Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic VI

01-05-2012 09:45 2996 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel VI waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Vrekwaardig eten

Baby vrekking
@ Mi-Jo, je moet het lekker zelf weten toch. Die langstudeerboete is in ieder geval vervelend. Slim dat je er nu al rekening mee houdt door ervoor te sparen.

Gister heb ik de Olligusto, Ambi Pur van AH en Mc Cain ovenfrites gekocht voor de Geld terug acties.

Bij onze AH waren sommige verpakkingen van Olligusto ook afgeprijsd met 35 % sticker, maar op die verpakkingen was het boekje met de actiecode eraf gescheurd.

De Ecover hadden ze bij onze natuurwinkel wel maar zonder actielabel, toch jammer.
Ik wilde de (oven)frites ook kopen, maar in de ene AH hadden ze de 'just in oven' niet, en in de andere hadden ze een hele zooi verpakkingen door elkaar gegooid en kon ik de 'golden longs' niet vinden... *zucht*
quote:Mugske schreef op 07 juli 2012 @ 08:28:

wet m.b.t. langstudeerdersboete is al aangenomen. er loopt nog een rechtszaak van studenten, maar ik verwacht dat de boete gewoon ingaat.

Het reguliere collegegeld kan je ook gespreid betalen, wellicht dat dat ook met de langstudeerdersboete kan.

@mi-jo: zo te horen zit je in de laatste fase van je opleiding. Als je halverwege het jaar afstudeert, krijgt je niet alleen het reguliere collegegeld, maar ook de langstudeerboete naar rato terug.

Hoe de betaling straks gaat weet ik niet. Er werd eerst gezegd dat het in één keer moest en dat je later wanneer je niet het volledige collegejaar zou gebruiken een deel terug kon krijgen. Toen werd er gezegd dat het in termijnen kon en nu weer in één keer. Ik zorg dus maar gewoon dat ik het geld heb en zie dan wel hoe ik het mag gaan betalen.

Ik verwacht overigens inderdaad ook dat de boete gewoon ingaat. In feite is het inderdaad al goedgekeurd, dus het zal vast niet zomaar weer afgeschaft worden.

Ik heb de frites van de GTA ook nog niet kunnen vinden. De Ecover heb ik nog niet naar gezocht.
Wat aso dat mensen die boekjes van die oligusto erafscheuren.

Ik heb vandaag weer winst gemaakt met een gta! Bij appie kocht ik een pak zacht en subtiel koffiemelk, was 99 cent en je kreeg er een klein pakje espressokoffie bij. Maar op de website moest ik het aankoopbedrag invullen, ik heel netjes 99 cent invullen, kreeg ik een foutmelding. Toen vulde ik 1,02 in, weer foutmelding. Na wat gegoogle 1,19 ingevuld en toen was het goed. Gratis koffiemelk, espressokoffie en 20 cent in de pocket dus.

Ik heb ook de celavita gevonden.

Bij de natuurwinkel zat ecover, maar nergens een label te vinden.
Raar, dat je perse 1,19 in moet vullen, maar ja... Mooi winst nu dan...

Hima, ben je startklaar om een nieuw topic te gaan openen binnenkort? Nog 100 posts te gaan
Ik kreeg vandaar alsnog de voucher van Supradyn, zat een week tussen. Gelijk uitgeprint en van de week hem even ophalen!
Heb eindelijk de juiste verpakkingen van de McCain GTA gevonden, ben bij drie winkels geweest... Nu de Fristi nog, heb ze wel zien staan, maar geen labels te zien...
ik lees vanalles over koffiemelk maar heb het nog niet ontvangen, jullie allemaal al wel?
Wel bij de AH toch, gws? 'T is nl alleen een actie van AH.

Ja, ik kreeg ook zo'n bon. Heb alleen geen DA in de buurt zitten geloof ik.
@xJanna: gekocht bij de AH, ik heb twee AH's en een AH XL op fietsafstand van mijn woning. Lucky me...

Ook nog twee Aldi's, twee Vomar's, een Deka, een Deen en een Lidl. En ook nog een C1000 en Jumbo als ik erg fanatiek zou zijn. (Ik doe altijd alles op de fiets bij gebrek aan rijbewijs.) Maar dat laatste ben ik altijd te lui voor...
Ik weet niet of deze actie al is langsgekomen? 2e fles ajax voor niks

Nog tot 15 juli

https://www.ajaxactie.nl/index.html
Geldverspilling op grote schaal: van de week viel de Gouden Gids op de mat die linea recta naar de oud papierbak ging. Houden ze dat ding levend omdat er misschien veel mensen werken? Als ik een telefoonnummer van een bedrijf zoek is Google my best friend. De Gouden Gids is achterhaald. Zonde van al dat papier.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Ja en op een enkele bejaarde na gebruikt volgens mij echt niemand dat ding...
quote:sweetfirefly schreef op 07 juli 2012 @ 21:06:

Geldverspilling op grote schaal: van de week viel de Gouden Gids op de mat die linea recta naar de oud papierbak ging. Houden ze dat ding levend omdat er misschien veel mensen werken? Als ik een telefoonnummer van een bedrijf zoek is Google my best friend. De Gouden Gids is achterhaald. Zonde van al dat papier.https://klantenservice.de ... ?edsacid=dynamicsearchads
quote:pearle schreef op 07 juli 2012 @ 21:23:

[...]

https://klantenservice.de ... ?edsacid=dynamicsearchads

Dat zou ik dus ook net posten met de mededeling dat de Gouden Gids gewoon op kunt zeggen.

quote:jet91 schreef op 07 juli 2012 @ 19:16:

ik lees vanalles over koffiemelk maar heb het nog niet ontvangen, jullie allemaal al wel?Volgens mij wel. Ik heb de koffiemelk in ieder geval wel al gekregen, mijn moeder ook net als een aantal forummers hier. Wanneer je maandag nog niets hebt gekregen kun je misschien even een mailtje sturen.
Bedankt voor het linkje, ik heb gelijk opgezegd.
Hebben jullie dat magazine Landleven al ontvangen?

Wat vonden jullie ervan?

Ikzelf vond het zo leuk dat ik een proefabonnement heb genomen voor 10 euro 3 nummers.

Gisteren niet echt gevrekt maar naar de kermis geweest. Niet goed voor de portomonnee......
De jaarafrekening van het waterleidingbedrijf ontvangen. ¤18 terug, dus volgend termijnbedrag valt weg.

En ik wil tussentijds de energierekeningen op laten maken, denk ik. We zitten serieus te denken aan zonnepanelen, dus dan zou met een schone lei beginnen wel mooi zijn. Al mogen we dan waarschijnlijk wel bijbetalen, want de zomer is nog niet voldoende gevorderd om het gasverbruik in de winter te compenseren...

Geen landleven ontvangen, ik heb toch geen tijd om te lezen. Of het boekje wordt opgevreten door de baby...
ZO ik heb de goude gids ook afgemeld, jammer dat hij hier inderdaad al op de mat lag van de week. Zo zonde, snap niet dat ze dat niet anders gaan aanpakken. bijv eerst een retour briefkaart sturen waain mensen kunnen aangeven dat ze de gids wel willen ontvangen. Maar dat zal wel meer kosten dan standaard weet ik hoeveel boeken maken en bezorgen...
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
heb van de week de Fristi perzik 1 liter gekocht en probeer al 3 dagen op de site de actiecode etc. in te vullen, maar het systeem reageert dan niet.

Ik vul de actiecode in, de prijs en de laatste 5 cijfers van de streepjescode, maar dan klik ik op "vul gegevens in" om verder te gaan en dan... niets.

Heeft iemand dat ook gehad? Heb ze net vd zekerheid maar een mailtje gestuurd.
Adios zo'n brief heb ik jaren geleden al gehad, jij niet?
@Blondie5: Ik heb nog geen Fristi met actiecode kunnen vinden. Ik kan je dus niet met je vraag helpen, helaas.
quote:frizzy schreef op 08 juli 2012 @ 10:54:

Adios zo'n brief heb ik jaren geleden al gehad, jij niet?

Ik woon hier op dit adres nu bijna 2 jaar, het is nieuwbouw en heb nooit zo'n brief gehad.

Maar nu ben ik afgemeld en heb vriend ook gelijk maar afgemeld, hij gooit zo'n boek meteen de oud papier bak in.
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
quote:Blondie5 schreef op 08 juli 2012 @ 10:50:

heb van de week de Fristi perzik 1 liter gekocht en probeer al 3 dagen op de site de actiecode etc. in te vullen, maar het systeem reageert dan niet.

Ik vul de actiecode in, de prijs en de laatste 5 cijfers van de streepjescode, maar dan klik ik op "vul gegevens in" om verder te gaan en dan... niets.

Heeft iemand dat ook gehad? Heb ze net vd zekerheid maar een mailtje gestuurd.Het wilde bij mij eerst ook niet goed, dus heb ik de pagina toen afgesloten en ben opnieuw begonnen. De tweede keer werkte het allemaal wel gewoon.
@Mi-jo, dat had ik inderdaad ook al een paar keer geprobeerd.m

Zal morgen nog eens kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven