Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Welke vestiging dan? waterlooplein of 9 straatjes?

Overigens heb ik er wel vaak mooie jurken gezien maar vaak te klein.
Allebei kom ik meestal, Waterlooplein is die mosterdjurk van. Klopt wel veel kleine maten, maar op Waterlooplein hangen de mooie antieke stukken ook heel vaak weggepropt tussen andere rekken. Daar heb ik deze ook vandaan, echt uit een rek met wintertruien ofzo haha
Ja, wat maten betreft had ik beter een stuk dunner kunnen zijn, ook laatst zo'n mooie jurk bij Laura Dols gezien...
Nee wees blij, anders ga je failliet hahahahahah
Aiaiaiaiai, goed punt.
Ik heb een kleine maat, maar kom alleen maar grote jurken tegen!
Nou hahah ik niet. Meestal maat 36, dus jou dan misschien te groot... maar voor mij heel klein
Ik heb al veel mooie jurken maat 42/44/46 bij Episode gekocht. Kwestie van goed zoeken en inderdaad niet alleen in het Antieke-jurken rek kijken. Heb één van FD's jaren '50 trouwjurken uit een jaren '80 rek geplukt bijvoorbeeld. Gewoon zorgvuldig zoeken en aan de stof, snit en constructie kunnen zien hoe oud een jurk is. De medewerkers weten vaak ook niet precies in welk rek iets thuishoort. Het blijft een sport!

Beste vondst bij Episode: zwart fluwelen jas uit de jaren '20. Voering wat gehavend en hij hing er al lang. ik kreeg hem van de lieve bedrijfsleider in Utrecht voor 10 euro (ipv 60). Hoera! Een topstuk en aan de buitenkant helemaal gaaf. Alleen te krap onder de oksels, dus dat is nog een project. Maar als museumstuk ook al waardevol.
Life is too short not to be chique!
Hahah ja dat was een mooi moment. Welk van mijn trouwjurken heb jij uit een jaren 80 rek gepakt? Of bedoel je die blauw/witte die ik bij de lunch aanhad?
Even een fictief Etsy jaren 30 setje op de vroege morgen:

Leuk, mooie jurk FD! Geel staat me alleen niet zo mooi.

Maar hij haalt het bij lange niet bij je outfit van vandaag.
ik ben totaal niet into geel, maar als ik het mosterd of oker noem vind ik het een mooie jurk
Volgens de advertentie is die perzikkleurig -_- wat ik ook niet zie
whehehe, nee, niet echt.
quote:fiftiesdarling schreef op 05 juli 2012 @ 19:34:

Hahah ja dat was een mooi moment. Welk van mijn trouwjurken heb jij uit een jaren 80 rek gepakt? Of bedoel je die blauw/witte die ik bij de lunch aanhad?Idd de lunch-dress ;)
Ik vind 'm wel perzik. Doet me aan de jaren 1910 denken. Dit was in de jaren '30 misschien wel een retro-repro jurk. Hahaha. Zoals de Betty Page-Stop Staring-Pin up couture repro's van vandaag (maar dan wat chiques).
Ooh die perzikrepro jurk van Bettie Page vind ik wel heel mooi
Welke is dat?

Twijfel alleen of de kleur me staat.
Ja dat is op mijn pc wel perzik, die andere jurk is bij mij echt oker geel. Die is mooi, maar als ik dat aandoe noemt mn man mij 'zalmpje' hahahah hij haat die kleur op de één of andere vreemde manier
Vandaag een prachtige vintage lange groene cirkelrok gescoord.

\

(en nog deze jurk, geen vintage maar wel geinspireerd)

Bleuh weer bluehhhh. Dat onderste jurkje lijkt heel veel op een jurkje wat ik vandaag op de Kleine Fabriek (modebeurs zag), maar dan een kleine versie... echt vrijwel hetzelfde. En ik zei nog tegen de verkoper dat ik em ook wel zou dragen hahaha
Haha, grappig. Hij is in het echt heel cute, met rode bloemetjesknopen.

En het is idd rotweer. Net maar dichte schoenen besteld.
Whieeeeeeeh ik mag op zoek naar een jurk voor mijn afstuderen...

Uiteraard moet deze fabulous zijn. Iemand tips?
Vandaag eindelijk een kanten jurk gekocht!

Die gaat aan naar mijn buluitreiking.

en een ontzettend lief vintage toilettasje met inhoud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven