geen stem
zondag 1 juli 2012 om 12:20
Ik ben al 6 dagen mijn stem kwijt. ik weet dat ik niet moet praten , doe ik bijna niet en veel moet drinken. Desondanks wordt het niets beter . ik word er gek van , voel me erg geisoleerd en benauwd. Ontspannen en goed rusten schijnt ook goed te zijn , maar ik slaap bijna niet. . kan iemand me gerust stellen?
zondag 1 juli 2012 om 12:33
ben bij de huisarts geweest en die raden me aan om 3 nerofens tegelijk te nemen om een ontsteking tegen te gaan( hoge dosis , kun je allerlei nare dingen van krijgen) heb ik alleen de eerste dagen gedaan want ik vind dat wel veel 3, en om strepsils te nemen ( terwijl ik altijd dacht dat niets hielp, helpt ook niet) dus veel had ik niet aan mijn huisarts. Ik denk iedere ochtend nu zal het wel beter zijn , maar nee
zondag 1 juli 2012 om 12:37
quote:icy99 schreef op 01 juli 2012 @ 12:33:
dus veel had ik niet aan mijn huisarts. Jij hebt zonder te overleggen zijn/haar advies ook niet opgevolgt, dus om dan te zeggen dat je er niet veel aan hebt gehad. Ga dan nog een keer naar je huisarts, als je denkt dat de eerste geboden oplossing niet geschikt was.
dus veel had ik niet aan mijn huisarts. Jij hebt zonder te overleggen zijn/haar advies ook niet opgevolgt, dus om dan te zeggen dat je er niet veel aan hebt gehad. Ga dan nog een keer naar je huisarts, als je denkt dat de eerste geboden oplossing niet geschikt was.
zondag 1 juli 2012 om 12:48
zondag 1 juli 2012 om 13:03
quote:icy99 schreef op 01 juli 2012 @ 12:48:
Zomaar ineens werd ik een beetje schor en het einde van de dag was hij weg
Als het morgen nog niets beter is dan ga ik misschien nog maar een een afspraak maken.
Ondertussen iemand een idee hoe ik een beetje zou kunnen slapen? het liefst ook overdag dan is de tijd snel om.
Leg je erbij neer dat je stem weg is en leg je erbij neer dat je moe bent. Het IS nu eenmaal zo en er is niets aan te veranderen.
Stap twee is lief voor jezelf gaan zijn. Doe iets wat jouw ontspant. Neem een lange hete douche, pak een fijn boek, zet een film aan, brei een sjaal. En niet te vergeten: neem die pijnstillers.
Je hebt dan best kans dat je nog even weg glijdt in een slaap. En zo niet heb je door rust te nemen (in je hoofd) toch gewerkt aan je herstel.
Zomaar ineens werd ik een beetje schor en het einde van de dag was hij weg
Als het morgen nog niets beter is dan ga ik misschien nog maar een een afspraak maken.
Ondertussen iemand een idee hoe ik een beetje zou kunnen slapen? het liefst ook overdag dan is de tijd snel om.
Leg je erbij neer dat je stem weg is en leg je erbij neer dat je moe bent. Het IS nu eenmaal zo en er is niets aan te veranderen.
Stap twee is lief voor jezelf gaan zijn. Doe iets wat jouw ontspant. Neem een lange hete douche, pak een fijn boek, zet een film aan, brei een sjaal. En niet te vergeten: neem die pijnstillers.
Je hebt dan best kans dat je nog even weg glijdt in een slaap. En zo niet heb je door rust te nemen (in je hoofd) toch gewerkt aan je herstel.
zondag 1 juli 2012 om 13:24
Ik lees niet dat je ook pijn in je keel hebt, of wel?
Zodra ik (bijvoorbeeld met een verkoudheid) pijn in mijn keel ga krijgen eet ik een (flinke) teen rauwe knoflook. Wel 's avonds bij voorkeur. Wat een lucht, hee Maar het werkt perfect, beter dan keeltabletten van 't één of ander. Was een tip van een vriendin, knoflook schijnt een natuurlijk antibiotica te zijn.
Baat het niet, dan schaadt het niet.
Zodra ik (bijvoorbeeld met een verkoudheid) pijn in mijn keel ga krijgen eet ik een (flinke) teen rauwe knoflook. Wel 's avonds bij voorkeur. Wat een lucht, hee Maar het werkt perfect, beter dan keeltabletten van 't één of ander. Was een tip van een vriendin, knoflook schijnt een natuurlijk antibiotica te zijn.
Baat het niet, dan schaadt het niet.
zondag 1 juli 2012 om 13:59
Mogelijk een virus op je stembanden, alleen uitzieken helpt dan.
Véél water drinken helpt om de ontsteking 'schoon te spoelen'.
Gebruik verder strepsils/hoestdrank (dit kan enigszins verzachten), maar let op dat je de suikervrije variant neemt.
Suiker maakt de irritatie juist erger!
Sterkte met uitzieken icy!
Véél water drinken helpt om de ontsteking 'schoon te spoelen'.
Gebruik verder strepsils/hoestdrank (dit kan enigszins verzachten), maar let op dat je de suikervrije variant neemt.
Suiker maakt de irritatie juist erger!
Sterkte met uitzieken icy!
zondag 1 juli 2012 om 14:34
Eens met Frizzy. Als je je ontspant, slaap je beter, en genees je sneller van je heesheid.
De oorzaak van heesheid beïnvloedt ook de duur, is mijn eigen ervaring. Hees zijn van schreeuwen of verkeerd gebruiken duurt bij mij slechts een paar uur. Hees zijn van verkoudheid duurt veel langer, ongeveer een halve week, soms zelfs een week.
De oorzaak van heesheid beïnvloedt ook de duur, is mijn eigen ervaring. Hees zijn van schreeuwen of verkeerd gebruiken duurt bij mij slechts een paar uur. Hees zijn van verkoudheid duurt veel langer, ongeveer een halve week, soms zelfs een week.
World of Warcraft: Legion
zondag 1 juli 2012 om 15:50
zondag 1 juli 2012 om 21:18