Hoe is de service van Scapino?

donderdag 5 juli 2012 om 09:08
Gisteren heb ik schoenen gekocht bij Scapino. Vandaag natuurlijk gelijk aan gedaan. De hond uitgelaten op een kort rondje (ze had er geen zin in) nog even in huis rondgelopen. Verder op het station gelopen naar mijn wachtplekje. Daar kwam ik er al achter dat mijn hiel al kapot was. De linkerschoen is net iets anders genaaid dan de rechter.
Nu wil ik ze dus ruilen voor een paar wat wél goed genaaid is. Maar ik heb nog nooit iets geruild bij Scapino en heb geen idee hoe hun service is. Doen ze niet moeilijk of moet ik maar gelijk een advocaat meenemen?
Nu wil ik ze dus ruilen voor een paar wat wél goed genaaid is. Maar ik heb nog nooit iets geruild bij Scapino en heb geen idee hoe hun service is. Doen ze niet moeilijk of moet ik maar gelijk een advocaat meenemen?

donderdag 5 juli 2012 om 09:15
ik heb er wel eens schoenen geruild hoor. na iets van 2,5 week waren de zolen doorgesleten. niet dat ze onwijs duur waren maar 1 seizoen moet je er toch wel mee door kunnen. De cassiere was onbeschof.... schoenen waren ook niet om zo veel op te lopen(oeps). maar toen heb ik naar de manager gevraagd en die was heel vriendelijk. kreeg een tegoedbon voor het aanschafbedrag:)
ik denk dat het per scapino verschilt hoe vriendelijk mensen zijn. niet geschoten is altijd mis, maar in principe heb je gewoon recht op nieuwe stappers hoor.
ik denk dat het per scapino verschilt hoe vriendelijk mensen zijn. niet geschoten is altijd mis, maar in principe heb je gewoon recht op nieuwe stappers hoor.

donderdag 5 juli 2012 om 09:19
Heb laatst bij de Scapino leuke slippers/sandaaltjes gekocht, thuis even een uurtje aangehad en toen liet het stiksel al helemaal los. Dus terug gegaan, de kassiere deed helemaal niet moeilijk, bekeek de andere slipper, en daar liet het ook al los. Daarna heeft ze een ander paar uit de winkel gehad, en daar bleek hetzelfde euvel. Meteen hebben ze al die slippers uit de winkel gehaald, en kreeg ik mijn geld terug
donderdag 5 juli 2012 om 09:21

donderdag 5 juli 2012 om 09:24
Ligt aan de winkel. Ik ben in 1 filiaal heel slecht geholpen bij een ruiling (internetbestelling die retour kwam), ze wilden me niet het juiste bedrag terug geven.
Ben gelukkig in een ander filiaal wel goed geholpen.
Ik koop er in ieder geval niets meer, ben niet steeds in de gelegenheid om naar een ander filiaal te gaan.
Ben gelukkig in een ander filiaal wel goed geholpen.
Ik koop er in ieder geval niets meer, ben niet steeds in de gelegenheid om naar een ander filiaal te gaan.

Ah, fijne antwoorden. Ik heb de bon, doos én tas zelfs nog. Normaal gooi ik altijd alles gelijk weg, nu gelukkig niet gedaan.
Ik merk het dan wel hoe ze doen. Ik hoop alleen wel dat ze die schoenen nog in mijn maat hebben. Normaal stonden er altijd dozen boven op de stelling maar nu niet. Dus heb ik waarschijnljk het laatste paar. Anders bestel ik ze wel via internet. Als ik mijn geld terugkrijg tenminste
Maar ik ben er wel wat geruster op. Ga nu met minder knikkende knietjes naar de winkel.
Ik merk het dan wel hoe ze doen. Ik hoop alleen wel dat ze die schoenen nog in mijn maat hebben. Normaal stonden er altijd dozen boven op de stelling maar nu niet. Dus heb ik waarschijnljk het laatste paar. Anders bestel ik ze wel via internet. Als ik mijn geld terugkrijg tenminste
Maar ik ben er wel wat geruster op. Ga nu met minder knikkende knietjes naar de winkel.
Hier ook slechte ervaring met de kwaliteit en goed ervaring met de service. Kinderschoenen die na 2 weken al kapot waren. Ik mocht kiezen of nieuwe dezelfde (no way) of andere uitzoeken voor hetzelfde bedrag. Dat heb ik toen gedaan en die schoenen bleven wel een seizoen heel.
Dochter heeft dit jaar leuke leren gympen wit met zilver en die blijven ook prima (waren ook voor scapino-begrippen iets duurder).
Dochter heeft dit jaar leuke leren gympen wit met zilver en die blijven ook prima (waren ook voor scapino-begrippen iets duurder).

donderdag 5 juli 2012 om 09:26
quote:ster89 schreef op 05 juli 2012 @ 09:21:
Ik lees dat hier vaker, dat cassières zeggen dat die schoenen niet zijn om vaak op te lopen. Wat een achterlijk bezwaar vind ik dat! Ik loop al jaren een heel seizoen op mijn Hennes ballerina's (elk jaar nieuwe en soms twee jaar) van een tientje. Dan zou het met Scapino's ook moeten kunnen.
Dat vind ik ook een hele rare redenering. Mag je ze dan maar 1 keer in de week een uurtje aan ofzo?
Het waren trouwens Hush Puppys van 60 euro. Dus ook niet goedkope schoenen van Blue Box of zo.
Ik lees dat hier vaker, dat cassières zeggen dat die schoenen niet zijn om vaak op te lopen. Wat een achterlijk bezwaar vind ik dat! Ik loop al jaren een heel seizoen op mijn Hennes ballerina's (elk jaar nieuwe en soms twee jaar) van een tientje. Dan zou het met Scapino's ook moeten kunnen.
Dat vind ik ook een hele rare redenering. Mag je ze dan maar 1 keer in de week een uurtje aan ofzo?
Het waren trouwens Hush Puppys van 60 euro. Dus ook niet goedkope schoenen van Blue Box of zo.

donderdag 5 juli 2012 om 09:36
Niet zo gauw bonnen weggooien, wat je normaal doet.
Stop ze gewoon in een bus en bewaar ze een tijdje.
Is toch een kleine moeite en als het nodig is zijn ze te vinden.
Ik zou ook niet 'boos' de winkel in stappen, maar gewoon rustig en zachtjes je probleem uitleggen. Dat werkt beter dan 'op hoge poten'.
Stop ze gewoon in een bus en bewaar ze een tijdje.
Is toch een kleine moeite en als het nodig is zijn ze te vinden.
Ik zou ook niet 'boos' de winkel in stappen, maar gewoon rustig en zachtjes je probleem uitleggen. Dat werkt beter dan 'op hoge poten'.
donderdag 5 juli 2012 om 09:57

donderdag 5 juli 2012 om 11:05
ik heb vreselijk ruzie gehad met een scapino. Na 5 maand gingen de hielen stuk. (binnenkant) Was mijn schuld en meer van dat soort.
Ik had vervolgens op internet gezocht dat een jaar garantie was op producten en dat je moest verwachten dat iets een tijd mee moest gaan redelijker wijs. Dat was op juridisch loket. Ze moesten ze laten maken, de kosten van laten maken vergoedden of nieuwe geven.
Die filiaal manager klapte zo ongeveer uit elkaar en ik ook. Wilde echt niks doen en toen ik dreeg met telefoontje hoofdkantoor zou ik 70% terugkrijgen voor nieuwe schoenen daar. Ja dag zeg.
Je laat ze maar repareren of ik wil nieuwen.
Heb toen het hoofdkantoor gebeld en hele situatie uitgelegd en zij stonden aan mijn kant. Direct ook. Vonden het geen gang van zaken.
Ik moest daar even wachten terwijl zij belden met de filiaal manager. (ik had ervoor mogen kiezen om ze ergens anders te ruilen maar ik wilde natuurlijk ze gewoon bij haar inleveren!
Het hoofdkantoor belde terug en kon toen schoenen daar inleveren. De filiaal manager was in geen velden of wegen meer te bekennen... Slapjes.
Ik had vervolgens op internet gezocht dat een jaar garantie was op producten en dat je moest verwachten dat iets een tijd mee moest gaan redelijker wijs. Dat was op juridisch loket. Ze moesten ze laten maken, de kosten van laten maken vergoedden of nieuwe geven.
Die filiaal manager klapte zo ongeveer uit elkaar en ik ook. Wilde echt niks doen en toen ik dreeg met telefoontje hoofdkantoor zou ik 70% terugkrijgen voor nieuwe schoenen daar. Ja dag zeg.
Je laat ze maar repareren of ik wil nieuwen.
Heb toen het hoofdkantoor gebeld en hele situatie uitgelegd en zij stonden aan mijn kant. Direct ook. Vonden het geen gang van zaken.
Ik moest daar even wachten terwijl zij belden met de filiaal manager. (ik had ervoor mogen kiezen om ze ergens anders te ruilen maar ik wilde natuurlijk ze gewoon bij haar inleveren!
Het hoofdkantoor belde terug en kon toen schoenen daar inleveren. De filiaal manager was in geen velden of wegen meer te bekennen... Slapjes.

donderdag 5 juli 2012 om 13:48
Tsja... Nou.... De Scapino in mijn woonplaats is dus van de wat mindere service. Helaas. Ik ga naar de kassa, pak de schoenen, er komt een verkoopster aan (eentje die er al jaren werkt) en ik doe mijn verhaal. Gister gekocht, vandaag aan, stukkie gelopen met hond uitlaten, station bla bla hak stuk. Gaat die muts gelijk de schoenen bekijken 'Hak stuk!??!!' Ik dus, nee MIJN hak.
Aangewezen waar het verkeerd genaaid is en dat daar dus een hard stuk/uitstulping zit. Begint ze daar wat aan te pielen en vooral de zolen controleren.
Daarna naar achter om denk ik de bedrijfsleider te spreken. Maar nee. Ik krijg geen nieuwe. Schoenen moet je inlopen he. Neeee, schoenen moeten gelijk goed zitten. En ik heb met de rechter geen problemen. Het is alleen de linker.
Al met al mijn naam en telefoonnummer achter moeten laten en dan wordt ik morgen gebeld door iemand 'die over de schoenen gaat'.
Ik wacht het maar af.
Aangewezen waar het verkeerd genaaid is en dat daar dus een hard stuk/uitstulping zit. Begint ze daar wat aan te pielen en vooral de zolen controleren.
Daarna naar achter om denk ik de bedrijfsleider te spreken. Maar nee. Ik krijg geen nieuwe. Schoenen moet je inlopen he. Neeee, schoenen moeten gelijk goed zitten. En ik heb met de rechter geen problemen. Het is alleen de linker.
Al met al mijn naam en telefoonnummer achter moeten laten en dan wordt ik morgen gebeld door iemand 'die over de schoenen gaat'.
Ik wacht het maar af.
donderdag 5 juli 2012 om 14:23