Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Sowieso naar buiten, het is mooi weer. Terras lijkt mij een uitstekend idee. Verder weet ik niet zo heel goed de hotspots in Utrecht, in Amsterdam natuurlijk wel ;) Heel flauw maar waterfietsen vind ik erg leuk in de grachten. Of het in Utrecht kan weet ik alleen niet.

Of naar het park, of bbq-en... zwemmen... genoeg mogelijkheden.
Zucht, marktplaats... had een bustier te koop gezet, prachtig bewerkt met kralen, krijg ik een bod van een tientje. Dacht het niet.

Hahaha ik bied ook altijd laag, meestal kom ik er wel uit met een verkoper. Maar het is nooit leuk om zelf van die bud biedingen te krijgen
klopt, met een andere jurk had ik er geen last van, haha. Die was zo weg, had achteraf wel meer kunnen vragen. maar die bustier is echt wel meer waard dan 10,-.

Waanzinnig mooie kleur!
Ja, maar ook de strik, het hele model... ik wil nog zo'n jurk.

Zo'n strik is mooi, maar ik zou dat niet dragen omdat die ook hooggesloten is en mn voorgevel dan zo enorm wordt hahha
quote:fiftiesdarling schreef op 01 juli 2012 @ 12:25:

Zo'n strik is mooi, maar ik zou dat niet dragen omdat die ook hooggesloten is en mn voorgevel dan zo enorm wordt hahha

Ik ga het gewoon eens uitproberen denk ik. Het probleem van de enorme boezem ken ik ook, maar goed, soms is iets zonder decolleté wel handig. En dat lukt in normale shirtjes niet.

En wonder boven wonder heb ik gister een jurk gepast die hooggesloten was, en die wel mooi stond.
quote:Ceci schreef op 30 juni 2012 @ 17:24:

[afbeelding]

maak me gek.

vandaag deze kraam gezien op de lokale braderie

deze tas, in het echt nog mooier als op de foto en in 2 vakken verdeeld van binnen, kost er 37,50.

jammer genoeg kan ik dat nu niet voor een tas missen die ik alleen voor de mooi koop.

dit juweeltje lag er ook:

zelf dit mooie hoedje gekocht:

ooh wat een beeldige tasjes ptt en dat hoedje!
Leuk hoedje!
thanks dames !

staat ook mooi bij mijn marineblauwe jaren 40 tas, zag ik.

nu alleen nog een winterjas vinden die deze stukken laat schitteren maar goed daar heb ik nog tijd voor.
Laten we dat hopen in ieder geval ;)
Vandaag echt 2 beeldige jurken gepast, maar ze waren te klein en 1 had waarschijnlijk wel goed gezeten als de knoopjes open hadden gekund en er een rits in had gezeten. Bah.
Princess, mooi hoedje! Is die braderie er vaak, anders kun je nog eens sparen voor zo'n mooie tas!

Ceci, jammer!

Dit weekend in Brugge geweest en het was echt te kort! Zo veel leuke dingen gezien... Bij de New Look had ik deze gepast maar was maatje 40 net wat te krap. Zat prachtig, maar was niet supercomfortabel. Maar ik houd deze onder mijn favorieten, ben bezig met afvallen en denk dat deze met een kilo of 3 beter zit.

Verder nog leuke spulletjes gekocht in een boetiekje, zal er morgen foto's van maken.
Wel leuk zo'n peplum jurkje!

Ik was gisteren ook nog op een braderie, was niet veel soeps. Die tasjes kramen ken ik, maar die zijn echt te duur hoor! Dat zijn vaak van die verzamelaars die er woekerprijzen voor vragen, je kunt ze veel goedkoper vinden. Of het natuurlijk heel graag willen hebben
leuk jurkje fleetwood. hoop dat je hem straks past.

zou het zelf niet sneld ragen vanwege mijn verhoudingen.

ben op dieet, of tenminste ander eetpatroon in de hoop dat mijn acne dan minder wordt. maar daardoor val ik ook af. en nu heb ik opeens meer ruimte in mijn bandplooibroek en dan is hij straks te groot verkoopt giensch ze ook in 46?
In laten nemen, DR?
weet niet of dat mooi wordt,

eerst maar afwachten, hoever ik nog verder afval.

maar moet eigenlijk gewoon meer gaan eten, want ben niet meer zo'n grote eter sinds ik een kantoor baan heb. Maar hiervoor haalde ik mijn caloriën enzo, nog wel uit ongezonde voedingsstoffen als suikers en koemelk sowieso wordt koemelk niet goed opgenomen in je bloef door grote eiwitten, dus kan best dat ze dan eerder worden omgezet in vet ofzo.

maarja, dat heb ik nu dus niet meer.

straks ben ik opeens dun en dat past helemaal niet bij mijn verhoudingen. of is dit erg zeikerig
quote:Ceci schreef op 01 juli 2012 @ 20:43:

Vandaag echt 2 beeldige jurken gepast, maar ze waren te klein en 1 had waarschijnlijk wel goed gezeten als de knoopjes open hadden gekund en er een rits in had gezeten. Bah.jammer !
quote:darkrainbow schreef op 02 juli 2012 @ 09:25:

weet niet of dat mooi wordt,

eerst maar afwachten, hoever ik nog verder afval.

maar moet eigenlijk gewoon meer gaan eten, want ben niet meer zo'n grote eter sinds ik een kantoor baan heb. Maar hiervoor haalde ik mijn caloriën enzo, nog wel uit ongezonde voedingsstoffen als suikers en koemelk sowieso wordt koemelk niet goed opgenomen in je bloef door grote eiwitten, dus kan best dat ze dan eerder worden omgezet in vet ofzo.

maarja, dat heb ik nu dus niet meer.

straks ben ik opeens dun en dat past helemaal niet bij mijn verhoudingen. of is dit erg zeikerig

nee, ik snap je wel.

ik zou nu ook wel wat minder willen wegen, als het makkelijk ging maar goed als ik beneden de 65 kilo kwam zou ik me mezelf niet meer zijn, denk ik.

je voelt je gewoon goed bij een bepaald gewicht, dat ligt bij iedereen anders.
ik koop zo'n tasje toch nooit tenzij ik echt heel veel geld over zou hebben voor zulke aankopen, ik kan het toch niet dragen, ze zijn te klein voor bij mijn figuur, tenzij ik ze draag zoals die vrouw zelf dan aan een constructie om mijn taille maar goed wanneer kan dat dat ? alleen bij het dickensfestival ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven