Amerikaaa, amerikaaa, 3 maal in de rondte van je hupsasaaa

07-04-2008 09:48 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met een vriendin ben ik aan het sparen om volgend jaar voor een maand naar Amerika te gaan. We denken erover om een camper of auto te huren en lekker rond te gaan trekken en de VS te ervaren....

Wie heeft er tips? Want veel vragen komen bij ons naar boven....

Wat moet je echt gezien hebben, of juist niet? Wat zou een mooie route zijn? Kan je beter een auto huren of met binnenlandse vluchten etc reizen? Wat is het beste moment om te gaan (qua weer of andere omstandigheden)?

Natuurlijk gaan we ons zelf nog uitgebreid orienteren, maar tips en ervaringen zijn altijd leuk en handig... en zo kunnen we alvast beginnen met de voorpret

bedankt alvast...
Stoer, heb je nog een plekje over achterin :-)

Een maand is, hoe lang het ook lijkt, toch wel heel erg kort voor Amerika, helaas. Maar okee, je kan wel veel zien. Je zou de westkust kunnen doen, San Diego, LA, Las Vegas en SFO, of bijvoorbeeld oostkust, Boston, NY, Washington. Zijn routes die ik zelf heb gedaan en ongeveer ook een kleine maand voor weg ben geweest.

Zuidelijke staten kunnen ook nog, denk aan omgeving Memphis enzo. Of Florida en de Keys, alhoewel je dan ook ruimte hebt voor strandvakantie.

Als je bijv. San Diego doet, dan kun je ook zo doen dat je daarop aanvliegt en auto huurt (zeker doen!!!) en hem dan op SFO weer inlevert en dan terugvliegt.
Neem een goede reisverzekering en neem daarbij een dekking van medische kosten. Mocht je in de VS iets overkomen, dan zijn de medische kosten schrikbarend hoog.
hihi fijn een eerste reactie.. een maand is misschien inderdaad wat kort, maar hee meneer de baas vindt het al heel wat als ik 4 weken weg ben... veel langer gaat niet lukken.

Ja je kan dus wel een auto huren en ergens anders achterlaten he? Leek me ook al wel logisch hihi..

Jij bent dus al meerdere malen geweest?
oja die verzekering hadden we inderdaad ook bedacht, amerika staat er toch om bekend dat je anders flink in de problemen kan komen... maar zulke tips zijn errug handig, dank!
Er zijn al een aantal topics over Amerika, daar vind je vast een hoop info.
quote:Soepkippie schreef op 07 april 2008 @ 10:03:

hihi fijn een eerste reactie.. een maand is misschien inderdaad wat kort, maar hee meneer de baas vindt het al heel wat als ik 4 weken weg ben... veel langer gaat niet lukken.

Ja je kan dus wel een auto huren en ergens anders achterlaten he? Leek me ook al wel logisch hihi..

Jij bent dus al meerdere malen geweest?

Ja, oostkust, westkust, florida en detroit. En Canada, maar dat is ietsje verderop :-)

Dat kan inderdaad met de autohuur. Moet je even kijken hoe en wat, want soms moet je daarvoor extra betalen dat je hem niet terugbrengt waar je hem ophaalde.

Inderdaad alle mogelijke dekkingen ed. regelen wat Omen hier aangeeft!
nog een kleine tip, kijk goed na waar je een auto/camper kan huren als je onder de 25 bent want vaak word er pas verhuurd als je boven die leeftijd bent.

Of je moet extra betalen voor verzekering dat komt ook vaak voor.

de 4 weken zijn zo om hoor jammer dat je niet langer kunt gaan voor zo'n toch vrij dure reis.

Heb er een jaar gewoond en nog alleen maar het zuiden gezien ..altijd tijd tekort

op de vraag wanneer je het beste kunt gaan ligt ook wel een beetje aan het feit welke staten je aan wilt doen.

In het zuiden is het in de zomer echt enorm heet ( de luchtvochtigheid is ook heel hoog ,boven de 85 % vaak dus heel benauwd ) dus zou ik dan liever niet hoogzomer doen.

orkaanseizoen is ook iets om rekening mee te houden alhoewel er dan al wel veel maanden af zouden vallen.

Mocht je wel tijdens orkaanseizoen gaan en zelf gaan rijden bereid je zelf dan voor op hoe te reageren op zoiets ( voor zover je dat kunt)

Ik zeg dit omdat ik de instructies zou krijgen 4 dagen nadat ik aangekomen was... 2 dagen na aankomst kwam er dus al een recht langs ons heen en dat is echt niet prettig en zeker niet als je helemaal niet weet wat je moet doen en wanneer het weer veilig is.
thanks voor de tips!

valt me op dat de prijzen van vliegticketswel erg verschillen als je een retour of enkeltje koopt..

als ik als random voorbeeld kijk naar new york is een retourtje (op de vliegwinkel) ongeveer ¤ 500 terwijl een enkele reis veel duurder is, minimaal ¤ 700.... da's toch raar?!!
Waarom zou je enkele reis kopen? Niet doen hoor, gewoon een retour nemen!

Je kunt een retour nemen met een andere terugvlieg-plaats!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven