Geld & Recht alle pijlers

waar heb ik recht op?

10-07-2012 18:23 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
In september vorig jaar heb ik een tafel + tv kast en servieskast gekocht bij een grote Bouwmarkt (weet niet of ik de naam mag noemen?) In januari zijn er lichte plekken gekomen door de verflaag heen.. de knoesten werden licht zichtbaar.. op dat moment was het nog niet zo erg maar op dit moment zijn de plekken gewoon donkerbruin en zitten de knoesten over de hele tafel + tv kast verspreid. Ik heb de desbetreffende bouwmarkt gebeld en er werd mij gezegd de foto's + bon te mailen. Gedaan.. Dagen niks gehoord.. dus ik bellen en ja morgen is de manager er en hij zal je mail beantwoorden.. de volgende ochtend belde ik die meneer om het nog even duidelijk te maken dat ik een mail had gestuurd en ja hij was weer voor het eerst op het kantoor en ging zijn mails nu beantwoorden..de hele dag gewacht en niks gehoord. 5 minuten voor sluitingstijd gebeld en ja hij zou de leverancier bellen en ik zoou afgelopen vrijdag of maandag wat horen..weer niet (!!!) vanmorgen zelf gebeld...hoor ik dat die @$$@* op vakantie is gegaan. Lekkere klantenservice! Nu heeft een collega gebeld naar de leverancier en deze leverancier wilt mij een pot verf geven waar ik zelf mijn tafel opnieuw kan verven. Maar wat nou als het over 5 maanden weer gebeurd?

Waar heb ik recht op? Kan ik een nieuwe tafel eisen of mijn geld terug?

Ik vind het zelf wel belachelijk eerlijk gezegd dat ik mijn tv kast en tafel nu zelf opnieuw moet gaan verven..
Consuwijzer.
Dus blijkbaar is dat de regel dat zij mij een pot verf geven en kunnen garanderen dat de verf goed is..hmm ik weet niet of ik hier nou zo blij mee moet zijn.. nou ja hopelijk zegt de leverancier dat ik nieuwe meubels krijg
Is het whitewash? Dan gebeurt dat altijd.
Ik zou het niet zelf gaan verven. Zij moeten er voor zorgen dat het product hersteld wordt en dat als het straks weer niet goed is, dat jij hun daar weer op kan aanspreken. Als je zelf verft dan krijg je daar waarschijnlijk weer een discussie over. Dus ze halen het op, fixen het en brengen het weer terug is mijn advies.
Meubels moet je ook niet bij de bouwmarkt halen! Het goedkope troep waar je dan ook nog veel te veel voor betaald.

Wat verwacht je nou?
Het klinkt als een slijtage kwestie, dan vindt ik een pot verf wel coulant. Zoals Jo12345 al zegt ga je niet naar een bouwmarkt voor meubels van hoge kwaliteit.
Het is geen slijtage. het is een bepaald proces wat door licht komt. Daardoor komen de knoesten door de verflaag.

Natuurlijik weet ik dat het geen A-kwaliteit is maar na 4 maanden vind ik het niet normaal hoor..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven