Verslaafd aan wintersport!

08-04-2008 16:21 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo mensen!

het valt mij op dat er weinig geschreven word over wintersport, misschien is het ook een beetje laat, begin april denk je daar ook niet meer aan!

Maar ik ben net terug gekomen van mijn laaste wintersport dit jaar (ben 2x geweest) en nu wilde ik jullie vragen waar jullie altijd naar toe gaan op wintersport en wat jullie ervaringen zijn.

ik zelf probeer elk jaar 2x te gaan en heb dus ook al heel wat verschillende plekken gehad in frankrijk (les2alpes alpe d'huez valthorens en les sybelles)

Ik wil toch ook wel weer een keertje naar oostenrijk,net als vroeger, maar het schijnt daar nogal duur te zijn qua eten op de piste drinken bij de apres ski enz.

Frankrijk kun je vergelijken met nederlandse prijzen op een teras in een grote stad.

hebben mensen hier ervaringen qua kosten van supermarkt,eten op de berg en apres-ski prijzen in de grotere gebieden in oostenrijk?

Alvast bedankt!

xx kim
Ben een paar keer naar Ischgl geweest. Geweldige pistes en inderdaad nogal duur. Ben ook naar Lapland en Bulgarije geweest. Beide bestemmingen zijn goedkoper dan Oostenrijk (als je in Lapland niet te veel alcoholische versnaperingen koopt tenminste), maar de vliegreizen maken het bij elkaar weer duurder.

Eten op de berg deden wij in Ischgl voor ongeveer E18,-, twee cola en twee borden spaghetti bolognese. Een gluhwein en een biertje waren geloof ik bij elkaar E8,- tijdens de apres ski. Volgens mij waren de prijzen in de super ongeveer gelijk aan de prijzen in NL. De skipas in Ischgl is wel vrij duur, maar daar krijg je ook wel heel veel voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in februari voor het eerst een weekje op wintersport geweest. Bestemming: Becharre, Libanon (vlakbij The Cedars). We kwamen bij het hotel ($ 75,- per nacht) aan in een sneeuwstorm en hebben gewoon twee hele dagen daar vast gezeten. Derde dag eerst de auto uitgegraven en richting de pistes gereden. Die waren nog niet open (evenals de meeste wegen en het laatste stuk naar de pistes) dus hebben we een mooie wandeling gemaakt en veel foto's genomen.

Vierde en vijfde dag gaan snowboarden op de babypiste (voor beide de eerste keer) met een privé instructeur.

De zesde dag had ik geen zin meer en is mijn man samen met een vriendin gaan skieen op de grote piste (op 3000m).

Uiteindelijk een dag eerder dan gepland het hotel verlaten. Niet omdat het niet bevallen was, maar we hadden gewoon geen zin meer. Moet niet gelijk teveel hooi op de vork nemen zo'n eerste keer.

Geen idee hoe het met de prijzen staat want mijn man beheert het geld. Maar alles is in dollars... En verder liggen de prijzen niet zo heel erg hoog.

De laatste twee weken aan de kust wel lekker in spijkerbroek en t-shirt rondgelopen...

Auto uitgraven (en dan stonden we nog onder een afdak):

Auto's langs de weg:

Oprit:

Grote piste:

Weg naar de piste:

Vanaf terras bij Baby-piste:

Strand:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven