Club Med
vrijdag 13 juli 2012 om 09:01
Mijn beste vriendin is in la Fidele geweest (Tunesie) en in Kemer (Turkije) en vond la Fidele net wat meer klasse en uitstraling hebben. De kamer was een hut op het strand, bijv. Club Med is allemaal net wat meer stylish dan de gemiddelde all inclusive meuk, bijvoorbeeld er worden echt goede merken drank geserveerd (Bacardi, Jack Daniels) ipv de lokale variant. Er worden 's avonds goede feesten georganiseerd, met mooie aankleding, goede DJ's en echt lekkere drankjes. Je hebt bijv een White Night (meestal op donderdag), waarbij alles in wit is gehuld, de obers, tafels, bloemen, stoelen, en daarna een feest waarbij iedereen in het wit moet, etc.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
vrijdag 13 juli 2012 om 09:11
Ik ben vorig jaar september in m'n eentje naar Club Med Kemer geweest. OMG, heb de week van mijn leven gehad!
De sfeer, het eten, het sportieve, en natuurlijk het feesten! Kemer is echt een feestresort voor volwassenen waar geen kinderen komen. Hierdoor is het niet echt te vergelijken met de andere Club Med's.
Houd er rekening mee dat alles en iedereen Frans is, dus weinig nederlanders en ook spreekt nog steeds niet iedereen Engels.
Ik had het geluk al in het transfer busje een onwijs toffe meid te ontmoeten die uiteindelijk m'n beste vriendin is geworden, maar ook zonder dat had het geweldig geweest!
Wat een ervaring was dat, had het voor geen goud willen missen!
Bij twijfel:: GAAN!!
De sfeer, het eten, het sportieve, en natuurlijk het feesten! Kemer is echt een feestresort voor volwassenen waar geen kinderen komen. Hierdoor is het niet echt te vergelijken met de andere Club Med's.
Houd er rekening mee dat alles en iedereen Frans is, dus weinig nederlanders en ook spreekt nog steeds niet iedereen Engels.
Ik had het geluk al in het transfer busje een onwijs toffe meid te ontmoeten die uiteindelijk m'n beste vriendin is geworden, maar ook zonder dat had het geweldig geweest!
Wat een ervaring was dat, had het voor geen goud willen missen!
Bij twijfel:: GAAN!!
vrijdag 13 juli 2012 om 09:17
Dank voor de reacties! Wij hebben kinderen dus zoeken we er eentje waar kinderen ook welkom zijn.
Mag trouwens over de hele wereld zijn aangezien wij in Azië wonen (geen Nederlanders vind ik juist geen nadeel )
Ik ben mij aan het oriënteren welke Club Med geschikt is voor ons en daar zijn ervaringen van anderen van harte welkom bij.
Mag trouwens over de hele wereld zijn aangezien wij in Azië wonen (geen Nederlanders vind ik juist geen nadeel )
Ik ben mij aan het oriënteren welke Club Med geschikt is voor ons en daar zijn ervaringen van anderen van harte welkom bij.
vrijdag 13 juli 2012 om 09:28
Wij zijn naar Club Kani geweest (Malediven). Heerlijk!!!!!
Leuk toegewijd team. De hele dag wel iets te doen. Buffet was heel uitgebreid maar door m'n zwangerschap had ik niet overal zin in.
Inderdaad veel Fransen (dat is wel een nadeeltje hoor!) En bij ons veel Chinezen/andere Aziaten die zodra het restaurant open gaat het hele buffet plunderen (om vervolgens bijna alles op tafel te laten staan en weer weg te gaan).
Klein eiland dus lekker overzichtelijk. Ook de eiland huisjes liggen nagenoeg aan het strand (beetje afhankelijk van waar op het eiland je zit. Wij zaten tegen het einde, heerlijk rustig. Bij het centrale stuk waar alle activiteiten zijn is het langer rumoerig).
Leuk toegewijd team. De hele dag wel iets te doen. Buffet was heel uitgebreid maar door m'n zwangerschap had ik niet overal zin in.
Inderdaad veel Fransen (dat is wel een nadeeltje hoor!) En bij ons veel Chinezen/andere Aziaten die zodra het restaurant open gaat het hele buffet plunderen (om vervolgens bijna alles op tafel te laten staan en weer weg te gaan).
Klein eiland dus lekker overzichtelijk. Ook de eiland huisjes liggen nagenoeg aan het strand (beetje afhankelijk van waar op het eiland je zit. Wij zaten tegen het einde, heerlijk rustig. Bij het centrale stuk waar alle activiteiten zijn is het langer rumoerig).
vrijdag 13 juli 2012 om 10:33
quote:louisavuitton schreef op 13 juli 2012 @ 09:28:
Hoe duur is dat eigenlijk, voor bv een weekje?
Ik ben in een goede bui
http://www.clubmed.nl/cm/home.do?PAYS=314&LANG=NL
Hoe duur is dat eigenlijk, voor bv een weekje?
Ik ben in een goede bui
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 13 juli 2012 om 10:53
quote:himalaya schreef op 13 juli 2012 @ 10:33:
[...]
Ik ben in een goede bui
Ik wilde dus net al schrijven dat dat natuurlijk niet te zeggen is omdat Club Med over de hele wereld zit. Frankrijk of de Malediven is nogal een verschil en je kunt met of zonder vervoer boeken.
Wij zijn nogal op onszelf en eigenlijk willen we tijdens een vakantie weinig contact met anderen (een vriendelijk praatje op zijn tijd is natuurlijk altijd leuk maar ik ben niet op zoek naar 'vakantie vrienden') Is Club Med dan wel geschikt voor ons? Zijn de activiteiten erg overheersend en is er een sterk 'wij' gevoel in de resorts?
[...]
Ik ben in een goede bui
Ik wilde dus net al schrijven dat dat natuurlijk niet te zeggen is omdat Club Med over de hele wereld zit. Frankrijk of de Malediven is nogal een verschil en je kunt met of zonder vervoer boeken.
Wij zijn nogal op onszelf en eigenlijk willen we tijdens een vakantie weinig contact met anderen (een vriendelijk praatje op zijn tijd is natuurlijk altijd leuk maar ik ben niet op zoek naar 'vakantie vrienden') Is Club Med dan wel geschikt voor ons? Zijn de activiteiten erg overheersend en is er een sterk 'wij' gevoel in de resorts?
vrijdag 13 juli 2012 om 10:58
Ik ben in Sicilië geweest, maar dat is redelijk lang geleden. De bungalow was niet superdeluxe, maar goed genoeg. Eten vanaf buffets met 8 medereizigers aan een tafel. Was goed.
Verder alle sporten en hobby's die je je maar bedenken kon ( bijna) met instructeurs die daadwerkelijk iets gepresteerd hadden op dat gebied. Ik vond het duur, maar wel de moeite waard. Sicilië is een familie-resort, het enige nadeel is dat het tamelijk afgelegen lag.
Verder alle sporten en hobby's die je je maar bedenken kon ( bijna) met instructeurs die daadwerkelijk iets gepresteerd hadden op dat gebied. Ik vond het duur, maar wel de moeite waard. Sicilië is een familie-resort, het enige nadeel is dat het tamelijk afgelegen lag.
vrijdag 13 juli 2012 om 10:59
quote:Biebeltje schreef op 13 juli 2012 @ 09:28:
En bij ons veel Chinezen/andere Aziaten die zodra het restaurant open gaat het hele buffet plunderen (om vervolgens bijna alles op tafel te laten staan en weer weg te gaan).
.Hier dacht ik dus aan te kunnen ontsnappen door Club Med te boeken! All inclusive spreekt mij om die reden dus niet aan en dacht dat dat bij de duurdere resorts eigenlijk niet gebeurde. Helaas dus.
En bij ons veel Chinezen/andere Aziaten die zodra het restaurant open gaat het hele buffet plunderen (om vervolgens bijna alles op tafel te laten staan en weer weg te gaan).
.Hier dacht ik dus aan te kunnen ontsnappen door Club Med te boeken! All inclusive spreekt mij om die reden dus niet aan en dacht dat dat bij de duurdere resorts eigenlijk niet gebeurde. Helaas dus.
vrijdag 13 juli 2012 om 11:03
Ik ben in Italie, Egypte, Tunesie, Amerika, Portugal en Frankrijk geweest. En het is heerlijk. Er zit wel verschil in de kwaliteit van de accommodaties, maar daarom hebben ze het ook het 'tanden-systeem' in het leven geroepen.
Je kunt volledig zelf bepalen of je wel of niet aan de activiteiten meedoet. Die vrijblijvendheid is heerlijk en prima. Het nadeel? Je komt er zwaarder van terug dan dat je heen ging vanwege het lekkere eten
Je kunt volledig zelf bepalen of je wel of niet aan de activiteiten meedoet. Die vrijblijvendheid is heerlijk en prima. Het nadeel? Je komt er zwaarder van terug dan dat je heen ging vanwege het lekkere eten
vrijdag 13 juli 2012 om 11:18
Als je later naar het buffet gaat dan zijn de meeste Aziaten al uitgegeten, dat is voornamelijk het eerste uur.
Ik had ook geen behoefte aan "gezellig groepsgedoe" en je wordt er ook niet toe verplicht gelukkig. Kon er makkelijk genoeg aan ontsnappen.
Verder waren er ook genoeg twee en vierpersoonstafel in het restaurant om lekker met je eigen gezelschap te kunnen eten.
Ik had ook geen behoefte aan "gezellig groepsgedoe" en je wordt er ook niet toe verplicht gelukkig. Kon er makkelijk genoeg aan ontsnappen.
Verder waren er ook genoeg twee en vierpersoonstafel in het restaurant om lekker met je eigen gezelschap te kunnen eten.
vrijdag 13 juli 2012 om 12:08
Oh gelukkig dat je je niet gedwongen hoeft te voelen om met de activiteiten mee te doen.
Ik heb even op Google informatie gezocht over het 'tanden-systeem'. Houdt dat in dat sommige resorts luxer zijn? Of dat er op een resort ook luxere accommodaties zijn met toegang tot weer luxere ruimtes en activiteiten (zoals bv een clubkamer in een hotel)?
Ik heb even op Google informatie gezocht over het 'tanden-systeem'. Houdt dat in dat sommige resorts luxer zijn? Of dat er op een resort ook luxere accommodaties zijn met toegang tot weer luxere ruimtes en activiteiten (zoals bv een clubkamer in een hotel)?
zaterdag 14 juli 2012 om 14:10
Als je echt luxe wilt zou ik naar Club Med Bali gaan.. 1 woord: fantastich!
Verder ben ik geweest in;
Cheraring Beach- Maleisie.. Heel mooi maar niet echt mooi strand en ligt afgelegen..
Opio in de Provence.. Ook erg mooi en dichtbij..
Tignes, ook fantastisch maar voor wintersport..
Club Med 2 cruise.. Speciaal product,, erg leuk maar natuurlijk geen clubdorp..
Grecolimano in Griekenland is wel top..
Club Med ia niet goedkoop maar 3 weken voor vertrek de meeste aanbiedingen..
Heb gehoord dat Mauritius ook fantastisch is!
Verder ben ik geweest in;
Cheraring Beach- Maleisie.. Heel mooi maar niet echt mooi strand en ligt afgelegen..
Opio in de Provence.. Ook erg mooi en dichtbij..
Tignes, ook fantastisch maar voor wintersport..
Club Med 2 cruise.. Speciaal product,, erg leuk maar natuurlijk geen clubdorp..
Grecolimano in Griekenland is wel top..
Club Med ia niet goedkoop maar 3 weken voor vertrek de meeste aanbiedingen..
Heb gehoord dat Mauritius ook fantastisch is!
zaterdag 14 juli 2012 om 15:03
Dank je voor je tips! Maleisië lijkt mij erg leuk vooral vanwege het tropisch regenwoud waar het vlakbij ligt. Het strand is er dus niet mooi? Jammer. Afgelegen vind ik niet zo'n heel groot probleem.
We hebben een redelijk hoog vakantie budget dus dat is geen probleem gelukkig.
We zijn pas op Bali geweest maar de volgende keer dus Club Med boeken!
Wat vind je zo leuk/fijn aan Club Med in vergelijking met andere all inclusive resorts?
We hebben een redelijk hoog vakantie budget dus dat is geen probleem gelukkig.
We zijn pas op Bali geweest maar de volgende keer dus Club Med boeken!
Wat vind je zo leuk/fijn aan Club Med in vergelijking met andere all inclusive resorts?
zondag 15 juli 2012 om 10:28
Ik vond de opzet van Maleisie echt heel mooi, helemaal van hout opgezet en ligt aan een klein oerwoud.
Er lopen allemaal (brutale) apen en je hoort continue krekel geluiden, dus dat oerwoud idee heb je daar wel
Maar het ligt aan de Oostkust (half uurtje van de luchthaven) waar naar mijn idee een stuk minder te beleven is dan aan de westkust.
Ik vond het strand een wilderige indruk geven.. Geen heldere zee en veel muggen.. Tevens vond ik het eten daar niet echt op en top zoals ik gewend ben van Club Med.
Bali daar in tegen.. Ook hele mooie opzet, ruim, hele luxe uitstraling.. En eten.. Mijn god! Zou alleen daarom al terug willen
Club Med vind ik leuk omdat er voor ieder wat wils is.. wil je sporten, wil je samenhorigheid, wil je luxe, wil je leuke vakantie met de fam, wil je aan niets mee doen, wil je goed eten? Het kan er allemaal..
Daarbij is alles inclusief! Je komt dus eigenlijk niet voor verrassingen te staan..
Dat is mijn ervaring met Club Med..
Advies is wel om naar een gerenoveerd dorp te gaan en de recencies van het eten lezen, over het algemeen is het super maar er zit hier en daar een beetje een "rotte appel" tussen.. (althans.. Niet wat ik gewend ben)
Fijn dat je een flink budget hebt.. Even op een rijtje nog wat aanraders zijn ( ook van waar ik niet geweest ben maar wel van andere mensen heb gehoord)
Bali
Kani (Malediven)
La plantation d'Albion (Mauritius)
Sinai bay ( Egypte)
Grecolimano (Griekenland)
Dominicaanse
El gouna (Egypte)
Palmiye (Turkije)
Maar er zullen ongetwijfeld meer leuke clubdorpen zijn.. Succes!!
Er lopen allemaal (brutale) apen en je hoort continue krekel geluiden, dus dat oerwoud idee heb je daar wel
Maar het ligt aan de Oostkust (half uurtje van de luchthaven) waar naar mijn idee een stuk minder te beleven is dan aan de westkust.
Ik vond het strand een wilderige indruk geven.. Geen heldere zee en veel muggen.. Tevens vond ik het eten daar niet echt op en top zoals ik gewend ben van Club Med.
Bali daar in tegen.. Ook hele mooie opzet, ruim, hele luxe uitstraling.. En eten.. Mijn god! Zou alleen daarom al terug willen
Club Med vind ik leuk omdat er voor ieder wat wils is.. wil je sporten, wil je samenhorigheid, wil je luxe, wil je leuke vakantie met de fam, wil je aan niets mee doen, wil je goed eten? Het kan er allemaal..
Daarbij is alles inclusief! Je komt dus eigenlijk niet voor verrassingen te staan..
Dat is mijn ervaring met Club Med..
Advies is wel om naar een gerenoveerd dorp te gaan en de recencies van het eten lezen, over het algemeen is het super maar er zit hier en daar een beetje een "rotte appel" tussen.. (althans.. Niet wat ik gewend ben)
Fijn dat je een flink budget hebt.. Even op een rijtje nog wat aanraders zijn ( ook van waar ik niet geweest ben maar wel van andere mensen heb gehoord)
Bali
Kani (Malediven)
La plantation d'Albion (Mauritius)
Sinai bay ( Egypte)
Grecolimano (Griekenland)
Dominicaanse
El gouna (Egypte)
Palmiye (Turkije)
Maar er zullen ongetwijfeld meer leuke clubdorpen zijn.. Succes!!
maandag 16 juli 2012 om 02:02
Balalaika bedankt voor je uitgebreide uitleg en tips!
Ik ben wel erg benieuwd welke Club Med lokaties de 'rotte appels zijn'
Heel veel van jouw aanraders staan qua landen op onze verlanglijst dus erg fijn!
Wel erg jammer dat Club Med Maleisië tegen valt want het zag er op de site echt super uit en we hadden het dit jaar bijna geboekt.....
Ik ben wel erg benieuwd welke Club Med lokaties de 'rotte appels zijn'
Heel veel van jouw aanraders staan qua landen op onze verlanglijst dus erg fijn!
Wel erg jammer dat Club Med Maleisië tegen valt want het zag er op de site echt super uit en we hadden het dit jaar bijna geboekt.....