Cuba

09-07-2012 16:33 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende ga ik op vakantie naar Cuba en ik lees tegenstrijdige berichten...

Het is beter contant geld mee te nemen. Maar kun je in Cuba op sommige plekken/steden wel pinnen met de Mastercard van ING? Dat is me niet helemaal duidelijk.

Ik heb geen creditcard die ik kan mee nemen....
Ik zou toch een creditcard aanvragen..

Voor de rest weet ik het niet, staat dat niet gewoon vermeld in de LP?
quote:Nammma schreef op 09 juli 2012 @ 16:33:

Volgende ga ik op vakantie naar Cuba en ik lees tegenstrijdige berichten...

Het is beter contant geld mee te nemen. Maar kun je in Cuba op sommige plekken/steden wel pinnen met de Mastercard van ING? Dat is me niet helemaal duidelijk.

Ik heb geen creditcard die ik kan mee nemen....

ik heb cuba bezocht in 2005 en toen hebben we veel contant geld meegnomen .

je hebt daar 2 soorten betaamethodes

1 voor de toeristen en 1 voor de bevolking

kijk even op google en tik in : cuba en geldzaken

daar lees je inderdaad dat je niet kan pinnen

een credit card is echt aan te raden !!! daar kan je tenmiste nog wat mee doen .

je kan hier op grenswisselkantoor in nederland ook cubaans geld kopen

het is handig om globaal uit te rekenen wat je besteding is daar en daarop afstemmen

goed op je geld en spullen passen maar dat is in ieder land zo

ik vond cuba geweldig !!!!
Ik kan geen creditcard aanvragen.

Bij de geboekte reis zitten praktisch alle maaltijden inbegrepebn, dus daar hoef ik geen geld voor.

Dan toch maar contant geld meenemen en verdelen over verschillende plekken!

Voor de rest weet ik het niet, staat dat niet gewoon vermeld in de L P?

En wat is LP???
In Havana en ook nog wel in andere plaatsen kun je euro's wisselen in het geldwisselkantoor (met je paspoort), dat hebben wij 3 jaar geleden gedaan en ging prima.
Hey

Ben drie keer op Cuba geweest en nee je kan er niet pinnen. Vooral contant meenemen of creditcard maar dat is geen optie las ik. Dan gewoon contant en opbergen in kluisje op je hotel kamer. Ps Cuba is super waar ga je heen?
quote:Nammma schreef op 09 juli 2012 @ 17:21:

Ik kan geen creditcard aanvragen.

Bij de geboekte reis zitten praktisch alle maaltijden inbegrepebn, dus daar hoef ik geen geld voor.

geboekte reis met maaltijden? Ga je langs allemaal hotels of blijf je op een plek? Zou heeeel zonde zijn!

Dan toch maar contant geld meenemen en verdelen over verschillende plekken!

Voor de rest weet ik het niet, staat dat niet gewoon vermeld in de L P?

En wat is LP???

De lonely planet
Nee, het is een groepsrondreis door Cuba met telkens een andere bestemming....
Hoi Nammma,

Ik ben in april dit jaar naar Cuba geweest en mijn ervaring is dat het wel mogelijk is om te pinnen, maar alleen met MasterCard passen en niet van alle banken. In Havana zijn er maar een aantal plaatsen waar dit kan, dus als ik jou was zou ik voldoende cash meenemen. Op het vliegveld en in de meeste hotels kan je tegen de dagelijkse wisselkoers wisselen, dat heb ik ook gedaan. Neem dus euro's mee, absoluut geen dollars. Wissel ze voor CUC, niet CUP, dat is de lokale valuta en die is niets waard.

Ik heb in 11 dagen ongeveer 350 euro uitgegeven, voor lunch diner en terrasjes ed, het is dus niet heel duur.

Een CC is wel handig maar kun je lang niet overal mee betalen. Hoeft dus niet echt.
quote:vivetta schreef op 09 juli 2012 @ 19:02:

Hoi Nammma,

Wissel ze voor CUC, niet CUP, dat is de lokale valuta en die is niets waard.

Ik zou er wel voor zorgen dat je voor ongeveer ¤ 10 CUP bij je hebt. Wij hebben juist heel veel in de lokale valuta betaald. Scheelt veel geld en je komt op hele andere plekken (waar de Cubanen ook komen). Ook kun je alleen met CUP betalen bij de straatkarretjes (waar ze ijsjes, limonade en pizza verkopen).

Je kunt in Cuba niet pinnen. Wel met je creditcard en paspoort geld ophalen bij de bank. In Havana kun je wel met een visa kaart pinnen (niet aan te raden vanwege de regelmatige stroomuitval).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven