Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
Kanon, dat wordt dan een nieuw hoesje punniken!

Is er trouwens ook een theorie voor draadjes-in-de-knoop? ben nu een half uur aan het prutsen op een paar steekjes borduurwerk... of mijn draad raakt in de knoop, of ik knip het verkeerde draadje door....

Ik ga er maar mee stoppen, moet morgen extra vroeg op, dus ga er ook op tijd in!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Helaas, had gehoopt op een doorbraak voor alles wat verdwijnt, maar helaas!
Geen doorbraken helaas kanon...
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
quote:sitka schreef op 02 juli 2012 @ 21:25:

Ik heb ook een baan gehad, waarbij ik wel betaald kreeg voor al dat geklets en geöverleg. En ik was ook gewoon moe aan het eind van de dag. Zo heeft elk beroep wel een nadeel, toch?

Liever was ik een rijke vent getrouwd en werkte ik een paar uur, gewoon omdat dat leuk is. Maar ja... dat is niet helemaal gelukt

Ik koop daar eerlijk waar elke maand een staatslot voor. Ik wil best werken, maar graag leuker werk. En ik zou wel graag een fulltime opleiding fotografie willen doen, daar heb je niet alleen geld voor de opleiding bij nodig, maar ook allerhande fotografiemateriaal. En natuurlijk geld om van te leven, want wel een lieve man, maar geen rijke man hier.

EN ik zou dan ook nog graag tijd over houden voor andere leuke dingen, zoals knutselen

Van 't weekend las ik over art journaling. Ipv een geschreven dagboek bijhouden, je dag tekenen en/of plakken en dergelijke. Dagelijks gaat me dat niet lukken, maar (zeer) regelmatig proberen kan leuk zijn. Dus had ik een idee voor gisteren en vandaag.. maar geen tijd. Dan krijg je toch weer dat je achteraf vanalles gaat doen

Zo ben ik ook bezig met een fotoblog. Lukt ook niet dagelijks, dus daar smokkel ik nog wel eens mee
Later is nu
Dan wordt het toch knutselen Akakia. Wilde ooit nog leren omgaan met de naaimachine. Wellicht is dit een idee. Losgaan op het maken van een telefoonhoesje.

Dreamer, heb je ooit al een leuk bedrag gewonnen of blijft het tot nu toe bij hopen elke maand?
@ kanon: Ik kan je vilt aanraden: echt mooi en makkelijk materiaal om mee te werken

@ dreamer: art-journal lijkt me ook mooi! (maar veel te veel werk )
Ik win meestal vaak een (heel) klein bedrag. Net niet genoeg voor een nieuw lot, maar een leuke bijdrage .. ik koop overigens altijd een vijfde lot. Kost niet zo belachelijk veel en ik hoef ook niet zonodig heel erg veel.. de 17 miljoen is leuk, maar 1/5 daarvan kan er bést mee door, zeg maar.

Hoogste bedrag dat ik ooit won was 100 gulden op een kraslot, het tweede dat ik kocht.

Bij ons verdwijnen zaken trouwens naar de Borrowers.. (leuke film )
Later is nu
quote:sitka schreef op 02 juli 2012 @ 22:17:

@ kanon: Ik kan je vilt aanraden: echt mooi en makkelijk materiaal om mee te werken

@ dreamer: art-journal lijkt me ook mooi! (maar veel te veel werk )

Een dagelijks dingetje is ook bést lastig, maar je kunt het natuurlijk zo groot maken als je wilt. Ik merk nu dat ik dagelijks met een foto bezig ben, en daar dan ook echt even mee bezig ben. En dat dat lekker is

En.. het moet leuk blijven, als je gestrest raakt, omdat je je dagelijkse ding niet gedaan hebt, dan schiet je je doel voorbij, denk ik. Het is voor mij meer een stok achter de deur, omdat ik altijd zo graag zeg te wíllen, maar nooit wat doe. :-s

1x per week is ook leuk

Ik heb trouwens lerarenopleiding gedaan, maar niet afgemaakt. M'n zus maakte 'm wel af en ik ben eigenlijk wel blij dat ik ook echt vrij ben, wanneer ik vrij ben. Ben niet zo goed in 'huiswerk'.
Later is nu
quote:dreamer schreef op 02 juli 2012 @ 22:22:

...en ik hoef ook niet zonodig heel erg veel.. de 17 miljoen is leuk, maar 1/5 daarvan kan er bést mee door, zeg maar.

Dreamer; wat ben je bescheiden....!

Over trouwen met een rijkevent;

Ik grijp m'n man ook regelmatig bij de kraag; rammel 'm door elkaar en vraag dan indringend of hij alsjeblieft op wil biechten dat hij heeel stiekem een multi-miljonair is, maar dat hij dit de eerste tijd nog niet aan me wil vertellen omdat hij zeker wil weten dat ik voor HEM ga en niet voor aaaaal dat geld...!

Wacht al een kleine 20 jaar...Hij heeft nog niets opgebiecht over zijn geld, maar ooit...EENS...komt die dag...*zucht!*...

Leuke sokkenvoorbeelden...! Dat beige konijn (?) zag er superleuk uit! Toch kan ik me er nog niet toe zetten om de schaar erin te zetten. Stel dat ik zijn partner vind onder iemands bed ofzo, en ik wil 'm herenigen, en dan is z'n vriendje ineens een....KONIJN geworden...? Dat is toch superzielig..?

Ik vond het wel een verademing dat ik niet de enig blijk te zijn met die sokken-tick, ook dat je daar zo blij van kan worden als er weer 2 compleet zijn. Genant...!!!

Vadaag schandalig weinig geknutseld. Heb wel een rond canvas doek (doorsnee 30 cm) en een uurwerkje; nu wil ik natuurlijk een hele leuke orginele creatieve klok bedenken, maar daar hield het een beetje op. Mss moet ik even het internet afstruinen naar leuke gejatte ideeën...
Dreamer; wat ben je bescheiden....!

Over trouwen met een rijkevent;

Ik grijp m'n man ook regelmatig bij de kraag; rammel 'm door elkaar en vraag dan indringend of hij alsjeblieft op wil biechten dat hij heeel stiekem een multi-miljonair is, maar dat hij dit de eerste tijd nog niet aan me wil vertellen omdat hij zeker wil weten dat ik voor HEM ga en niet voor aaaaal dat geld...!

Wacht al een kleine 20 jaar...Hij heeft nog niets opgebiecht over zijn geld, maar ooit...EENS...komt die dag...*zucht!*...

Leuke sokkenvoorbeelden...! Dat beige konijn (?) zag er superleuk uit! Toch kan ik me er nog niet toe zetten om de schaar erin te zetten. Stel dat ik zijn partner vind onder iemands bed ofzo, en ik wil 'm herenigen, en dan is z'n vriendje ineens een....KONIJN geworden...? Dat is toch superzielig..?

Ik vond het wel een verademing dat ik niet de enig blijk te zijn met die sokken-tick, ook dat je daar zo blij van kan worden als er weer 2 compleet zijn. Genant...!!!

Vadaag schandalig weinig geknutseld. Heb wel een rond canvas doek (doorsnee 30 cm) en een uurwerkje; nu wil ik natuurlijk een hele leuke orginele creatieve klok bedenken, maar daar hield het een beetje op. Mss moet ik even het internet afstruinen naar leuke gejatte ideeën...
Ik kwam een leuke site tegen; knutseltip voor een boekenplank op z'n kop:

http://www.instructables.com/id/Inverted-Bookshelf/
Nog een die wel grappig is:

http://www.instructables.com/id/Make-an-Ikea-Raincoat/
Wat is er weer veel geschreven. Vind die muisjes echt geweldig en dat konijn van een sok is ook te grappig.

Gister nog een beetje zitten te borduren. Zal kijken om vanavond nog een foto te plaatsen.
Hoiiiiiiiiiii!

Ik ga zo werken.

Volgens mij heb ik vandaag op het werk een muziekoptreden wat echt wel heel mooi gaat zijn. Dus da's leuk.

Maar weinig knutselen nog.

Hebben jullie nog leuke dingen trouwens die je -vrij simpel- met bejaarden kunt knutselen? Waar dus niet teveel fijne motoriek of ingewikkeld inzicht voor nodig is maar wat wel een mooi resultaat geeft?

Denk aan versiersels die opgehangen kunnen worden op kamers / in eetzaal enzo.

Tips welkom
668, the neighbour of the Beast
Ik vind trouwens die borduurpakketten van Thomas Kinkade echt heel mooi. Op ebay zijn vaak aanbiedingen te vinden. Eerst maar eens nijntje afmaken en daarna mag ik er eentje bestellen (vind ik zelf)
quote:SushiToo schreef op 01 juli 2012 @ 20:19:

Heb 2 zeepjes gemaakt, groen met gele appelzeepjes. Hoop ze ooit nog uit de metalen malletjes te krijgen

Hoop dat het je lukt want metalen mallen en zijn een zeepmakers worst enemy

Ik gebruik eigenlijk alleen silliconenmalen.

Je kunt evt de zeep eruit krijgen door de gevulde mallen even in de vriezer te leggen, daarna op op temperatuur te laten komen. Dan heb je kans dat ze wat makkelijker uit de mal 'glijden'

succes
quote:sitka schreef op 01 juli 2012 @ 21:40:

Nog een vraagje aan de zeepmakers: Kan ik siliconenvormpjes gebruiken als mal?

JAAAAAA! :-) ik zou zelfs zeggen alleen maar silliconenmallen gebruiken.

Dan krijg je de zeep er het makkelijkst uit.

Ik ben altijd op zoek naar mallen, bij alles denk zou daar zeep in kunnen?

Vorige week kwam ik deze mal tegen

Helaas kan ik nu niet bij mijn zeepspulletjes, maar anders zouden dochterlief en ik aan de Hello Kitty-zeep zitten
Die sokpoppen zijn leuk! Hier helaas alleen zwarte eenzame sokken.

Die van mij blijven altijd samen, maar die van mijn vriend niet, en die heeft alleen maar zwarte..

Hmm...misschien iets met gekleurd garen proberen ooit

M'n kussensloop ligt er alweer een tijdje hetzelfde bij...drukdrukdruk weer...

Hoop aan het eind van de week weer een beetje te knutselen :-)

Marels, Fotolijsten van de Ikea versieren met knopen iod?
Leuk die hello Kitty mal! Hmm misschien toch ook maar is verdiepen in zeep
@Ratjetoe, de tip van de vriezer had ik gelezen en die werkt perfect! Vond dit vormpje zo leuk, vandaar de metalen. Foto van de zeepjes staan op de vorige pagina trouwens

Waar bestel jij je producten voor het maken van zeep?

@Marels, geen idee of het te kinderachtig is, maar ik vind het resultaat altijd erg leuk. Nat op nat schilderen met koffiefilters. De zijkanten van de koffiefilters openknippen en openvouwen zodat er een vlinder ontstaat. Deze met een sponsje helemaal natmaken (deppen, niet wrijven) en dan met waterverf (met een beetje water aangelengd) de vlinders beschilderen.

Omdat het nat is krijg je een hele mooie kleurverspreiding over het papier. Goed laten drogen en als ze droog zijn even iets zwaars eropleggen ivm kromtrekken.

Als ze klaar zijn kun je er eventueel voelsprieten aanmaken.

Als je ze op het raam hangt ziet het er nog mooier uit

Hier op het werk (kinderen danwel) altijd een succes.

Hier weer klaar met werken dus even snel naar Pipoos (verder geen leuke adresjes in het zuiden? Niemand?

Kijken of ik een leuk knutselpakketje kan vinden voor op het werk morgen!

Fijne dag!
Die hello Kitty mal is leuk!!

Marels:

3-D schilderijtjes maken van servetten (je hebt alleen de bovenste laag nodig, daar gaat een verstevigende lak overheen en dan uitknippen en eventueel inlijsten).

Zijde schilderen, figuurzagen (wij hebben op de afdeling 2 kerstboompjes waar 20 gaatjes in zijn geboord en in die gaatjes zijn kerstlampjes gestoken). Als je daar nu mee begint, ben je nog wel op tijd voor komend kerstfeest.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die offtopic gaat zo nu en dan . Ik werk nog druk aan een kledingstuk voor mijn konijn, zodra dat af is volgt een foto. Kan je eigenlijk plaatjes plakken die niet op internet staan?

Ik woonde een tijdje in een huis zonder wasmachine en de wasserette vlakbij mijn huis had een gigantische "lonely socks" bak. Volgens de eigenaar waren zijn machines prima afgericht maar gaan sokken af en toe de wijde wereld in omdat ze wel eens een andere partner willen dan het exemplaar waar ze dag in dag uit mee opgescheept zitten. Maar dat gaat zomaar niet! Ik heb er een aantal keer eentje onderschept maar dat ene exemplaar met rode stippen was een volhouder, die heb ik nooit meer teruggezien.

Ik kan niet zo goed inschatten of dit geschikt is voor de mensen waar je mee werkt, Marels, maar wie weet: ik vind collages maken altijd leuk. Kinderen zijn er fan van, ouderen misschien ook. Je verzamelt een grote stapel tijdschriften en reclamefolders en knippen en plakken maar. Je moet alleen wel overweg kunnen met een schaar, natuurlijk.

Ik heb met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een baan gevonden waar ik zeer binnenkort fulltime aan de slag kan, dus ik ga knutselen zolang het nog kan .
Gezellig bijgelezen.

Leuk, die mal.. Herinner me ineens dat ik zondagmiddag ergens was waar iemand kaarsen zat te maken in allerlei malletjes. Kaarsen van honingwas, rook heerlijk. Ik maak ook zelf kaarsen, maar geïmproviseerd, van restjes kaars (tegenwoordig wel echte lontjes). Ik ga 's rondzoeken op internet, naar malletjes. Schijnen wel best duur te zijn. Die man had hele leuke, van hondjes, beertjes en zo.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Deze vind ik zo leuk, wil ik ook nog eens gaan maken

http://www.hema.nl/SiteCollectionDocume ... ndeken.pdf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven