sarong / pareo
zondag 15 juli 2012 om 16:30
Hoi Dames (en heren
)
Ik ga backpacken, nu heb ik dit wel eens eerder gedaan maar niet naar gebieden waar ik veel naar het strand zal gaan. Nu dus wel.. oa Thailand. Ik wil geen badlaken meenemen want dat is veel te zwaar/groot. Ik neem wel een handdoek mee, zo een speciale micro fiber die snel droog wordt, voor het douchen. Ik wil toch ook iets meenemen om op te liggen op het strand. Nu denk ik aan een sarong. Heeft iemand tips waar ik dit kan kopen? Ik zie wel internet winkels via google. Heeft iemand ergens goede ervaringen? De sarong moet namelijk wel super dun zijn en groot genoeg. Ik ben benieuwd!!
Framboos
Ik ga backpacken, nu heb ik dit wel eens eerder gedaan maar niet naar gebieden waar ik veel naar het strand zal gaan. Nu dus wel.. oa Thailand. Ik wil geen badlaken meenemen want dat is veel te zwaar/groot. Ik neem wel een handdoek mee, zo een speciale micro fiber die snel droog wordt, voor het douchen. Ik wil toch ook iets meenemen om op te liggen op het strand. Nu denk ik aan een sarong. Heeft iemand tips waar ik dit kan kopen? Ik zie wel internet winkels via google. Heeft iemand ergens goede ervaringen? De sarong moet namelijk wel super dun zijn en groot genoeg. Ik ben benieuwd!!
Framboos
zondag 15 juli 2012 om 16:37
Niet handig in Thailand kennen nl. ook he fenomeen zwembad en geloof mij bij hitte wil je zwemmen en op je handdoek zitten/liggen etc. Rol je badlaken gewoon op en knoop hum boven op je backpack.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 15 juli 2012 om 16:41
zondag 15 juli 2012 om 16:42
Ik heb twee van die micro fiber handdoeken. Was tot nu toe met backpacken altijd meer dan genoeg voor maanden backpacken. Ze kennen daar ook wasmachines en in sommige hostels krijg je handdoeken.
Op die handdoeken kan je ook gewoon liggen maar vind ik net te klein. Maar goed ik neem dus extra sarong mee. Daar ben ik nu naar op zoek. Tips??
Op die handdoeken kan je ook gewoon liggen maar vind ik net te klein. Maar goed ik neem dus extra sarong mee. Daar ben ik nu naar op zoek. Tips??
zondag 15 juli 2012 om 16:47
Geleerd van een back-packer: hydrofiel luiers kun je ook gebruiken als handdoek. Kan je ook als soort van tulband gebruiken als je ze in driehoek vouwt en knoopt. Het puntje onder de knoop schuiven na het knopen.
Bij de Hema hebben ze er 4 voor 5 euro in aparte kleurtjes.
Ik heb zelf een heel grote (maar dure) van microfaber waar ik ook op kan liggen.
Hier op het forum zijn al eerder topics geweest op pareo.
Je zou kunnen kijken bij Wehkamp en dat soort sites. Eigenlijk alle sites waar ze badkleding hebben.
Misschien hebben ze bij WE nog wat over gelaten?
Bij de Hema hebben ze er 4 voor 5 euro in aparte kleurtjes.
Ik heb zelf een heel grote (maar dure) van microfaber waar ik ook op kan liggen.
Hier op het forum zijn al eerder topics geweest op pareo.
Je zou kunnen kijken bij Wehkamp en dat soort sites. Eigenlijk alle sites waar ze badkleding hebben.
Misschien hebben ze bij WE nog wat over gelaten?
zondag 15 juli 2012 om 16:54
Ik heb even gegoogled, maar ik heb zo'n speciale dunne. En die kan ik zelfs in een middelgrote handtas doen. Weegt helemaal niks.
Of de oudste handdoek die je maar kan vinden. Ik heb er een van Ikea en die is lekker versleten en dun. Vaak wassen dan worden ze vanzelf dun, maar hebben nog wel het comfort van een handdoek.
Of de oudste handdoek die je maar kan vinden. Ik heb er een van Ikea en die is lekker versleten en dun. Vaak wassen dan worden ze vanzelf dun, maar hebben nog wel het comfort van een handdoek.
zondag 15 juli 2012 om 17:05
zondag 15 juli 2012 om 17:10
quote:framboos7 schreef op 15 juli 2012 @ 17:08:
Thanks voor je moeite pumps. Ik heb er nu 1 van xenos 160x120 cm heet ook travel/sports microfibre. Volgens mij was ie 7.99. De goedkope variant dus. Maar jouwe is nog een stuk kleiner opgevouwen en gaat langer mee
En is zachter. Maar het is maar net wat je voorkeur is.
Ik heb ondertussen ook vaak een luier in mijn rugzakje als ik gewon ga wandelen. Is ook licht en als het maar droogt.
EDIT: Kijk anders ook eens bij gewone sjaals. Die hebben af en toe ook een groter formaat.
Fijne vakantie alvast!
Thanks voor je moeite pumps. Ik heb er nu 1 van xenos 160x120 cm heet ook travel/sports microfibre. Volgens mij was ie 7.99. De goedkope variant dus. Maar jouwe is nog een stuk kleiner opgevouwen en gaat langer mee
En is zachter. Maar het is maar net wat je voorkeur is.
Ik heb ondertussen ook vaak een luier in mijn rugzakje als ik gewon ga wandelen. Is ook licht en als het maar droogt.
EDIT: Kijk anders ook eens bij gewone sjaals. Die hebben af en toe ook een groter formaat.
Fijne vakantie alvast!
zondag 15 juli 2012 om 17:50
Ik heb er een fouta gekocht bij Lantara (heb geen aandelen, maar kon ze verder nergens (goedkoper) vinden, je wordt doorgestuurd naar de website van Hipzer.). Bevalt heel goed. Lichtgewicht, bruikbaar als strandlaken en pareo. Wel even goed de wasinstructies opvolgen, de mijne gaf de eerste keer flink af. Niet heel voordelig maar veel fijner dan zo'n zwaar badlaken en dus multifunctioneel.
(Zie nu dat het ongeveer dezelfde zijn als die van de site van Juf-deetje).
(Zie nu dat het ongeveer dezelfde zijn als die van de site van Juf-deetje).