Geld & Recht alle pijlers

Deurwaarder levert dagvaarding af op oud adres....

14-07-2012 02:52 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Vandaag/gister stond er in ene keer een deurwaarder op de stoep met de betekening van het vonnis.

Blijkt dat er een openstaande vordering naar de rechter is gegaan, een vordering waar ik echt dom gezegd nooit meer aan heb gedacht. Maar ik heb nooit een dagvaarding gezien?!

De deurwaarder heeft geen recente GBAopvraag gedaan van mijn woonadres. Dit hebben ze een aantal dagen voordat de beste man schijnbaar aan de deur is geweest gedaan. Maar in die paar dagen ben ik verhuisd en heb ik mijn adres gewijzigd.

Kan ik hier nog wat aan doen, nu ben ik mooi de sjaak door ook nog een griffierecht etc te gaan betalen terwijl ik niet eens wist dat er een zaak liep?
Meestal doe ze toch GBA-opvraag voordat ze met een hard oordeel komen? Ik heb het wel eens gehad 'laatste waarschuwing, maar misschien heb je het niet gehad, want we merkten dat je ergens anders woonde...blabla'. Voordat de deurwaarder komt dus. Die heeft een huisadres, dan weten ze al dat er iets mis kan zijn gegaan.

Dit helpt je niet echt, sorry. Rechtsbijstandverzekering kan helpen.
Lijkt me toch dat zoiets aangetekend wordt verstuurd of niet?

Dat zou ik zowiezo even navragen bij die deuwaarders.

En bij niet aangetekend bezwaar maken tegen je vonnis en je griffierecht!

Succes
Een dagvaarding wordt bij geengehoor in een gesloten envelop in de brievenbus gedaan. OP de envelop staat met dikke letters dat het om een gerechtelijke document gaat.> Als jij net rond die dagen bent verhuisd, neem ik aan dat je toch nog even langs gaat om de post op te halen e.d.? Of dat nieuwe bewoners die doorsturen? Ik zou als ik jou was maandag de deurwaarder even bellen, maar in principe hebben zij aan alle voorwaarden voldaan
Heb ik ook gehad, ik kon mooi dokken. Uitspraak is uitspraak blijkbaar. En de eisende partij had geen oren naar de verklaring. Die wilden centjes zien.
Hoe kan jij controleren of de deurwaarder een GBA-opvraag heeft gedaan? Dat is een deurwaarder verplicht, waarom zou hij/zij dat niet doen?
Ga in therapie!
OM bij de rechtbank om vonnis te vragen moet men een kopie gba tonen die niet ouder dan een bepaald aantal dagen mag zijn (geloof twee weken). Zonder dat krijgt een deurwaarder geen vonnis, of er moet sprake zijn van geen enkele registratie mbt woon-verblijfsplaats.
En wat is een GBA nou weer?
Ik begrijp dat ze wel een recente opvraag hebben gedaan, maar dat jij heel snel daarne bent verhuisd. Dat is vervelend, maar ontslaat je niet van het vonnis. Uitspraak is uitspraak. Hier is al een traject aan voraaf gegaan.
Maar toen de deurwaarder checkte, klopte het adres dus nog wel?

GBA = Gemeentelijke Basis Administratie. De informatie wie exact op welk adres ingeschreven staat en sinds wanneer.
quote:ladytruckster schreef op 14 juli 2012 @ 08:49:

En wat is een GBA nou weer?

gemeentelijke basisadministratie

*crosspost*
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Zijn hier niet al veel aanmaningen aan vooraf gegaan? Heb je deze dan ook niet ontvangen?

Als je die wel hebt ontvangen, maar er verder niks mee hebt gedaan kon je hier natuurlijk op wachten.

Ook na de aanmaninghen geen contact opgenomen om een betalingsregeling te treffen?

Ik denk dat in dit geval het echt een gevalletje 'pech voor jou' is.
To schrijft dat ze domweg niet meer aan de vordering had gedacht, dus ik vermoed dat er wel aanmaningen zijn geweest. Zonder bewijs van aanmaning krijgt men ook geen vonnis.
Tja kom op, domweg niet aan gedacht is geen excuus. Lijkt me dat je tig aanmaningen e.d. hebt gehad. Gewoon betalen.
Als je er ingeschreven stond op moment van dagvaarding heb je geen poot om op te staan. Anders kan je verstek zuiveren zoals dat heet.
en bij een verhuizing is het aan jouw om iedereen daarvan in kennis te stellen, dus ook je schuldeisers. En van een deurwaarderskantoor, ontvang je altijd eerst een aantal brieven, voordat er vonnis bij de rechtbank gehaald wordt.
Ben je daarvoor misschien ook een keer verhuisd? Vergeten adreswijziging door te geven en alle aanmaningen daarheen gestuurd?
Niet meer aan gedacht? Daar lopen er heel veel van in Nederland, helaas pindakaas vergeten ze jou niet en komen ze gewoon netjes halen waar ze recht op hebben.

Tip; volgende keer dit soort dingen niet meer vergeten maar je administratie goed bijhouden en je post openmaken.
Ja en?
quote:lilly1980 schreef op 14 juli 2012 @ 11:04:

Als je er ingeschreven stond op moment van dagvaarding heb je geen poot om op te staan. Anders kan je verstek zuiveren zoals dat heet.

Verstek zuiveren kan alleen als er nog geen vonnis is uitgesproken. Ze zou wel in verzet kunnen, maar de vraag is of dat in dit geval zin heeft.

TO klopt het dat je het geld verschuldigd bent? Als je geen inhoudelijk verweer hebt tegen de vordering dan wordt het, inclusief de kosten, toegewezen. De uitspraak zou niet anders zijn geweest als je op je nieuwe adres zou zijn gedagvaard.

Vraag anders bij het Juridisch Loket even na of het zinvol is om in verzet te gaan.
Verzet brengt ook kosten mee en als je het geld rechtmatig bent verschuldigd, dan moet je ook de kosten voor de deurwaarder betalen en lopen de kosten op. Kortom, slik je verlies.
Ja het is gewoon dom geweest. Telkens op de stapel gelegd van betaal ik straks wel.. Ging maar om 60 euro haha.

Dat grapje is nu dus wel duurder, heb dr van geleerd!

Ik betaal wel gewoon, heb geen zin in al dat moeilijke gedoe.

Ik ben fout geweest klaar...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven