Geld & Recht alle pijlers

Met hoeveel geld kunnen jullie rondkomen?

02-07-2012 14:25 54 berichten
Hallo iedereen,

Heb even een vraag, ik ben heel erg op zoek naar een huurwoning voor mezelf (En het heeft wel haast !). Nu heb ik misschien wat gevonden, alleen nu komt het grote probleem, ik hou per maand ongeveer 200 euro over voor boodschappen en alles (De huur is nogal aan de hoge kant per maand) Hoeveel houden jullie over en kunnen jullie makkelijk rondkoment per maand als jullie de huur erbij aftrekken?

bvd
Alle reacties Link kopieren
En zou je recht hebben op huurtoeslag?

Dan nog lijkt het me een te dure woning hoor, maar daar zou ik eerst eens naar kijken.
quote:germanwings schreef op 02 juli 2012 @ 15:53:

verdien je dan maar 1000 euro to?Ja ongeveer, ik werk via een uitzendbureau momenteel dus mijn inkomen is verschillend per maand. Ik denk dat jullie gelijk hebben en dat het idd wel een erg moeilijk verhaal gaat worden en dat ik er maar vanaf moet zien helaas. Heb nog tot morgenavond om te bersluiten.
quote:germanwings schreef op 02 juli 2012 @ 15:53:

verdien je dan maar 1000 euro to?Goeie vraag
Geen huurtoeslag mogelijk zie ik. Dan zou ik zeggen; niet doen.
Jammer! Maar die woning is echt te duur in verhouding met je salaris.

En als het zo wisselt...wat als je een keer minder dan die 1000 euro verdient? Dan kom je toch helemaaaaal niet rond?
quote:Primabella schreef op 02 juli 2012 @ 16:08:

Jammer! Maar die woning is echt te duur in verhouding met je salaris.

En als het zo wisselt...wat als je een keer minder dan die 1000 euro verdient? Dan kom je toch helemaaaaal niet rond?Dat is ook een groot probleem inderdaad, dan zou ik van mijn verdiende geld moeten rondkomen maar dat schiet uiteindelijk ook niet op.
quote:ster89 schreef op 02 juli 2012 @ 14:55:

Ook als er geen verzekeringen vanaf moeten dat zou ik dat never nooit halen. Ik woon alleen (student) en krijg ongeveer ¤1500 binnen, hou zo'n ¤600 over na aftrek van studiekosten (langstudeerboete straks), huur (incl. G/W/L, internet en televisie) en verzekering. Van het resterende geld moet ik dan telefoon, boodschappen, kleding en extra's betalen. Telefoon is ongeveer ¤60-70 per maand dus ik hou zo'n ¤130 per week over. Ik zou met minder kunnen maar dan wordt op vakantie gaan wel lastig..Op vakantie gaan is natuurlijk geen eerste levensbehoefte en als je om onderdak verlegen zit al helemaal geen prioriteit.
800 euro huur op een inkomen van 1000 euro is echt niet verstandig om te doen. Echt niet.
maar als je dan van die 200 euro je zorgverzekering betaald hou je nog iets van 50-100 euro over om van te leven, voor een maand!!!

Dat is gewoon echt niet te doen, zorg dat je meer (ander?) werk krijg en kijk dan weer,

800 euro incl huren is volgens mij echt niet heel erg duur.

andere alternatief is dat je alleen een kamer gaat huren als je echt "weg moet" waar je nu zit.
Het is dus exclusief zorgverzekering bijvoorbeeld? Dat kost toch al een aantal tientjes per maand. Dan blijft er minder dan 150 euro voor eten, internet , misschien ook reiskosten, en eventuele 'luxe' dingen. Dat lijkt me absoluut niet haalbaar, zeker als je soms nog minder inkomsten hebt.
Kan je misschien met iemand samen daar gaan wonen? Met een vriendin ofzo? Of zijn er geen 2 (slaap) kamers?
quote:xJanna schreef op 02 juli 2012 @ 16:18:

Kan je misschien met iemand samen daar gaan wonen? Met een vriendin ofzo? Of zijn er geen 2 (slaap) kamers?Nou als ik iemand kende die met mij wilde prima! Maar helaas...
quote:germanwings schreef op 02 juli 2012 @ 16:15:

maar als je dan van die 200 euro je zorgverzekering betaald hou je nog iets van 50-100 euro over om van te leven, voor een maand!!!

Dat is gewoon echt niet te doen, zorg dat je meer (ander?) werk krijg en kijk dan weer,

800 euro incl huren is volgens mij echt niet heel erg duur.

andere alternatief is dat je alleen een kamer gaat huren als je echt "weg moet" waar je nu zit.nee 800 inc is niet heel erg duur, en het is zo een heerlijke plek, daarom twijfel ik nog, moeilijk...
200 euro voor "alles"? Is alles écht alles behalve de huur? Dan zou ik zeggen: niet doen! Als je van die 200 ook je zorgverzekering bijv nog moet betalen blijft er nog maar 100 over; dat gaat niet lukken.

ow..mosterd, dat zei german wings ok al..
schorpioentje28 wijzigde dit bericht op 02-07-2012 16:30
Reden: aanvulling/mosterd
% gewijzigd
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Nou de situatie van mij is zo, ik woon nog bij mijn ouders, maar die worden gek van mij en ik van hen. Ik ben al 26 en wil niks liever dan een woning voor mezelf, dat maakt de situatie zo lastig.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je twijfelt, je kunt het met jouw salaris gewoon niet betalen.

dus of ander werk zoeken

of een andere woning/kamer
toen ik voor mijn hypotheek naar de bank ging zeiden ze dat er ongeveer 1/3 van mijn inkomen naar de woonlasten mocht gaan. Dit zou ik voor een huurwoning ook aanhouden - naar boven afgerond, dus zeg 40% van je inkomen)
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Dat kan gewoon echt niet met jouw salaris. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand het aan je verhuurt als je zo weinig verdient.

Een vriendin van mij verdient 1600 euro netto en huurt nu een appartement voor 800 euro per maand. Zij vindt het al duur voor wat ze verdient. Dus met jouw inkomen is het gewoon echt niet te doen.
quote:Wageningen1985 schreef op 02 juli 2012 @ 16:27:

[...]

Nou als ik iemand kende die met mij wilde prima! Maar helaas...Er zijn zoveel mensen die een woning zoeken, het moet lukken om iemand te vinden. Misschien kan je een briefje ophangen ergens. Dan kan je met een huisgenoot wonen totdat jij meer verdient en die woning alleen kan betalen.
quote:Wageningen1985 schreef op 02 juli 2012 @ 16:29:

Nou de situatie van mij is zo, ik woon nog bij mijn ouders, maar die worden gek van mij en ik van hen. Ik ben al 26 en wil niks liever dan een woning voor mezelf, dat maakt de situatie zo lastig.Ik snap dat je weg wilt, maar dit kun je gewoonweg niet betalen. Waarom ga je niet opzoek naar een studio of een kamer?
Of een kamer huren.
bedenk als je zorgverzekering, de goedkoopste, eraf gaat je nog 110 euro over hebt.

maar eigen risico wordt in 2013 350 euro. Dat áls je eens wat hebt...nou dan kan je niet eten die maand.

nee TO, echt niet doen, óf goedkopere plek zoeken óf een baan waar je meer verdient.
Oke jullie hebben gelijk, ik ga op zoek naar iets goedkopers, ik doe deze woning niet. Bedankt voor het benadrukken van de feiten!
Succes, ik hoop dat je snel wat anders leuks vindt, wat beter bij je budget past.
Als je ouders écht gek van je worden kan je misschien vragen of zij de komende tijd wat bij willen dragen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven