Digitale camera wordt tergend traag.

16-07-2012 18:42 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Sony Cybershot camera van 5 jaar oud. Destijds van het duurdere segment. Kostte ongeveer 250 euro toen. 10.1 megapixel en 10 keer optische zoom, wat toen heel wat was.

Camera heeft die jaren trouwe dienst gedaan, maar het duurt steeds langer en langer voor ik eens een keer een foto kan maken.

Gisteravond geprobeerd foto's te maken en ik kreeg het gewoon niet voor elkaar. Tien, twintig seconden moeten wachten en opnieuw proberen het knopje maar in te drukken... Bloedirritant dus.

Zonder flits is hij uiteraard wel sneller, maar ook niet wat het geweest is en al helemaal niet wat ik van een camera verwacht.

Vroegah was dit veel beter, had ik dit probleem niet.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen? En vooral; of er iets aan te doen is?

Of is het gewoon tijd voor een nieuwe?
668, the neighbour of the Beast
Kan het te maken hebben met een vol geheugen? Geen idee hoor, maar is het eerste wat in me opkomt.

Wel vervelend!
Nee, het probleem is hetzelfde met een lege geheugenkaart.

Nu stonden er 100 foto's op de kaart, dit weekend, en was de kaart dus maar voor een kwart ofzo vol.
En het is idd irritant, het is een hele fijne camera, maar nu begin ik er gewoon van te balen. Ik kan gewoon alleen nog maar stillevens op de foto zetten, alles wat beweegt is allang voorbij voor mijn camera een keer bedenkt dat hij wel een foto kan gaan maken
Is de batterij ook vijf jaar oud? Dan ligt de oplossing misschien bij een nieuwe batterij. Je kunt het altijd proberen, nog altijd goedkoper dan een nieuw toestel.

En misschien kun je het in een fotozaak uitproberen? Hoe je geen batterij te kopen.
Sony geeft zelf aan dat de camera's die zij verkopen zo'n vijf tot tien jaar mee gaan.

Ik ga er bij mijn camera's van uit dat die ook ongeveer die levensduur hebben. Alles wat daarboven komt, vind ik meegenomen.

Het is niet lang, vijf jaar. Maar ik ga er eerlijk gezegd van uit dat tegenwoordig de meeste producten van lage kwaliteit zijn. Als het dan meevalt, is dat meegenomen en heeft het betreffende merk in mij een trouwe klant gevonden.
Overigens zou ik ook eerst de raad van sammie00 opvolgen en eerst proberen of de batterij vervangen kan worden en of dat verschil maakt.
Ik heb het met beide batterijen Sammie.

De ene is inderdaad vijf jaar oud, de andere hooguit een jaar of twee en die heeft het ook.

Dus ik denk niet dat dat het is...
Eigenlijk belachelijk he Waranaka....

Zo zonde dat een product na 5 jaar gewoon op is, zeker als het duur was.

Ik denk dus niet dat het de batterij is omdat ze het allebei doen...
Het is gewoon business, ze kunnen best een product maken wat heel lang meegaat. Maar daar verdienen ze niet aan plus het feit dat de techniek natuurlijk heel snel gaat.

En mensen willen gewoon graag het nieuwste van het nieuwste.
En toch is het belachelijk Sammie, want je betaalt wel voor een degelijk product. En ik vind dat een camera wel langer mee mag gaan dan vijf jaar.

Edit; niet iedereen kiest altijd voor het nieuwste van het nieuwste. Als ik een goed product heb wat bevalt, heb ik graag dat het lang mee gaat. Zo ook mijn cameraatje; heerlijk dingetje en maakte supermooie foto's. En was dus nog niet achterhaald, want ze verkopen nu nog zat compactcameraatjes met minder megapixel en zoom enzo.
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Olympus. Ik heb pas een nieuwe oplader gekocht maar hij blijft langzaam dus ga ik binnenkort maar een nieuwe camera kopen. Waardeloos.
Marels, heel herkenbaar. Ik heb ook een cybershot en na de foto duurt het zeker 5 seconden voordat 'ie 'klaar' is voor een volgende en het scherm weer beeld geeft.

Zonder flits en bij mooi weer gaat het wel goed.

Ik heb geen idee waar het aan ligt. Niet aan de batterijen overigens, dat weet ik wel. Ben er ook al mee terug geweest naar de winkel en die hadden er ook niet een eenduidig antwoord op.
Het lang duren komt door d achteruitgang van de condensatoren voor de flitser. Deze zijn aan veroudering onderhevig. Als je hem veel gebruik zullen ze eerder minder presteren.

Oplossing is reparatie of vernieuwen
quote:Marels schreef op 16 juli 2012 @ 19:20:

En toch is het belachelijk Sammie, want je betaalt wel voor een degelijk product. En ik vind dat een camera wel langer mee mag gaan dan vijf jaar.

Edit; niet iedereen kiest altijd voor het nieuwste van het nieuwste. Als ik een goed product heb wat bevalt, heb ik graag dat het lang mee gaat. Zo ook mijn cameraatje; heerlijk dingetje en maakte supermooie foto's. En was dus nog niet achterhaald, want ze verkopen nu nog zat compactcameraatjes met minder megapixel en zoom enzo.

Ben ik helemaal met je eens.

Ik had ooit een hele fijne Canon compact. Die gingen ze daarna 'verbeteren' en de versie die ik had werd uit de productie gehaald. Eeuwig zonde. De verbeteringen bestonden er voornamelijk uit dat er steeds meer automatische instellingen waren en je steeds minder zelf kon bepalen.
Dit probleem hadden wij ook met onze Canon, via de site Fyxia kwamen wij tot de oplossing dat we de instellingen moesten resetten, dit hebben we gedaan en toen deed ie het weer

Gelukkig, want hij was net als die van jou, nog maar zo'n 5 jaar oud.

Misschien ook een tip voor jou om daar even te kijken.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven