Entertainment alle pijlers

Generatie 2010

28-01-2010 19:35 974 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond om 21.30 komt er een nieuw programma op Nederland 1, Generatie 2010. In het programma worden 5 kinderen gevolgd die worden geboren, en dan voor de komende 18 jaar!

Ik ben eerlijk gezegd best benieuwd, wie gaat er nog meer kijken?
[persoonlijke gegevens derden verwijderd door juniormoderator]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 07-07-2012 17:27
Reden: persoonlijke gegevens derden
% gewijzigd
Eigenlijk vond ik Charrel deze aflevering helemaal niet zo leuk doen. Steeds zo dwars tegen Dijana ingaan, beetje kinderachtig gedrag. Ik zag op de site dat hun tweede kindje inmiddels is geboren; Dex. Lijkt me een volle boel hoor, in dat kleine huisje. Ik vond het ook opvallend dat de moeder van Charrel op het nieuws over de zwangerschap reageerde met: 'Ik vind het niet erg hoor'. Dat klinkt toch iets anders als: 'Wat een geweldig nieuws'.

Jamie vind ik niet overkomen als een vrolijk kind. Lisenka vind ik apart. Tegen een kind van anderhalf zeggen: 'Niet aan de frettenkooi komen, dat wéét je toch?' Yeah right.

Arjen vind ik echt een leuke vent, en Silvijn een schattig kind. Hoe hij steeds wilde eten van dat brooddeeg op het kinderdagverblijf, zó aandoenlijk.

Nathalie en Alexander vind ik eigenlijk ook best leuk. Dat filmpje van Do die probeerde te lopen was zó lief, juist door dat commentaar van Alexander. Ik vind het ook stoer dat ze gewoon besloten hebben voor maar één kind te gaan.

Het Turkse gezin vind ik niet zo interessant, net als het gezin van Isabelle. Desiré lijkt me niet zo leuk.
Ik vind Sharon, Arjen en Silvijn vereweg he leukste gezin. Wat een lieve ouders zijn dat!
[quote]fanatic schreef op 06 juli 2012 @ 20:49:

I

Het jonge stel.. volgens mij vond de moeder van hem het ook echt helemaal niet leuk dat ze weer oma werd... Ze zei ook ik vind het niet leuk hoor jongen (of zoiets).

quote]

Zoals Lotte35 hierboven ook al schreef reageerde die moeder met: "Ik vind het niet erg hoor." Wat inderdaad anders klinkt dan: Goh, leuk, gefeliciteerd/" Die ouders zeiden dan wel "waar er vijf kunnen eten kunnen er ook zes eten." Ik begrijp de wens ook wwel, maar het is niet echt een handige keuze denk ik. Die ouders van hem worden er toch ook een beetje mee opgescheept. Of eigenlijk, niet eens een beetje.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
quote:imcoolerthanyou schreef op 06 juli 2012 @ 12:57:

Ben ik dan de enige die juist de ouders (vooral moeder) van Silvijn zo irritant vindt? Dat babystemmetje van haar brrrrrr. Met hun bamboeluiers en antroposofisch kinderdagverblijf En dat emotionele gedoe de hele tijd, verschrikkelijk. Denk dat die jongen als hij een jaar of 10/11 is gelijk naar McDonalds rent.Nee hoor absoluut niet de enige. Ik erger me wild aan dat stemmetje. Zelfs op de crèche praat ze niet normaal, ver-schrik-ke-lijk!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
En op het millieubewuste antroposofische kinderdagverblijf stond wel mooi Goudkuipje op tafel. Ik verwacht dan op z'n minst dat je je spullen uit de natuurwinkel haalt.

Ik vind ze ook niet zo leuk. Zo zijig en week. En idd, haar stem wekt ook veel irritatie op.
quote:lughnasadh schreef op 08 juli 2012 @ 13:01:

En op het millieubewuste antroposofische kinderdagverblijf stond wel mooi Goudkuipje op tafel. Ik verwacht dan op z'n minst dat je je spullen uit de natuurwinkel haalt.

Ik vind ze ook niet zo leuk. Zo zijig en week. En idd, haar stem wekt ook veel irritatie op.

Volgens mij was het wel smeerkaas maar geen goudkuipje, was het eerste waar ik naar keek, denk een beetje interessant doen en dan goudkuipje gebruiken dat kan niet

Ik vind hun wel leuk trouwens.

Mijn nekharen gaan overeind bij Lisenka, wat een akelig mens hoe ze tegen Jamie doet blegh! En die vent van haar kan niet eens fatsoenlijk zijn jas uittrekken als hij uit zijn werk komt, krijgt echt meteen dat kind in z'n handen geduwd.
Ik begrijp het verschil tussen een antroposofisch kdv en een gewoon kdv niet zo, buiten het biologische eten. Alsof een kind op een gewoon kdv niet zichzelf mag zijn en alsof daar een leidster je kind niet als individu benadert??

Weet niet meer wie het ziei, maar ik heb ook zo'n vaag voorgevoel dat de ouders van isabelle een keer uit elkaar gaan. (als je uitgaat van 2 stellen uit elkaar, gok ik dus op die)

Kakstel vind ik juist leuk, moeder is heel open over haar onzekerheid, vind ik erg dapper. Dat reflecteren op haar werkwijze vind ik juist herkenbaar en ook goed, in opvoeding kan je je als ouder beter veranderen en op die manier het gedrag van je kind (ipv alleen maar op gedrag van kind gefocust zijn).
Maar wiens huis staat nou te koop? Ik gok op de ouders van Do? Ik hoop het niet voor ze. De andere woningen leken niet echt koopwoningen.

De man van het 'groene' stel ik wel leuk en ik vind dat hij lief met haar doet, die hebben wel een goede relatie, gok ik.

Dat Turkse stel mogen ze wel weer vervangen, daar kijkt niemand naar. Ik had het leuk gevonden als ze meer lieten zien van het werkend leven van de jonge ouders, zo van hoe regel je alles etc.
@Mirremara goed geraden. Vind het knap hoe ze zich toch blootgeven voor heel NL. Vind hen best leuk.

Ik kan trouwens nergens op internet vinden dat het programma gaat stoppen dus ik hoop dat het toch niet waar is.
Ik kan het ook nergens vinden, ik hoop dat het niet waar is.

Het huis van de ouders van Dominique staat inderdaad te koop. Beetje flauw van de moderator dat mijn bericht van gisteren verwijderd is wegens 'persoonlijke gegevens van derden'.

Je weet van tevoren dat als je meedoet aan een tv programma en dat je dan je huis te koop zet op Funda, hier mensen die surfen op internet dit toevallig tegen komen.

Ik verzin die persoonlijke gegevens niet, dat doen ze zelf!!!

Vond de ''tip" van een andere forumster juist hartstikke leuk.
Leuk progamma! Zou jammer zijn als het nu al zou verdwijnen. Het idee is toch juist dat je over een langere periode de ontwikkeling kunt zien.

Op mij komen de ouders van Dominique juist heel positief over. Ze praten open en eerlijk over het ouderschap. Ook over de moeilijke kanten. En prima om bewust te kiezen voor 1 kindje als dat het beste bij je past.

Het Turkse stel vind ik wel interessant om te zien. Bedenk wel dat ze een dubbele cultuur hebben en daar misschien anders omgaan met rolpatronen. Denk inderdaad dat hun zusje later veel minder mogelijkheden heeft dan de zoon (die blijkbaar ook nog moet opletten op zijn zus).

Dat jonge stel is heeel erg verkeerd bezig. Bewust kiezen voor een 2e kind als je niet eens voor jezelf en je 1e kind kunt zorgen (want dat kunnen ze niet). Ze zijn totaal afhankelijk van hun ouders. Hebben geen opleiding gevolgd, geen echte baan (o uren contract bij de buurtsuper kom je niet echt ver mee) en geen enkele mogelijkheid om zelfstandig te wonen of een huishouden te runnen. Zorg eerst dat je je eigen leven op orde krijgt voor je je ouders opzadelt met NOG een kleinkind (waar ze duidelijk niet op zaten te wachten. Ook wel fout van de ouders dat ze niet duidelijker zijn geweest.

Natuur ouders zijn erg betrokken. Zou het zelf niet zo doen maar ze gaan wel heel positief met hun kindje om! Erg leuk om te zien.
De jonge vader ( Charrel) werkt wel hoor. Die heeft dacht ik een baan als automonteur. Zij heeft inderdaad verder nog geen opleiding.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Ik denk dat die berichten zijn weggehaald omdat zo makkelijk te vinden was waar ze wonen.
Ik zat met klapperende oren naar Lisenka te luisteren. Dat kind kreeg chocola en koekjes en ook knijpfruit. Ik dacht echt: WTF??? Je geeft je 1.5 jarige toch geen knijpfruit? Uberhaupt geef je die troep niet aan een kind... Wat een mens zeg...

Je doet even een appel in stukjes en laat hem dat wegkanen, maar knijpfruit.... Geef het meteen cola joh.
mijn zoon krijgt ook knijpfruit. Niks mis mee. Wij hebben de zonnatura versie en daar zitten geen toegevoegde suikers in. Hij krijgt daarnaast ook dagelijks z'n gewonen fruit. Knijpfruit is handig voor een keer tussendoor of als je op pad bent. Zie er geen kwaad in hoor.
quote:Teddy82 schreef op 11 juli 2012 @ 14:47:

mijn zoon krijgt ook knijpfruit. Niks mis mee. Wij hebben de zonnatura versie en daar zitten geen toegevoegde suikers in. Hij krijgt daarnaast ook dagelijks z'n gewonen fruit. Knijpfruit is handig voor een keer tussendoor of als je op pad bent. Zie er geen kwaad in hoor.

Ze gaf zelf al aan dat haar was vertelt dat er 5 suikerklontjes inzitten, dus dan weet je dat het niet goed is.

Maar ze zei: "hij blijft er gewoon onder en wordt niet druk ofzo"
Mwah, ze is tenminste niet zo hysterisch als het op eten aankomt. Dat leerde ik pas bij mijn tweede kind.

Ik ken knijpfruit niet, heb het nooit gekocht eigenlijk, maar echt fruit zit natuurlijk ook vol suikers, dus voor een keertje zal het heus niet zo erg zijn.
quote:Teddy82 schreef op 11 juli 2012 @ 14:47:

Klopt, ik geef die van mij ook wel eens zonnatura knijpfruit maar Lisenka geeft het ook als ze gewoon thuis is en in principe tijd genoeg heeft om een appel te schillen. Ze bracht het alsof ze zo ontzettend goed op de voeding let van haar kindje, terwijl dat (m.i.) niet zo is. Ik kreeg er een beetje de kriebels van, van haar makkelijke houding w.b. eten en tussendoortjes (snoep, chocola? dat kregen ze hier echt niet toen ze zo jong waren en nu bij hoge uitzondering).

Ieder zijn eigen ding natuurlijk, zij zal wellicht de kriebels krijgen van mijn houding w.b. eten

Zoals Sharon is, daar lijk ik wel wat op; biologisch eten, zelf laten eten (ook als het een knoeiboel wordt) en geen potjes (hier nooit geserveerd). Wat overigens niet wil zeggen dat die van mij alles eten, haha!
tja, mijn kinderen krijgen ook maar heel zelden snoep of chocolade. Soms ontkom je er niet aan op verjaardagen of tijdens het spelen met andere kinderen. Maar ik heb het niet in huis.

Hier tussendoor ontbijtkoek, fruit of rozijntjes. Potjes krijgen ze af en toe wel.
quote:Lorelay schreef op 11 juli 2012 @ 14:50:

[...]

Ze gaf zelf al aan dat haar was vertelt dat er 5 suikerklontjes inzitten, dus dan weet je dat het niet goed is.

Maar ze zei: "hij blijft er gewoon onder en wordt niet druk ofzo"Alsof dat ook het ergste is wat er kan gebeuren als je je kind teveel suiker geeft, dat hij druk wordt Raar mens blijft het.
Rozijntjes zijn net ook niet zo gezond.

Maar enfin, ik ben ook slecht want mijne (13 mnd) krijgt ook wel eens een chipje of 4 als wij het eten en krijgt vaak zat een stukje chocola toegestopt als ik dat heb.

The Horror. En genieten dat t kind doet...
En we kijken verder
Precies! Ik erger me dus al best een tijdje aan Charrel. Ik vind dat hij zo respectloos tegen haar (Dijana?) doet. Ik lees dat iedereen het zo'n leuk stel vindt, maar ik heb dat dus helemaal niet.
met 2 jaar naar de crèche?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven