Geld & Recht alle pijlers

Stel hier jouw vragen over: creditcards

09-07-2012 13:00 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Monique (niet dezelfde Monique als onze belastingdeskundige!) is financieel deskundige van Geld.nl en kennispartner van Viva.nl. Maandelijks blogt zij over een financieel thema.

Het thema van de maand juli is creditcards. Lees ook de bijbehorende blog

Monique…even voorstellen!

"Mijn naam is Monique (27 jaar). Na de studie Communicatiewetenschappen te hebben afgerond werk ik nu ruim vier jaar als redacteur voor een aantal financiële websites, waaronder Geld.nl. In mijn dagelijkse werkzaamheden doe ik natuurlijk de nodige financiële kennis op. Bovendien ben ik snel op de hoogte van actualiteiten op financieel gebied. Eens per maand introduceer ik een thema en beantwoord ik vervolgens jullie vragen daarover. Het lijkt me leuk om vanuit deze positie een bijdrage te kunnen leveren aan het Viva forum."

Hoe helpt Monique jou?

Het thema zal betrekking hebben op persoonlijke geldzaken (denk aan sparen, lenen, hypotheken, verzekeren, etc.). Dit nieuwe thema wordt via een Viva blog ingeluid en krijgt vervolgens een eigen topic op het Viva forum. In dit topic kun je gedurende drie dagen terecht met al je vragen over het betreffende thema. Je kunt antwoorden verwachten tijdens kantooruren (tussen circa 8:30 en 18:00 uur).

Eventuele vragen na deze tijd worden niet gegarandeerd meer beantwoord, al zullen wij wel ons best doen de vragen alsnog bij Monique kenbaar te maken zodat zij je verder kan helpen.

Stel in dit topic aub alleen vragen die betrekking hebben op het thema van de betreffende maand.

Disclaimer

- Monique is deskundige, maar geen financieel adviseur. Vanuit haar functie mag ze dan ook geen persoonlijk financieel advies geven. Stel vragen dus zo algemeen mogelijk. Anderen kunnen er dan bovendien ook hun voordeel mee doen;

- Op alle bijdragen van Monique is de disclaimer van Geld.nl van toepassing.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ze sturen ze naar de 'goedkoopste' aanbieders en krijgen provisie.
Geen bijzonderheden
quote:geld_nl schreef op 09 juli 2012 @ 13:45:

[...]

Je gaat pas rente betalen als het geld aan het eind van de maand niet van de tegenrekening kan worden afgeschreven (dat is de betaalrekening die je aan je creditcard hebt gekoppeld). Als het bedrag gewoon kan worden afgeschreven, betaal je dus geen rente.

.....

even hierop reageren, want het is niet bij alle creditcards zo dat het gehele bedrag aan het eind van de maand van je tegenrekening automatisch wordt afgeschreven. Ik heb een CC via ing en aan het eind van de maand wordt er 50 euro afgeschreven. Het restant moet ik zelf overmaken. Doe ik dat niet dan gaat de rente inderdaad lopen. Lees dus goed de voorwaarden van je eigen CC.

Als ik meer overmaak dan mijn dalso blijft dat er inderdaad als 'tegoed' op staan.
Zo'n idee heb ik ook Yasmijn. Ben alleen erg benieuwd naar het antwoord van Monique.
quote:geld_nl schreef op 09 juli 2012 @ 13:49:

Even voor alle duidelijkheid: Geld.nl verstrekt geen leningen of creditcards. Consumenten kunnen gebruikmaken van objectieve vergelijkingen en op die manier zelf de keuze maken voor een financieel product.Van de site van geld.ni:

Wekelijks wordt Geld.nl door duizenden consumenten gebruikt voor het vergelijken en afsluiten van financiële producten. Hierdoor zijn wij voor banken en verzekeraars een interessante partij waardoor wij kortingen kunnen bedingen.

Joh, kom op, moet ik geloven dat geld.nl een filantropische instelling is ofzo, hahahah.

Kijk deze week is het onderwerp misschien niet iets wat jullie direct afsluiten, maar volgende week is het die autoverzekering die jullie wel aanbieden of iets dergelijks.

Marks my words!
Creditcard vraag.

Mijn vrouw wil een Bijenkorf Mastercard nemen.

Volgens mijn vrouw heeft de Bijenkorf Mastercard de volgende voordelen:

Bij gebruik van de Card binnen de Bijenkorf

De Bijenkorf Magazine gratis bij u in de brievenbus.

Punten sparen.

Altijd 10% korting op vrijwel alle cosmetica.

Toegang tot exclusieve koopavonden.

Ik kan op de Bijenkorf Card website niet vinden wat de Store Menbership Bijenkorf Card per jaar kost.

Zelf heb ik een 'gewone' Mastercard van mijn bank. Volgens mijn vrouw zou ik beter ook een Bijenkorf Mastercard kunnen nemen vanwege de bovenstaande voordelen, maar is dat ook echt wel zo?
quote:Mugske schreef op 09 juli 2012 @ 13:54:

[...]

even hierop reageren, want het is niet bij alle creditcards zo dat het gehele bedrag aan het eind van de maand van je tegenrekening automatisch wordt afgeschreven. Ik heb een CC via ing en aan het eind van de maand wordt er 50 euro afgeschreven. Het restant moet ik zelf overmaken. Doe ik dat niet dan gaat de rente inderdaad lopen. Lees dus goed de voorwaarden van je eigen CC.

Als ik meer overmaak dan mijn dalso blijft dat er inderdaad als 'tegoed' op staan.Dat is inderdaad een goede opmerking. Het is bij financiële producten altijd belangrijk goed de voorwaarden door te nemen voordat je ze afsluit. Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat je zelf mag bepalen hoe de afschrijving wordt geregeld (automatisch of (deels) handmatig).
quote:Oudzuid schreef op 09 juli 2012 @ 14:06:

Creditcard vraag.

Mijn vrouw wil een Bijenkorf Mastercard nemen.

Volgens mijn vrouw heeft de Bijenkorf Mastercard de volgende voordelen:

Bij gebruik van de Card binnen de Bijenkorf

De Bijenkorf Magazine gratis bij u in de brievenbus.

Punten sparen.

Altijd 10% korting op vrijwel alle cosmetica.

Toegang tot exclusieve koopavonden.

Ik kan op de Bijenkorf Card website niet vinden wat de Store Menbership Bijenkorf Card per jaar kost.

Zelf heb ik een 'gewone' Mastercard van mijn bank. Volgens mijn vrouw zou ik beter ook een Bijenkorf Mastercard kunnen nemen vanwege de bovenstaande voordelen, maar is dat ook echt wel zo?

Op de website van de Bijenkorf staat het volgende: "Hoe vaker u de Bijenkorf Card gebruikt, hoe meer u profiteert van exclusieve voordelen.

De Bijenkorf heeft drie verschillende Memberships: Store, Platinum en Diamond. Als u de Card alleen gebruikt voor betalingen binnen de Bijenkorf bent u Store Member. Het gebruik van de Bijenkorf Card is dan kosteloos. Als u de Card eenmaal buiten de Bijenkorf gebruikt, bent u vanzelf Platinum Member. Op dat moment gebruikt u de Card als creditcard en is de jaarlijkse bijdrage 12,50."

Gebruik je de kaart alleen binnen de Bijenkorf dan is hij gratis, gebruik je hem ook daarbuiten dan kost hij 12,50 per jaar. Of je beter af bent met de Bijenkorf card hangt er vanaf wat je nu voor je creditcard betaalt en of je de extra voordelen die de Bijenkorf biedt, belangrijk vindt. Het is raadzaam de voorwaarden van beide creditcards eens naast elkaar te leggen.
quote:Confiture schreef op 09 juli 2012 @ 13:28:

Jullie kunnen beter een apotheker of een social media expert vragen met al die facebook en pil/mirena/zwanger vragen.

Mee eens! Graag een apotheker die eens aan alle dames uitlegt hoe de pil werkt en vooral wat ze moeten doen als ze er één vergeten zijn.

Een arts die wat diagnoses stelt is ook geen overbodige luxe.
Mwah, daar heb je geen apotheker voor nodig hoor, daar kan je elke forummer voor aanstellen die kan lezen. Gebruiksaanwijzingen in dit geval.
http://forum.viva.nl/forum/quote_message/12407344/1

Dit kun je eenvoudig veranderen bij de ING hoor. Heb ik zelf nl ook gedaan na een periode hetzelfde gedaan te hebben als jij. Aangezien mijn man veelvuldig gebruik maakt van 2 CC ivm

Dienstreizen was het af en toe niet meer te volgen hoeveel ik nu moest overmaken. Nu word gewoon het hele bedrag in 1 x afgeschreven eens per maand.
quote:saracenen schreef op 09 juli 2012 @ 13:24:

Voor sommige zaken kan je alleen betalen met CC. Ik weiger alleen een CC aan te schaffen en moet aankloppen bij derden die wel een CC bezitten. Is er geen manier om dit te omzeilen (zonder een CC aan te schaffen)?Er bestaan prepaid creditcards.....
O en online diagnoses stellen lijkt mij een heel slecht idee.
ik probeerde te quoten lukte niet ... Post was bedoeld voor

@ mugske
Bedankt voor het uitzoeken.

Lézen, lezen, Oudzuid.
quote:nellaaa schreef op 09 juli 2012 @ 13:54:

Zo'n idee heb ik ook Yasmijn. Ben alleen erg benieuwd naar het antwoord van Monique.Hoe wordt Geld.nl beloond voor haar diensten? Geld.nl is een intermediair met vergelijkingssite. Op www.geld.nl kunt u als consument gratis en vrijblijvend verzekeringen, hypotheken, leningen en andere financiële producten vergelijken. Geld.nl ontvangt alleen een beloning van een aanbieder (provisie of een vaste vergoeding) als u een product via Geld.nl heeft afgesloten, een offerte heeft aangevraagd of doorklikt naar de website van de aanbieder. De precieze hoogte van de vergoeding kan verschillen per product en per aanbieder.

Geld.nl is volledig onafhankelijk. Dit betekent dat geen enkele financiële instelling een aandeel, zeggenschap of invloed heeft op de resultaten van de vergelijkingen en berekeningen.
"Geld.nl ontvangt alleen een beloning van een aanbieder (provisie of een vaste vergoeding) als u een product via Geld.nl heeft afgesloten, een offerte heeft aangevraagd of doorklikt naar de website van de aanbieder."

Nou, daar heb je hem al!

En dit is geen reclame? Ammehoela.
Geen bijzonderheden
Als de vergoeding per aanbieder verschilt, geloof ik er geen bal van dat jullie onafhankelijk advies geven. Jullie zijn er bij gebaat dat de aanbieder die de hoogste vergoeding uitkeert het meeste wordt aangeklikt en gekozen. Kan me niet voorstellen dat jullie daar niet op aansturen dus.
quote:giuliettacapuletti schreef op 09 juli 2012 @ 14:15:

O en online diagnoses stellen lijkt mij een heel slecht idee.

Was ook sarcastisch bedoeld.

Lijkt me ook een slecht idee, maar gebeurt hier dagelijks.
Hahaha, ik moet wel lachen hoor. De expert is steeds dikke vette mosterd.
Am Yisrael Chai!
quote:geld_nl schreef op 09 juli 2012 @ 13:39:

[...]

De meeste websites bieden naast creditcard de mogelijkheid met iDeal of paypal te betalen. Verder biedt een aantal webwinkels Mobile2Pay aan. Dat is betalen via je mobiele telefoon. Wil je deze manieren van online betalen vermijden dan zou je kunnen kijken of de mogelijkheid bestaat het geld zelf via de bank over te maken.Voor bijv. hotelreserveringen en vliegtuigticketten niet. Maar ik ben al geholpen door andere (echte) leden, dank!
En wat een adviezen ook. Moet ik een bijenkorf card? Nou, op de website van de bijenkorf staat....

Duh, iemand die een vraag op het vivaforum kan stellen, kan vast ook wel de site van de bijenkorf vinden.

Als mensen een expert raadplegen willen ze meestal informatie die ze níet met 1 muisklik zelf kunnen opzoeken. Als je die niet kan bieden, ben je natuurlijk ook geen expert.
Am Yisrael Chai!
Hey geld.nl, volgens mij is jullie stagiar met vakantie?

Maandag 25 juni stoppen alle ronduit positieve ervaringen uit het niets terwijl er daarvoor toch wel dagelijks iets positiefs over jullie "dienst" te melden was?

Ook wat minderen met woorden zoals "netjes" "prettig" en bijna de helft van de posts begint met: "Via de website Geld.nl" en dan <insert positieve ervaring>

Beetje variatie mag wel

Ik moet altijd zo lachen om hordes neppe klantenervaringen zeker als ik zie dat jullie Facebook site net de 100 man haalt, oh en Monique T. Ik zou je Facebook profiel even op prive zetten :( aangezien je dus op geld.nl facebook staat en rare mensen zoals ik nu dus gewoon je foto's enzo kunnen zien.)*

*Ik bedoel dit gewoon goed hoor! En vat mijn kritiek op geld.nl ook niet als een persoonlijke aanval op, vind het gewoon flauw van Viva dat ze doen alsof dit een dienst is en geen reclame.
quote:yasmijn schreef op 09 juli 2012 @ 13:37:

Mod, je kunt me nog zoveel vertellen, maar dit is verkapte reclame.

Helemaal eens. Ik heb zelf (nou ja, mijn man) een creditcard van Rabobank. Wat we met de creditcard uitgeven, wordt automatisch afgeschreven van onze gewone bankrekening. We hebben een creditcard genomen toen we een keer in het buitenland niet genoeg contacten op zak hadden en we bij het benzinestation alleen met creditcard konden betalen. Daar stonden we dan... gelukkig hadden we familie (mét creditcard) bij ons. Inmiddels zijn gewone pasjes wel veel breder geaccepteerd, maar we houden hem toch maar.
quote:Mugske schreef op 09 juli 2012 @ 13:54:

[...]

Als ik meer overmaak dan mijn dalso blijft dat er inderdaad als 'tegoed' op staan.Ik heb dit standaard ingesteld staan. Al bij het aanvragen van de creditcard. Nooit hoeven aan te geven. Ik kreeg ook geen keuze. Kan misschien komen doordat ik een studentencreditcard had. Is nu omgezet in een 'normale' creditcard, maar nog steeds wordt iedere maand het hele bedrag afgeschreven. Vind ik zeer prettig en het was voornamelijk ook erg prettig bij het aanvragen van onze hypotheek een maand geleden. Werd niet moeilijk over gedaan. Ik betaal hotelreserveringen met creditcard, iPhone Apps en de benzine die ik verbruik voor mijn werk. Vind het zeer prettig werken.
Jeetje zeg, je krijgt zeker betaald per keer dat je geld,nl typt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven