Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Pfff nu ben ik benieuwd!
Ja dat zal ergens in de loop van de week verder bekend worden... helemaal blij en dus lieve meiden'; kom dan naar mijn blog (geloof me, je wilt het haha)!
Ja, nu ben ik benieuwd!
jij bent wel goed in mensen nieuwsgierig maken fd
Ja ik kan nog niks zeggen maar ben gewoon zo enthousiast. Ik snap dat het irritant is hahaha. Laat ik het zo zeggen, ik ben nu bezig een selectie te maken van mooie 'sierlijke' spulletjes voor jullie. Ok meer zeg ik niet!
Ik wacht maar geduldig af, FD
Whiehhhhh
quote:fiftiesdarling schreef op 02 juli 2012 @ 13:57:

Ja ik kan nog niks zeggen maar ben gewoon zo enthousiast. Ik snap dat het irritant is hahaha. Laat ik het zo zeggen, ik ben nu bezig een selectie te maken van mooie 'sierlijke' spulletjes voor jullie. Ok meer zeg ik niet!

Oohhoowww, nu word ik heel nieuwsgierig

Ow, en zou je wel willen volgen maar vind het niet fijn dat iedereen dan meteen mijn facebook weet dus moet even een 2e anoniemere account aanmaken dan.
Maar hoe weten mensen dat jij jij bent tussen de ruim 300 andere volgers haha
mijn score van vandaag

vintage tas en riemen

Leuke jurk Ceci! Heb ik ook naar gekeken maar dat is dus typisch zo'n jurk die ik bijna nooit kan dragen.

FD, ik ben heel voorzichtig geworden met internet nadat daar in het verleden problemen mee heb gehad. Je wilt niet weten hoever mensen gaan om wat informatie van je te verkrijgen en te misbruiken. Vandaar.
Oh ik trek die jurk gewoon aan naar m'n werk/studie.. geen probleem hoor.
quote:Ceci schreef op 02 juli 2012 @ 18:59:

Oh ik trek die jurk gewoon aan naar m'n werk/studie.. geen probleem hoor. Jij werkt dan ook niet waar ik werk En mouwloos is sowieso niet representatief in mijn geval wegens een tattoo op mn schouder
quote:opgeprikt schreef op 02 juli 2012 @ 18:34:

[...]

Oohhoowww, nu word ik heel nieuwsgierig

Ow, en zou je wel willen volgen maar vind het niet fijn dat iedereen dan meteen mijn facebook weet dus moet even een 2e anoniemere account aanmaken dan.een bloglovin' account aanmaken kan ook, die is anoniem.
Ik volg je via bloglovin en op fb!
Kenau heb je het nu over mij of fd? (gok de laatste)
Ja Bloglovin is een anonieme manier van volgen inderdaad

We hebben dezelfde jurk Ceci, maar dan ander kleurtje. Mooi model he....
Ja, zeker, hij is prachtig. Zit heel mooi.

Overweeg hem ook in blauwe of zwarte polkadot te kopen
Ik vind de blauwe heeeeeeeeeeell mooi maar die heb ik dan ook zelf :P tas is trouwens ook cool, waar gevonden?

Nou meiden het kringloop-tips-blogje is gepost! Hopelijk kunnen jullie er wat mee
Tas komt bij de Episode vandaan, bij Laura Dols hadden ze hem ook maar daar was hij bijna 2 x zo duur... ja doei

riemen komen daar ook vandaan, 1 is volgens mij van slang.
Snelle aanfoto

(de Giensch riem is multifunctioneel )
Als je een kruimeldief/stofzuiger hebt; even de stof op zachste stand uitzuigen i.v.m. motteneitjes
Goede tip, ga ik zo even doen.
Ja bij de Laura Dols zijn ze zo duur... maar gelukkig hebben we de Episode voor dergelijke dingen
Heb deze besteld bij Asos... ben benieuwd of ik de goede maat heb, maar lijkt me een leuke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven