Even alleen weg

14-07-2012 13:15 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels ben ik alweer 10 jaar samen met mijn vriend. We hebben samen 2 kinderen. Voordat ik een relatie kreeg met mijn vriend ondernam ik best veel dingen alleen. De laatste tijd merk ik dat ik zin op om weer eens iets alleen te ondernemen. Ik zit te denken aan een citytrip in mijn eentje. Even alle tijd voor mijzelf en geen rekening te hoeven houden met iemand anders.

Zijn er meer mensen die dit hebben, of misschien ook hebben ondernomen?
Gewoon doen meid! lekker even tijd voor jezelf nemen.

Verder geen ervaring met deze gedachte.
Ja, heel vaak die behoefte zelfs. Ondanks dat ik de liefste en leukste man en dochter ter wereld heb

Meestal ga ik er dan een weekje tussenuit: lekker naar de zon, watersporten, yogaen en boekjes lezen. Heerlijk!

Ik denk dat ik daar een leukere partner en moeder van wordt.
Kan me er alles bij voorstellen, heb een vriend en er zit een 'bun in the oven' maar ik denk dat ik dat ook zal hebben. Gewoon doen dus, als het thuis kan. Blijkbaar is dat een behoefte die je hebt en waar je soms gewoon aan toe moet geven.
This is not kosher!
Klinkt mij niet raar in de oren, gewoon lekker doen! Veel plezier.
Gelukkig, ben blijkbaar niet de enige die dit heeft. Het lijkt me zo heerlijk om een citytrip alleen te doen. Geen luiers, hapjes etc. Gewoon doen wat ik zelf wil. Ik ga het dus gewoon doen! Nu nog even uitzoeken waarheen.

Veel plezier!
This is not kosher!
Have fun (alvast)
Wat vindt je man ervan?
Mijn vriend heeft deze behoefte absoluut niet, zit ook niet in zijn karakter. Hij is heerlijk rustig en ik het tegenovergestelde. Verder heeft hij er natuurlijk geen bezwaren tegen.
Ik ga ieder jaar 5 dagen weg. Heerlijk! Ik zou het gewoon doen.

Ik heb 2 kleine kinderen, ik doe het al van voordat de kinderen er waren. Ze zijn niet anders gewend
Zoalng jouw partner daar geen bezwaar tegen heeft ( anders is het misschien weer een ander verhaal) zou ik het zeker doen.

mijn oma bv nu 92 ging vroeger altijd met haar zus op vakantie (zonder man en kids). Het is net hoe het in jouw relatie past, maar als het kan zeker doen..

Geniet ervan..
Wat ik mij dan wel afvraag, waarom zou het bij mensen niet in hun relatie passen? Het is toch een kwestie van elkaar vertrouwen, of het elkaar gunnen misschien..
Klopt, maar denk aan een man met Asperger bv, iemand met lichamelijke klachten, er zijn 1000 redenen te verzinnen waarom eea net iets moeilijker in te plannen valt..

Hangt dan ook weer af van netwerk om je heen, het hoeft geen bezwaar te zijn, maar ik denk als er de ruimte voor is dat het voor beide goed is om ook afentoe een weekendje weg te gaan alleen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Het hangt i.d.d. van de situatie thuis af of het wel of niet mogelijk is. Ook is het natuurlijk per persoon wisselend. Er zullen genoeg mensen zijn die daar echt geen behoefte aan hebben
Ik vind het ook heerlijk om in mijn eentje iets te ondernemen. Helaas heb ik een partner die het niet zo leuk vindt als ik ga. Niet omdat hij mij niet vertrouwt of gunt. Maar hij snapt echt niet waarom het leuker is om in mijn eentje te gaan. Hij vindt het nl. niets aan in zijn eentje. Hij wil het liefst met mij weg. Met een vriend weg voelt voor hem als minder leuk. Was vooral in het begin erg lastig.
Dat is inderdaad vervelend. Ik moet je eerlijk zeggen dat mijn vriend zich ook niet kan voorstellen dat het leuk is om alleen weg te gaan. Maar aan de andere kant gunt hij het me wel en is het ook gewoon oké. Ik vond dit wel lastig, het was makkelijker geweest als hij het volledig begreeg, maar dit was meer een gevoelskwestie.
Dat herken ik helemaal. Het is zo moeilijk uit te leggen aan iemand die het liefst altijd samen is hoe heerlijk het is om in je eentje weg te gaan. Hij accepteert het wel, maar begrijpt het absoluut niet.
Dan zit je in een spagaat. Ik denk dat je dan misschien nooit met 100% plezier weggaat omdat er iemand thuis is die liever had dat je daar was.'

Ik ben ook heel benieuwd hoe het mij bevalt. Vroegah ging ik best vaak alleen met vakantie. Ik vond het toen heerlijk, alle vrijheid om te doen wat je wilt en om andere mensen te ontmoeten.
Ach, ik merk dat als ik weg ben ik er absoluut niet meer aan denk. Alleen de dag ervoor heb ik er last van. Ik verheug me en ben heel blij en dan heb je een partner die iets minder blij is. Maar zodra ik weg ben ben ik dat meteen vergeten!
Ik ben wel single, dus heb eigenlijk weinig andere opties. Vorige week ben ik alleen op vakantie gegaan en dat beviel prima.
ben ook een aantal keer alleen op vakantie geweest. Heerlijk. het is ook leuk om b.v. taalcursus in het buitenland te doen. Have fun!
.
Stoer, 3 maanden! Dat zou mij niet meer lukken, ik zou mijn kinderen teveel missen. Ik hou het bij een (lang) weekend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven