lastig gevallen

09-07-2012 15:09 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal.

zoals sommige van jullie weten is een maand geleden mijn vriend vreemdgegaan. dat heb ik nu redelijk verdrongen, ik ga verder met mijn leven ondanks alles verhalen over vreemdgaan die er bij komen.

ik wil ook graag verder gaan met mijn eigen leven, maar dit word lastig omdat ik lastig gevallen word door een meisje op de camping van mijn ex.

zij belt mij steeds, vooral 's nachts en ik heb er last van. ik heb haar gevraagd niet meer te bellen, maar het stopt maar niet.

ik weet haar naam en nummer niet, naam wil ze niet zeggen en ze belt anoniem.

ik weet niet wat ik hier mee moet, het is al 3 weken aan de gang.

zou ik een melding maken bij het bedrijf waar zij beiden werken?

tips zijn zeker welkom

gr. Bepp
Wat doet/zegt ze als ze belt?
ze wil dan dat ik mijn verhaal doe tegenover zijn leidinggevende over wat er allemaal gebeurd op de camping...

ze wil dat ik verteld dat mijn ex met een stagiaire in bed ligt enz.

blijkbaar wil zij hem daar graag weg hebben...
Ehm ik snap er niks van. Wat heeft je relatiebreuk hier mee te maken?
- Telefoon in de nacht uit.

- Overdag onbekende nummers NIET opnemen en wegdrukken.

Is het zo afgelopen.
mijn relatie is over omdat hij vreemd is gegaan...

ik wil dit afsluiten, maar dat kan op deze manier niet
Ze verteld toch dat die meid elke keer over háár ex praat/verwijten maakt over hem en dat ZIJ het moet vertellen wat haar ex uitspookt.

Tis haar ex en dus relatiebreuk.
Vreemd dat ze jou daarvoor belt.. Ik zou haar nog eenmaal duidelijk maken dat ze van jou niets hoeft te verwachten aan medewerking en vervolgens haar telefoontjes niet meer beantwoorden, eventueel zelfs bij je provider haar nummer laten blokkeren.

Ook je telefoon in de nacht op stil idd en negeren!
quote:rob_uit_zeist schreef op 09 juli 2012 @ 15:16:

- Telefoon in de nacht uit.

- Overdag onbekende nummers NIET opnemen en wegdrukken.

Is het zo afgelopen.Dit.
rob zou willen dat dat kon.

mijn ouders bellen anoniem, vader is erg ziek, dus wil graag bereikbaar zijn... anders was dat zeker een goede optie
Huh?

1. Je vriend is vreemd gegaan.

2. Je ex heeft een collega die hem weg wil hebben en jou daarvoor lastig valt.

En het verband is?

1. Echt accepteren of uitmaken

2. Haar zeggen dat ze haar eigen zaakjes moet regelen en jou niet meer moet lastig vallen.
Oh sorry, was beetje laat met reageren.

Blijft optie 2 over.
Dan leg je zodra je hoort dat zij het is de hoorn er op?
het verband tussen mijn anonieme beller en ex is dat zij collega`s zijn.

heb haar de eerste keer dat zij belde al gevraagd te stoppen en verteld dat ik niet mee werk aan haar plannen. maar we zijn nu 3 weken verder en het gebeurd nog steeds.
Ga je ook nog met haar in gesprek dan?
Hier moet je niet aan mee doen! Hij heeft jou al gekwetst door vreemd te gaan, maar dat betekent niet dat jij je hier verder mee moet bemoeien. laat het van je afglijden, als die anonieme beller een klacht tegen je ex wil indienen, moet zij dat zelf doen!
Neem contact op met je provider dat je wordt lastig gevallen met tijdstippen waarop zij belde en laat haar nummer blokkeren.
nee nu niet meer,.. de eerste paar keer wel om haar duidelijk te maken dat ze moet stoppen.. nu neem ik op en als ik hoor dat zij het is, hang ik weer op. maar 20x in de nacht zo'n telefoontje is niet grappig
En er is geen mogelijkheid dat je ouders met een niet-anoniem nummer bellen als er iets is? Ik neem aan dat ze een mobiel op zak hebben gezien je vader ziek is. Hierbij kun je het anoniem bellen toch uitzetten?
Je kunt geen melding maken bij het bedrijf 'waar zij beiden werken' als je geen naam of telnr hebt om je verhaal te staven.

Kun je niet afspreken dat jouw ouders jou openlijk bellen (vanaf hun mobiel ofzo)zodat je dan alle onbekende nrs kunt blokkeren? Geeft een hoop rust hoor.

Vraag aan je provider om het nr te achterhalen en te blokkeren. Vertel die dame dat je aangifte doet voor stalken als ze nog 1 x contact opneemt.

Neem een nieuw tel nr.
Kunnen je ouders niet hun nummerherkenning aanzetten?

Anders een keer tegen haar zeggen dat als ze NU niet ophoudt met bellen, je inderdaad de leidinggevende eens zal bellen maar dan wel om te vertellen dat zij je 's nachts lastig loopt te vallen over een collega?

Je kunt ook de tijden waarop zij belt noteren en doorgeven aan je provider, zij nemen contact op met de stalker en kunnen haar nummer evt. blokkeren, ook als ze anoniem belt. Formulieren daarvoor zijn online te vinden.
In België heet dat belaging.... Kan je aangifte voor doen bij de politie.

Zeg haar dat je naar de politie zal stappen als ze je blijft lastigvallen.
It is what it is and that's what it is!
Heb je geen oude mobiel liggen? Geef je ouders die dan met een prepaid sim, dan zie je altijd dat zij je bellen. Programeer je zelf onder een snelkeuze toets voor als ze niet weten hoe mobieltjes werken.

Het hoeft vast maar even, als je een week of 2 niet opneemt stopt ze er vast wel mee.
bedankt voor de tips.

ik ga contact opnemen met mijn provider, blokeren dat nummer!

maar toch vind ik het ziekelijk dat iemand mij lastig valt.

2x in dit verhaal heb ik niks gedaan, ik ben niet vreemdgegaan en ik stalk niemand en toch heb ik er steeds last van...
Vroeger (voor nummerherkenning en voor mobieltjes) kon je nooit zien wie er belde. Mijn ouders hadden de afspraak dat als mijn vader belde, hij de telefoon één keer liet overgaan en dan neerlegde en dan opnieuw belde. Dan wist mijn moeder altijd dat hij het was.

Mijn moeder was/is geen fan van telefoons en had nog wel eens geen zin om op te nemen. Als ze wist dat het mijn vader was, nam ze wel gewoon op.

Misschien is dat een idee voor je ouders?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven