sowieso al heel gekleed en netjes van nature; eigenlijk kan vrijwel alles vind ik. Ook in een zakelijke setting. Zolang het gekleed en niet té uitbundig. Ik krijg echt een bult van al dat donkerblauw, grijs en zwart wat je op de werkvoer vaak ziet. Dus persoonlijk zou ik dat ook niet doen.

En als je dat liever wel doet vind ik zoals de opties hierboven een heel leuk alternatief. Gewoon vrouwelijk en sexy, doch subtiel en niet te opvallend.

Ik zal vandaag/morgen mn stukje over kringloop tips posten het is een lapje tekst geworden
thanks, misschien leer ik het dan nog eens.

wil er sowieso voor mijn uitzet heen als ik het huis uit ga. en dat stukje moet wel gaan lukken denk ik.

je hebt trouwens leuke dingen gekocht
Bedankt voor de tips dames, heb wat inspiratie opgedaan! Ga dit weekend naar Brugge en heb al wat Vintage winkels op internet gezocht en ga deze opzoeken dit weekend.
Heel veel plezier in Brugge!
leuk fleetwood.

als je meer advies nodig hebt, wil ik je best een keer helpen als ik tijd heb.

ik moet me 5 dagen in de week representatief kleden. maar ik haat broekpakken, mantelpakken en vooral colbertjes en toch lukt het me
Net de laatste aflevering van Boardwalk Empire s02 gekeken... OMGGGGG

Wie van de dames is jullie favoriet?
De naughty one met de bontstola...

twijfel.,,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven