Geld & Recht alle pijlers

Stel hier jouw vragen over: creditcards

09-07-2012 13:00 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Monique (niet dezelfde Monique als onze belastingdeskundige!) is financieel deskundige van Geld.nl en kennispartner van Viva.nl. Maandelijks blogt zij over een financieel thema.

Het thema van de maand juli is creditcards. Lees ook de bijbehorende blog

Monique…even voorstellen!

"Mijn naam is Monique (27 jaar). Na de studie Communicatiewetenschappen te hebben afgerond werk ik nu ruim vier jaar als redacteur voor een aantal financiële websites, waaronder Geld.nl. In mijn dagelijkse werkzaamheden doe ik natuurlijk de nodige financiële kennis op. Bovendien ben ik snel op de hoogte van actualiteiten op financieel gebied. Eens per maand introduceer ik een thema en beantwoord ik vervolgens jullie vragen daarover. Het lijkt me leuk om vanuit deze positie een bijdrage te kunnen leveren aan het Viva forum."

Hoe helpt Monique jou?

Het thema zal betrekking hebben op persoonlijke geldzaken (denk aan sparen, lenen, hypotheken, verzekeren, etc.). Dit nieuwe thema wordt via een Viva blog ingeluid en krijgt vervolgens een eigen topic op het Viva forum. In dit topic kun je gedurende drie dagen terecht met al je vragen over het betreffende thema. Je kunt antwoorden verwachten tijdens kantooruren (tussen circa 8:30 en 18:00 uur).

Eventuele vragen na deze tijd worden niet gegarandeerd meer beantwoord, al zullen wij wel ons best doen de vragen alsnog bij Monique kenbaar te maken zodat zij je verder kan helpen.

Stel in dit topic aub alleen vragen die betrekking hebben op het thema van de betreffende maand.

Disclaimer

- Monique is deskundige, maar geen financieel adviseur. Vanuit haar functie mag ze dan ook geen persoonlijk financieel advies geven. Stel vragen dus zo algemeen mogelijk. Anderen kunnen er dan bovendien ook hun voordeel mee doen;

- Op alle bijdragen van Monique is de disclaimer van Geld.nl van toepassing.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Wat een belachelijke reclame onder het mom van een blog?

Hou toch op.

De creditcard, redder in nood bij betaalbarrières

Right.

Goh Monique, wat is jouw visie op dit artikel?

http://www.nrc.nl/nieuws/ ... meer-tegen-hogere-kosten/

De stijging komt vooral door grotere schulden op creditcards, waarvoor een relatief hoge rente wordt gerekend. Daarnaast staan Nederlanders meer rood. Dat blijkt uit woensdag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
huh? sorry, geen vragen...

Kan ik dat ook betalen met mijn creditcard?
Voor sommige zaken kan je alleen betalen met CC. Ik weiger alleen een CC aan te schaffen en moet aankloppen bij derden die wel een CC bezitten. Is er geen manier om dit te omzeilen (zonder een CC aan te schaffen)?
Ik dacht dat men hier geen reclame mocht maken, voor de mods geldt een uitzondering?

Merkwaardig, en het geeft ook nog eens een slecht voorbeeld.
Echt..........
Geen bijzonderheden
Jullie kunnen beter een apotheker of een social media expert vragen met al die facebook en pil/mirena/zwanger vragen.
Zoals ook gemeld onder de blog:

Deze kennispartner-blog is niet bedoeld als reclame, maar is er voor bedoeld om kennis te delen en een meerwaarde te bieden voor iedereen die vragen heeft over het gepresenteerde thema. Graag geven we zoveel mogelijk informatie over de achtergrond van de deskundige, vandaar dat ook de bedrijfsnaam wordt genoemd.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:saracenen schreef op 09 juli 2012 @ 13:24:

Voor sommige zaken kan je alleen betalen met CC. Ik weiger alleen een CC aan te schaffen en moet aankloppen bij derden die wel een CC bezitten. Is er geen manier om dit te omzeilen (zonder een CC aan te schaffen)?Vaak kun je ook gewoon met paypal betalen. Ook zijn er "creditcards" waar je van te voren geld op moet zetten, dus dat zijn in feite gewoon debet kaarten, alleen die kun je gebruiken bij betaalmanieren waarvoor je een creditcard nodig hebt.
quote:Confiture schreef op 09 juli 2012 @ 13:28:

Jullie kunnen beter een apotheker of een social media expert vragen met al die facebook en pil/mirena/zwanger vragen.
Pas op! Geld lenen kost geld!!!
Geen bijzonderheden

Voor sommige zaken kan je alleen betalen met CC. Ik weiger alleen een CC aan te schaffen en moet aankloppen bij derden die wel een CC bezitten. Is er geen manier om dit te omzeilen (zonder een CC aan te schaffen)?Een vriendin van me gebruikt https://www.3vcard.nl

en ze is er tevreden over, dit zegt de site:

Altijd en overal betalen met je 3V prepaid Visa card

3V introduceert in samenwerking met Visa nieuwe betaalmiddelen: De 3V card. Hiermee betaal je wereldwijd overal waar Visa wordt geaccepteerd. In winkels, restaurants, maar ook online. Met de 3V card kun je zelfs geld opnemen bij een geldautomaat.

Hoe werkt de 3V card?

De 3V card is een prepaid Visa kaart met persoonlijke pincode. Je gebruikt hem als een creditcard, maar je betaalt vooraf je saldo. En je kunt er zelfs geld mee opnemen bij een geldautomaat. Je betaalt eenmalig 10,- voor de kaart en daarna kun je je saldo wanneer je maar wilt opwaarderen tot 150,- per keer met een totaal van 2500,- per 12 maanden. Geïnteresseerd? Koop direct met IDEAL je eigen card of ontdek een verkooppunt bij jou in de buurt.

Ze heeft de kaart dus ook "echt" in haar portemonnee.
"Deskundigen" kunnen ook zonder bedrijfsnaam advies geven.

En bij die boeven van geld.nl kun je voor alles terecht, tegen megarentes.
Geen bijzonderheden
Wanneer moet je nu precies rente betalen over een beteed bedrag? Als je alles binnen een maand terug betaald, betaal je dan rente?

Kan je ook in de plus staan met een creditcard? Dat ik er bijvoorbeeld 250 euro voor nood opzet voor op vakantie? En krijg je daar dan ook rente over?
monique heeft communictaiewetenschappen gestudeerd en werkt nu als redacteur. Voor mij is dat niet voldoende om een financieel deskundige te zijn.
Mod, je kunt me nog zoveel vertellen, maar dit is verkapte reclame.

Wat schuiven die boeven van geld.nl aan Sanoma?
Geen bijzonderheden

Voor sommige zaken kan je alleen betalen met CC. Ik weiger alleen een CC aan te schaffen en moet aankloppen bij derden die wel een CC bezitten. Is er geen manier om dit te omzeilen (zonder een CC aan te schaffen)?De meeste websites bieden naast creditcard de mogelijkheid met iDeal of paypal te betalen. Verder biedt een aantal webwinkels Mobile2Pay aan. Dat is betalen via je mobiele telefoon. Wil je deze manieren van online betalen vermijden dan zou je kunnen kijken of de mogelijkheid bestaat het geld zelf via de bank over te maken.
Frapant dat jullie juist ''deskundigen'' aantrekken voor onderwerpen die hier nauwelijks worden besproken op het forum. Waarom niet een onderwerp nemen waar ook daadwerkelijk veel vraag naar is?
Wat was ook alweer mijn pincode van mijn creditcard? Monique weet jij dat?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:ModeratorViva schreef op 09 juli 2012 @ 13:29:

Zoals ook gemeld onder de blog:

Deze kennispartner-blog is niet bedoeld als reclame, maar is er voor bedoeld om kennis te delen en een meerwaarde te bieden voor iedereen die vragen heeft over het gepresenteerde thema. Graag geven we zoveel mogelijk informatie over de achtergrond van de deskundige, vandaar dat ook de bedrijfsnaam wordt genoemd.

Uhuh.

"Mijn naam is Monique (27 jaar). Na de studie Communicatiewetenschappen te hebben afgerond werk ik nu ruim vier jaar als redacteur voor een aantal financiële websites, waaronder Geld.nl."

Nou dan wil ik ook graag de andere financiële websites weten waar Monique voor redacteurt, of wilde die geen dealtje sluiten?
quote:Maja82 schreef op 09 juli 2012 @ 13:35:

Wanneer moet je nu precies rente betalen over een beteed bedrag? Als je alles binnen een maand terug betaald, betaal je dan rente?

Kan je ook in de plus staan met een creditcard? Dat ik er bijvoorbeeld 250 euro voor nood opzet voor op vakantie? En krijg je daar dan ook rente over?

Je gaat pas rente betalen als het geld aan het eind van de maand niet van de tegenrekening kan worden afgeschreven (dat is de betaalrekening die je aan je creditcard hebt gekoppeld). Als het bedrag gewoon kan worden afgeschreven, betaal je dus geen rente.

Er zijn inderdaad creditcards waarop je vooraf zelf een bedrag kunt storten. Dit worden ook wel prepaid creditcards genoemd. Een voorbeeld is de 3V card van Visa. Je ontvangt doorgaans geen rente over het saldo op de kaart, maar kunt wel zelf bepalen hoeveel geld je erop stort en op die manier je uitgaven beter in de hand houden.
quote:huurdertje1981 schreef op 09 juli 2012 @ 13:44:

[...]

Uhuh.

"Mijn naam is Monique (27 jaar). Na de studie Communicatiewetenschappen te hebben afgerond werk ik nu ruim vier jaar als redacteur voor een aantal financiële websites, waaronder Geld.nl."

Nou dan wil ik ook graag de andere financiële websites weten waar Monique voor redacteurt, of wilde die geen dealtje sluiten?
Geen bijzonderheden
Hahahaha, zelfs de naam en het onderschrift van "kennispartner Monique" is geld nl

Hou toch op.

Reclame is prima, maar ik vind dit zo flauw
Even voor alle duidelijkheid: Geld.nl verstrekt geen leningen of creditcards. Consumenten kunnen gebruikmaken van objectieve vergelijkingen en op die manier zelf de keuze maken voor een financieel product.
Vertel dan eens.....hoe verdienen jullie je geld, geld.nl?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven