Ja, ik knutsel!
zaterdag 16 juni 2012 om 14:57
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...
Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
woensdag 4 juli 2012 om 09:48
Han, wauw dat schiet al op. En het is mooooi.
Sushi, leuke zeepjes en magneten. Kun jij alles?
Dakpannen beservetten (nieuw woord) dat heb ik ook eens gedaan. Jammer dat ze snel kapot gaan als ze vallen. Maar met servetten kun je leuke dingen doen.
Niets te doen vandaag, hopelijk komt het eerste bolletje rode garen op.
Sushi, leuke zeepjes en magneten. Kun jij alles?
Dakpannen beservetten (nieuw woord) dat heb ik ook eens gedaan. Jammer dat ze snel kapot gaan als ze vallen. Maar met servetten kun je leuke dingen doen.
Niets te doen vandaag, hopelijk komt het eerste bolletje rode garen op.
woensdag 4 juli 2012 om 10:01
De kaarsjes maak ik gewoon van allerlei restjes. Deed ik vroeger al als kind; met kerst zat ik altijd te knoeien met kaarsen (en mijn moeder maar mopperen over haar vettige fornuis).
Ik heb er al gemaakt in zo'n langwerpig puddingpak en in allerlei vormpjes. Kijk maar eens rond in je huis. Moet wel tegen heet kaarsvet kunnen. Ik heb weleens wat laten smelten
Zeer low-budget hier iig. Ik gebruik een oud pannetje. Tegenwoordig wel echte lonten (gekocht bij Pippoos), maar vroeger gewoon een of andere draad/garen. Geen aanrader, dat laatste.
Ik heb er al gemaakt in zo'n langwerpig puddingpak en in allerlei vormpjes. Kijk maar eens rond in je huis. Moet wel tegen heet kaarsvet kunnen. Ik heb weleens wat laten smelten
Zeer low-budget hier iig. Ik gebruik een oud pannetje. Tegenwoordig wel echte lonten (gekocht bij Pippoos), maar vroeger gewoon een of andere draad/garen. Geen aanrader, dat laatste.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
woensdag 4 juli 2012 om 12:03
Ev; dus gewoon halve stompjes kaarsen in een oud pannetje smelten en in een opengeknipt vla-pak gieten terwijl je dan in het midden een lont hangt...? Dat klinkt idd wel eenvoudig!
Ik zat vroeger met kerst trouwens ook altijd te rommelen met m'n vingers in zo'n kaars op tafel. Dippen met de vingertoppen totdat ze allemaal een 'kapje' hebben, knijpen in de kaars tot-ie een rare vorm heeft, de 'druipers' afbreken en terug in de vlam smelten tot het opnieuw overstroomt, haha! Aleen nooit op het idee gekomen om de hele kaars op te pakken en te verhuizen naar het gasstel.
Ik zat vroeger met kerst trouwens ook altijd te rommelen met m'n vingers in zo'n kaars op tafel. Dippen met de vingertoppen totdat ze allemaal een 'kapje' hebben, knijpen in de kaars tot-ie een rare vorm heeft, de 'druipers' afbreken en terug in de vlam smelten tot het opnieuw overstroomt, haha! Aleen nooit op het idee gekomen om de hele kaars op te pakken en te verhuizen naar het gasstel.
woensdag 4 juli 2012 om 18:08
Ja zoiets, IkbenIk. Maar voor zo'n vlapak moet je wel heel veel restjes hebben. Zoveel heb ik er tegenwoordig niet, en ik gebruik dus kleinere vormpjes. En maak maar heel af en toe nog wat, dus.
Lont in het midden houden is trouwens het moeilijkst. Gieten in gedeeltes dus, dat is wat ik doe. En dingen er bovenop leggen, om de lont in het midden te houden.
Lont in het midden houden is trouwens het moeilijkst. Gieten in gedeeltes dus, dat is wat ik doe. En dingen er bovenop leggen, om de lont in het midden te houden.
woensdag 4 juli 2012 om 21:06
woensdag 4 juli 2012 om 21:08
Trouwens, lont in kaarsvet dompelen zodat ie strak is (bij nieuw lont), doe ik ook. Maar als je dan kaarsvet eromheen giet, 'verslapt' ie ook, zodat het toch weer scheef gaat.. tenminste, bij mij wel. En dus gebruik ik ook een wasknijper, potlood, of een mes, om het bovenin in het midden te houden.
woensdag 4 juli 2012 om 21:31
Vroeg me ook af of de lont dan rechtop blijft. Heb nog nooit een kaars gemaakt. Staat op mijn to do lijstje.
Je borduurwerk schiet al aardig op Han! Mooi!
Dakpannen versieren is niks voor mij. Die magneetjes vind ik top (zelf ook eens gedaan) en de zeepjes ook!
Steph, is ie nu wel al op
Geen geknutsel voor mij vandaag, of telt fotograferen ook mee...
Je borduurwerk schiet al aardig op Han! Mooi!
Dakpannen versieren is niks voor mij. Die magneetjes vind ik top (zelf ook eens gedaan) en de zeepjes ook!
Steph, is ie nu wel al op
Geen geknutsel voor mij vandaag, of telt fotograferen ook mee...
Not my circus. Not my monkeys.
woensdag 4 juli 2012 om 21:39
woensdag 4 juli 2012 om 23:44
Vast wel Marels, en anders kun je hier genoeg tips vinden denk ik! Wat loopt dit topic trouwens leuk!
Ik ben net thuis van een avond werk, de laatste voorlopig. En dan ga ik hopelijk heul veul knutselen. Heb er nu al zin in om morgen verder te gaan met borduren, ik ben deze wel zat en wil door met het volgende deel.
Truste allemaal!
Ik ben net thuis van een avond werk, de laatste voorlopig. En dan ga ik hopelijk heul veul knutselen. Heb er nu al zin in om morgen verder te gaan met borduren, ik ben deze wel zat en wil door met het volgende deel.
Truste allemaal!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
donderdag 5 juli 2012 om 12:07
donderdag 5 juli 2012 om 17:38
Haha, dat ken ik, zo'n leuke-dingen-om-ooit-nog-eens-te-doen-lijstje. En door dit topic wordt dat lijstje alleen maar langer!
Er zijn hier al zoveel leuke dingen voorbij gekomen! Ik denk dat ik het hele topic nog eens ga doorlopen en dan alle leuke links en foto's e.d. ga opslaan.
Inmiddels zijn mijn Knittens voor de Dierenbescherming af:
Ik twijfel of ik ze door middel van een paar overhemdknoopjes nog oogjes zal geven of niet. Vind ze eigenlijk zo simpel ook wel leuk.
Er zijn hier al zoveel leuke dingen voorbij gekomen! Ik denk dat ik het hele topic nog eens ga doorlopen en dan alle leuke links en foto's e.d. ga opslaan.
Inmiddels zijn mijn Knittens voor de Dierenbescherming af:
Ik twijfel of ik ze door middel van een paar overhemdknoopjes nog oogjes zal geven of niet. Vind ze eigenlijk zo simpel ook wel leuk.
donderdag 5 juli 2012 om 20:02
Ik ben eeeeer
Ik moet alleen gitaar spelen dus geen knutseltijd....
En het regent als een gek hier. En onweer Ik vind dat dus heeeeeerlijk als je 's avonds binnen zit en het onweert als een gek.
Ik denk dat ik de kaarsen in kopjes eens ga proberen. Maar zoals al gevraagd inderdaad; je kunt ze toch wel gewoon opbranden he?
Die servetten vind ik nog eng maar ga ik me ook eens in verdiepen.
Ik moet alleen gitaar spelen dus geen knutseltijd....
En het regent als een gek hier. En onweer Ik vind dat dus heeeeeerlijk als je 's avonds binnen zit en het onweert als een gek.
Ik denk dat ik de kaarsen in kopjes eens ga proberen. Maar zoals al gevraagd inderdaad; je kunt ze toch wel gewoon opbranden he?
Die servetten vind ik nog eng maar ga ik me ook eens in verdiepen.
668, the neighbour of the Beast